Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:27:06 GMT

دستاورد سفر روحانی برای شهرستان های استان سمنان بیان شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۳۵۶۸۴

دستاورد سفر روحانی برای شهرستان های استان سمنان بیان شود

میامی - امام جمعه میامی ضمن اشاره به سفر روز گذشته رئیس جمهور به استان سمنان، گفت: مسئولان باید دستاوردهای این سفر را برای سایر شهرستان ها به تفکیک اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع این شهر ضمن انتقادبه کیفیت سفر رئیس جمهور به استان سمنان بیان داشت: از رئیس جمهور تشکر می کنیم که برای افتتاح طرح های عمرانی به سمنانسفر کرد اما باید گفت ما به عنوان امام جمعه شرقی ترین شهرستان استان حتی برای حضور در این مراسم دعوت هم نشده بودیم و حتی از این سفر خبر هم نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دیگر موضوعی که پیرامون این سفر باید بیان شود آن است که مسئولان استانیبیایند و دستاوردهای سفر را به تفکیک شهرستانی برای مردم و افکار عمومی مشخص کنند تا ببینیم شهرستانی مانند میامی از این سفر آیا بهره مند شده است یا خیر؟ همچنین توقع ما این است که مسئولان به مناطق محروم که سرشار از پتانسیل های فراوان است، توجه داشته باشند و این خواسته و توقع مردم محسوب می شود.

امام جمعه میامی همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهدای هسته ای، ابراز داشت: صنعت و دانش هسته ای از عناصر پیشرفت کشور در زمینه علوم بومی است که تاثیر آن بر منطقه و جهان غیر قابل انکار استلذا دشمناناین خودباوری و علم بومی ما را بر نمی تابند چرا که ایران اسلامی را در موضع اقتدار قرار می دهد.

صفایی پور افزود: دشمنان به خوبی می دانند که صنعت هسته ای باعث رشد و اقتدار ایران اسلامی به عنوان سردمدار حکومت اسلامی در جهان می شود لذا در مقابله با این اقتدار از هیچ راهی فروگذار نخواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز ولادت با سعادت حضرت علی(ع) نیز اشاره داشت و گفت: تبلور حکومت الهی در زمان حکومت امام علی(ع) به خوبی دیده می شد لذا باید گفت عدل، انصاف، ایمان، تقوا، اخلاص، جهاد و انسانیت از ویژگی های حکومت آن حضرت است که امروز دولتمردان ما باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه خدمت بی منت در راس همه کارها است و این سیره حکومت امیر المومنان علی(ع) محسوب می شود، ابراز داشت: باید با صبر واستقامت در برابر مشکلات ایستاد و موانع پیش روی مردم جامعه اسلامی را از میان برد.

صفایی پور افزود: حکومت سراسر عدل علی(ع) الگو سیاستمداران است و آزادگی و جوانمردی او الگو همه آزادگان و انسان های کره خاکی است لذا باید گفت علی(ع) سخنان حکمت انگیز و درس های ماندگاری را برای عالمان و روشنفکران تا عصر امروز و فردا به ارمغان آورده اند که راه سعادت را به ایشان نشان می دهد.

وی رجب را ماه رحمت الهی دانست و گفت: توصیه فراوانی نسبت به اعمال این ماه به ویژه اعتکاف شده لذا ایام الله رجب را باید فرصتی دانست که در اختیار ما قرار گرفته و باید از آن برای قرب الهی بهره مند شویم.

امام جمعه میامی با اشاره به روز جهانی بهداشت و سلامت نیز، تاکید کرد: اگر یک فرد از لحاظ جسمی و روحی سالم باشد، جامعه سالم است لذا یکی از راه های سلامت روح، سبک زندگی اسلامی است که باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

صفایی پور در دیگر بخش سخنان خود، انتخابات را مظهر آزادی و دموکراسی دینی و حاکمیت یک نظام اسلامی دانست و گفت: انتخابات سالم تضمین کننده نظام ولایت فقیه مبتنی بر تعالیم اهل بیت(ع) و اسلام است.

وی همچنین تاکید کرد: تاریخ نشان داده که مردم ما در انتخابات به خوبی مشارکت می کنند چرا که ما ملتی بصیر و همیشه در صحنه داریم که به برنامه های افراد صالح رای می دهند و همواره در بزنگاه های تاریخ معاصر ایران اسلامی پشتیبان نظام و ولایت فقیه بوده اند.

امام جمعه میامی در توصیه هایی به نامزدهای شرکت در انتخابات نیز، بیان داشت: مردم باید دنبال اصلح باشند وکسی حق ندارد فرد دیگررا تخریب کند، از سوی دیگر نامزدها نیز باید در این فرصت، رقابت را با رعایت اخلاق اسلامی تبلیغ کنند و بر اساس واقعیت ها به دنبال مشکلات مردم باشند از سوی دیگر باید دانست که امروز خدمت به مردم محور ورود به کارزارهای انتخاباتی است و فرد داوطلب حضور در انتخابات نباید شیفته قدرت باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد

ایسنا/همدان فرماندار ملایر گفت: صرفا با اعتبارات دولتی نمی‌توان شهرستان را در مدار توسعه شتابان قرار داد و در واقع توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی امکان‌پذیر بوده و این جان‌مایه شعار امسال است و باید از ظرفیت مردم در این راستا استفاده کرد.

سلمان اسماعیلی شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در همایش بزرگداشت شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملایر، با اشاره به اینکه امیدآفرینی در بین مردم نکته مغفول مانده این روزهای ماست، افزود: اعضای شوراهای اسلامی، نخبگان جوامع محلی خود هستید و باید از این سرمایه اجتماعی بهره برده و با بیان واقعیت‌ها در بین مردم و تشریح خدمات امیدآفرینی کنید.

وی بیان کرد: شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران وظیفه دارند در این سال پایانی از دوره خدمت نهایت تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای درآمد پایدار بکار ببندند و یک یادگاری ارزشمند از خود به جای بگذارند، واقعیت این است که با اعتبارات دولتی نمی‌توان شهرستان را در مدار توسعه شتابان قرار داد و در واقع توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی امکان‌پذیر بوده و این جان مایه شعار امسال است.

وی تصریح کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید نفع عموم جامعه را در نظر گرفت و نباید به خاطر منافع فردی یا گروهی خاص منفعت عموم مردم شهرستان را به خطر انداخت و این سرلوحه ما برای اجرای طرح‌های بزرگ در طول این دو سال و چندماه اخیر بوده است و اجرای پروژه‌های بزرگ نظیر الحاق ۵۱۵ هکتار زمین به شهر ملایر و انجام دیگر پروژه‌ها با اعتباری افزون بر ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ در سایه این نگاه قابل انجام شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هفته آینده شاهد برگزاری دور دوم انتخابات هستیم، از همه مردم دعوت می‌کنیم تا با حضور گسترده و انتخاب اصلح در رقم خوردن سرنوشت روشن برای دیارمان سهیم باشند، آینده شهرستان ملایر به مراتب از امروز زیباتر و درخشان‌تر است.

به گزارش ایسنا در این مراسم از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملایر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • خیزش دانشگاهیان آمریکا یکی از دستاورد‌های طوفان‌الاقصی است
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است