Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@23:45:38 GMT

سیدحسن خمینی: تحجر و ولنگاری، مصداق افراط و تفریط است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۳۵۸۰۲

رویداد۲۴-جماران نوشت: یادگار گرامی امام گفت: تولید علم محتاج آزاد اندیشی است و آزاداندیشی نیازمند شجاعت مدیران و مسئولان است.

آیت الله سید حسن خمینی در دیدار رئیس، هیأت رئیسه و مدیران استانی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار این دانشگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)، دانشگاه آزاد را نشانگر تفکر بزرگ و همت والای آن مرحوم دانست و اظهار کرد: دلسوزی آقای هاشمی نسبت به دانشگاه، همت بلند، دل بزرگ و توانایی ایشان در اتخاذ تصمیمات بزرگ، برای همه درس آموز است؛ گرچه ایشان در سطح کلان نیز اینگونه بود و دغدغه و اطلاع دقیق آقای هاشمی را نسبت به همه امور، نه تنها در میان روحانیون، بلکه در بین سیاسیون و مدیران می توان بی نظیر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، «علم» و «اخلاق» را دو رکن اساسی یک دانشگاه خوب ذکر کرد و گفت: یکی از رموز موفقیت واحدهای دانشگاهی پیشرفت آنها در کیفیت تولید علم است و بنابراین، مجموعه دانشگاه همواره باید از این حیث مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

سید حسن خمینی همچنین با تأکید بر تحقق امر آزاد اندیشی در دانشگاه به ویژه در رشته های علوم انسانی، یادآور شد: بارها به دوستان در وزارت علوم هم گفته ام که در این راه نترسید؛ خصوصا آنکه رهبری این موضوع را مطرح کرده اند و دائما آن را مطالبه می کنند.

وی مسیر تحقق آزاداندیشی را تکیه بر تجربه بشری در این راه، یعنی گفت و گو، دانست و یادآور شد: طبیعی است در این راه با دگم اندیشانی مواجهیم که از آزاد اندیشی خوششان نمی آید.

یادگار امام تصریح کرد: تولید علم محتاج آزاد اندیشی است و آزاداندیشی نیازمند شجاعت مدیران و مسئولان است.

وی سپس به موضوع «اخلاق» در دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: اخلاق به معنای تعادل، اعتدال و عدالت و حد فاصل میان افراط و تفریط است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تحجر، لبه دیگر ولنگاری و هر دوی آنها مصداق افراط و تفریط هستند، بر دوری از این دو رویکرد در دانشگاه تأکید کرد

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با صدور حکم مشترک از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با حفظ سمت به‌عنوان رئیس جدید دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد. 

در احکام جداگانه‌ای که از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاداسلامی صادر شده، از تلاش احمد مرادخانی رئیس سابق دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای لوح سپاس قدردانی شده است.

در متن حکم خطاب به حجت‌الاسلام خیری آمده است: نظر به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور مشارکت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و افزایش فعالیت در راستای وحدت حوزه و دانشگاه به موجب این حکم جنابعالی را به‌عنوان رئیس دیرخانه مشترک برای اجراسازی تفاهم‌نامه مذکور به مدت چهار سال منصوب می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد مصداق «جهش علمی با مشارکت مردم»
  • همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران آغاز شد
  • هم اندیشی ادیان و مسئله غزه
  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • نمایشگاه «صدرا» در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد آغاز به کار کرد + فیلم
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 2
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 1
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود
  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران