Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام هاشمی بابیان اینکه صدور اسناد مالکیت خانه‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از فعالیت‌های این بنیاد است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۵، ۱۲ هزار سند مالکیت مسکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان اصفهان صادرشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در مصلا بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان اظهار کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی که همیشه بر حمایت از مستضعفان تأکید داشتند در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دستور تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی بابیان اینکه بیش از 38 هزار روستای بالای 20 نفر در کشور وجود دارد، گفت: بازسازی و بهسازی خانه‌های روستایی در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: در طرح جدیدی تأمین مسکن برای خانواده‌هایی که دارای دو معلول به بیشتر هستند با همراهی سازمان بهزیستی انجام می‌گیرد.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان یکی از کارهای مهم بنیاد مسکن اجرای ساختمان 19 مصلای نماز جمعه در سطح استان اصفهان بیان کرد و گفت: حساب 100 با کمک خیران برای کمک به خانه‌دار شدن اقشار ناتوان در حال انجام است.

حجت‌الاسلام هاشمی بابیان اینکه دشمن جنگ اقتصادی جدی را علیه نظام به راه انداخته است، تصریح کرد: اسلام تأکید بر استقلال اقتصادی کرده است و لازم هست همه آحاد جامعه برای دستیابی به این مهم فعالیت کردند.

وی با اشاره به طرح‌های هادی در استان اصفهان، گفت: استان اصفهان نزدیک به 833 روستای بالای 20 نفر جمعیت دارد که در این زمینه و اصلاح طرح‌های هادی فعالیت‌هایی شده است.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه صدور اسناد مالکیت خانه‌های روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر از فعالیت‌های این بنیاد است، خاطرنشان کرد: تابه‌حال 188 هزار جلد اسناد مالکیت شهری و روستایی به متقاضیان ارائه‌شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه در سال 95، 12 هزار سند مالکیت مسکن روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان اصفهان صادرشده است، تصریح کرد: با اجرای فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دنبال عکس کردن روند مهاجرت از روستا هستیم، تا کمتر شاهد حاشیه نشینی ها باشیم.

وی با اشاره به حوادث طبیعی، گفت: به دنبال تبدیل کردن خانه‌های خشتی و گلی به ساختمان‌های بتنی هستیم.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان استفاده از فناوری‌ها نوین برای بازسازی خانه‌های حادثه‌دیده را یکی دیگر از کار بنیاد مسکن عنوان و تأکید کرد: ساختمان در اقتصاد نقش مهمی دارد.

حجت‌الاسلام هاشمی کم کردن تشریفات و تجملات در حوزه ساختمان و مسکن‌سازی و توجه به محرومان را یکی از کارهایی عنوان کرد که رسانه‌های باید به آن توجه داشته باشند، گفت: در رفتارهای اقتصادی جامعه باید کمک به محرومان را به‌عنوان یک ارزش محسوب شود.

وی با اشاره به اهمیت روحیه جهادی و انقلابی، گفت: سرمایه‌های بنیاد مسکن با توجه به سوابق آن، داشتن نیروهای باروحیه‌های جهادی، انقلابی و خستگی‌ناپذیر که نمونه آن حضور در بحران‌ها، جنگ تحملی هشت‌ساله و دیگر و موارد است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه

اسناد رفسنجان یکی از چالش های اساسی حقوقی در جزیره قشم در سال های گذشته بوده است.

وجود اسناد رفسنجان سبب شده بود دعاوی حقوقی متعددی در جزیره قشم ایجاد شود و افراد حقیقی متعددی مدعی مالکیت بر زمین ها و حتی ساختمان های دولتی بودند.

یکی از این موارد ساختمان دانشگاه آزاد قشم بود که فردی ادعای مالکیت  زمین دانشگاه بر اساس این اسناد داشت.

افشار فتح اللهی مدیرعامل سابق منطقه آزاد قشم می گوید: در دهه چهل و به دنبال اصلاحات ارضی کشاورزان باید برای املاک خود سند صادر می‌کردند و بر همین مبنا وظیفه سند زدن املاک در قشم در آن زمان به یک دفترخانه در رفسنجان محول شد و آن دفترخانه هم سند‌هایی برای این املاک صادر کرد که بسیاری از آن‌ها در تعیین ابعاد و مشخصات زمین مشکل داشتند.

از سوی دیگر بسیاری از افراد سودجو سند‌های جعلی به اسم سند رفسنجان ساخته بودند به طوری که اگر همه آن سند‌ها را کنار هم می‌گذاشتیم میزان املاک سند دار دو برابر قشم می‌شد.

عبدالله شافعی یکی از  ساکنان روستای کانی در جزیره قشم می گوید: بیشتر این زمین ها در روستاها کشاورزی هستند و در شهر نیز از این سند ها فراوان است.

به گفته این شهروند قشم، منطقه آزاد قشم به دستور دادستان در حال نقشه برداری و تعیین حدود زمین هاست.

و ی می افزاید: برخی مالکان این زمین ها اکنون در قید حیات نیستند و وارثان نیز در گرفتن سند مشکل دارند.

اما حالا قرار است این مشکل 50 ساله ساکنان جزیره قشم برای همیشه مرتفع شود تا هم مشکلات حقوقی توسعه ای در جزیره قشم رفع شود و هم مالکان سند تک برگی بگیرند و حدود زمین ها هم مشخص شود.

قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان می گوید: دستگاه قضا بر اساس توجه به  حقوق عامه این مشکل را مرتفع کرده است.

وی می افزاید: در سفر استانی رئیس قوه قضائیه بصورت نمادین سند مالکیت به مردم جزیره اهدا می شود.

 7 هزار زمین در جزیره قشم  سند رفسنجان دارند.

قهرمانی همچنین می گوید:  این زمین ها قبل از انقلاب و در چارچوب اصلاحات ارضی به ساکنان بومی جزیره قشم واگذار شده بود که تنها متراژ در آنها مشخص شده بود و حد  و حدود مشخصی نداشتند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان می افزاید: دادگستری استان  توانسته تعداد واقعی این اسناد که در ابتدا اصلا معلوم نبود را شناسایی و مشکل آن‌ها را برطرف کند.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود