Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@20:54:10 GMT

گوشي هايي که دل نوجوانان را مي برد!

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۳۹۶۲۰

خبرگزاري آريا -
ميزان خطر ارائه موارد غير اخلاقي به بچه ها از طريق تلفن هاي همراه جديد شدت يافته است.براي والدين بسيار سخت است که بچه هايشان را کنترل کنند وقتي که آن لاين هستند.

والديني هستند که از وقوع اتفاقات احتمالي براي فرزندانشان دل نگراند. اينترنت و تلفن همراه ، تماس با خطرات را براي فرزندانتان آسان تر از قبل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بچه ها عاشق تلفن همراه هستند . امروزه اکثر دانش آموزان دبيرستاني و حتي تعدادي از دانش آموزان دبستاني هم تلفن همراه دارند. اگر آن ها بيش از اندازه از اين تلفن استفاده کنند احتمالا دچار مشکلاتي مي شوند. از جمله مشکلات اخلاقي، مالي، همين طور ممکن است خطرات امنيتي برايشان داشته باشد و يا براي سلامتي شان مضر باشد. ممکن است بچه ها به هر خطر جسماني ناشناخته ناشي ازکاربرد تلفن همراه آسيب پذير باشند. زيرا سيستم عصبي آن ها هنوز در حال رشد است. اين گفته مبني بر اين اصل است که سرهاي بچه ها کوچک تر، جمجمه هاي آنان باريک تر و بافت هاي فيزيکي رساناتري نسبت به بزرگسالان دارند. اين بدان معني است که کودکان نسبت به بزرگسالان انرژي بيشتري را از تلفن هاي همراه دريافت مي کنند.

خطرات مالي

کلاهبرداري با تلفن هاي همراه عادي است و شکل هاي مختلفي دارد:
* متن پيام گوياي اين مطلب است که شما برنده جايزه خاصي شده ايد، وقتي که شماره مورد نظر را مي گيريد مجبور مي شويد به يک پيام طولاني گوش دهيد که مثلا مي گويد: شما برنده بليط تعطيلات با يک سري محدوديت هاي بسيار شده ايد. وقتي که شما صورت حساب تلفن را دريافت مي کنيد ، متوجه مي شويد که اين تماس جزء تماس هاي بسيار گران به حساب آمده است.

* جک هاي لايني: شماره اي را مي گيريد تا با پرداخت پول کمي جک دريافت کنيد، ولي بعد متوجه مي شويد که دريافت يک جک جديد بر اساس يک مبناي قانوني بسيار گران تمام شده است.

* با اين شماره فورا تماس بگيريد: پيامي که از شما مي خواهد شماره خاصي را بگيريد و بعد از تماس به فروش و بازارگرمي کالاي خاصي گوش بدهيد که نياز نداريد و متقبل پرداخت هزينه اي اضافي براي اين تماس مي شويد.

خطرات بلوتوث
بلوتوث نوعي فناوري است که اجازه مي دهد اطلاعات ابزارهايي نظير کامپيوترها و تلفن هاي همراه بدون استفاده از سيم مبادله شود.اطلاعات بين دو بلوتوث با استفاده از امواج راديويي منتقل مي شود. به دليل امنيتي هر بلوتوث شماره ID مخصوص خود را دارد. قبل از اينکه اطلاعات بتوانند منتقل شوند ، شماره هاي PINبايد وارد شوند. اما بعضي وقت ها مهاجمين مي توانند از طريق حمله به بلوتوث ، اطلاعاتي را کسب کنند که شما در تلفن همراه خود ذخيره کرده ايد نظير شماره تماس ها و تصاوير.

مشکلات اخلاقي و خطرات امنيتي

تلفن هاي همراهي که به اينترنت وصل مي شوند
واقعيت اين است که هم اکنون بچه ها مي توانند از طريق تلفن هاي همراه به شبکه وصل شوند که اين موضوع معضل بزرگي براي پدران و مادران شده است. ميزان خطر ارائه موارد غير اخلاقي به بچه ها از طريق تلفن هاي همراه جديد شدت يافته است. تلفن هاي همراه جديد مي توانند تصاوير را بگيرند و بفرستند و براي گشت و گذار در اينترنت مورد استفاده قرار بگيرند . براي والدين بسيار سخت است که بچه هايشان را کنترل کنند وقتي که آن لاين هستند.بنابراين بايد مطمئن شوند که بچه ها عادت ها و رفتارهاي مناسبي را ازآن ها ياد گرفته اند و اين عادت ها را هنگام برخورد با دوستان و گشت و گذار در وب يا ديگر مکان ها به کار مي برند.

چه کاري مي توانيد انجام دهيد
* ميتوانيد گوشي هايي انتخاب کنيد که امکانات ارتباطي محدود و ساده تري داشته باشند.

* به فرزندانتان درباره خطرات تلفن هاي جديد دوربين دار آموزش دهيد.در عصر تکنولوژي که ما در آن زندگي مي کنيم ، آموزش به بچه ها درباره جوانب مختلف تلفن همراه همانند آموزش دادن به آن ها براي چگونه گذشتن از خيابان مهم است.

* از فرزندتان بخواهيد اگر هر غريبه اي تلاش مي کند از طريق تلفن همراه به ويژه ارسال عکس ، با آن ها تماس بگيرد ، به شما اين مسئله را بگويند.

* مطمئن شويد از تمام سرويس هايي که تلفن همراه فرزندانتان به آن مجهز است، اطلاع کامل داريد.

* به بچه هاي خود بگوييد کمتر از تلفن همراه براي تماس هاي شفاهي استفاده کنند.

* به فرزندان خود بگوييد که مراقب باشند به چه کسي شماره تلفن همراه خود را مي دهند.

* مطمئن باشيد که تلفن همراه فرزندتان مجهز به کدهاي ايمني است.

* به بچه هاي خود سفارش کنيد به متنهايي مثل " شما در يک مسابقه برنده شده ايد " پاسخ ندهند و يا با شماره هاي ناشناس تماس نگيرند.

* وقتي در يک مکان عمومي هستيد ، بلوتوث را کاملا خاموش کنيد يا آن را در وضعيت پنهان non-discoverable قرار دهيد تا تلفن همراه شما براي مهاجمان نامرئي باشد.

* اگر تلفن همراه دست دوم خريده ايد، ممکن است هنوز اطلاعات بر روي آن باشد. پس بايد تلفن همراه خود را تنظيم کنيد. براي اين کار به دفترچه راهنماي تلفن همراه خود مراجعه کنيد تا شما را براي چگونگي انجام اين کار راهنمايي کند.
منبع: تبيان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ "محمد نادربیگی" روز یکشنبه اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا استان البرز با به کارگیری روش‌های نوین بررسی جرائم رایانه‌ای و به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت یک اکانت تلگرامی در زمینه فیشینگ مطلع شدند.

وی افزود: پس از انجام اقدامات لازم مخفیگاه متهم مورد نظر در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و نامبرده با هماهنگی قضایی دستگیر شد.

نادربیگی گفت: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم که به وسیله آن‌ها اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضایی می‌کرد، اطلاعات بانکی بیش از ۴۰۰ کاربر شناسایی شد که تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده اند.

وی افزود: ارزش کلاهبرداری این متهم توسط کارشناسان بیش از ۲ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

اجرای طرح مقابله با مالخران تلفن همراه سرقتی در البرز

رییس پلیس آگاهی استان از اجرای طرح مقابله با خریداران تلفن همراه مسروقه در سطح استان البرز خبر داد و گفت: در این زمینه از ۲۲۸ واحد موبایل فروشی بازدید و ۲۰۶ موبایل به ظن سرقت کشف شد.

سرهنگ "حکمت اله شجاعی" گفت: یکی از عوامل افزایش سرقت، سهولت فروش اموال به سرقت رفته توسط سارقان می‌باشد و این افراد با اطمینان از اینکه اموال سرقتی را به راحتی قادر به فروش خواهند بود بر تعدد و تکرار جرم اصرار می‌کنند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری سایر بخش‌های انتظامی طی ۴۸ ساعت از ۲۲۸ واحد موبایل فروشی بازدید به عمل آوردند که منجر به صدور ۱۷ اخطاریه پلمب شد.

رییس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: در این طرح ۲۰۶ تلفن همراه مظنون به سرقت کشف و سه نفر در این زمینه دستگیر شدند.

به گزارش پلیس البرز، شجاعی خاطرنشان کرد: همچنین ۶۳۶ قطعه لوازم جانبی موبایل که مظنون به سرقت بودند، در این طرح شناسایی و جمع آوری شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • بیش از ۶۰۵ هزار شماره تلفن ثابت در کردستان دایر شده است
  • بله همراه با حجاج در سرزمین‌ وحی
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • ببینید | اعتراف جالب رابعه اسکویی: شماره تلفن طارمی را دارم! / افشاگری جالب خانم بازیگر از یک ویژگی جالب مهدی!
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم