Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت خرید تضمینی پیاز اظهار داشت: طی چند روز اخیر خرید تضمینی پیاز در برخی مناطق به منظور تنظیم بازار و کوتاه کردن دست دلالان از سوی تعاون روستایی آغاز شد.
وی افزود: دربخش زراعت برای جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی و دسترنج کشاورزان بایستی قانون الگوی کشت اجرا شود چرا که درغیر اینصورت خرید تضمینی و سایر حمایت‌ها پاسخگوی انتظارات و بهره وری و درآمد کشاورزان نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شادلو با بیان اینکه افزایش همه ساله نرخ خرید تضمینی کالای غیرضرور دردسرساز خواهد شد، گفت: اگر نرخ خرید تضمینی محصولات بدون ایجاد بازار افزایش یابد می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند چرا که ممکن است زمین سایر محصولات استراتژیک به تولید اینگونه محصولات اختصاص یابد.
نائب رئیس اتحادیه باغداران ادامه داد: میزان کشت محصولات کشاورزی به ویژه جالیزی برحسب الگوی کشت و سایر کشت‌های منطقه‌ای یک ضرورت تلقی می‌شود تا در یک سال با کمبود محصول و درسال دیگر با مازاد محصول روبرو نشویم.
وی تصریح کرد: محصولات جالیزی از جمله سیب زمینی و پیاز در صورت داشتن بازار می‌تواند بهره وری بالایی برای کشاورزان داشته باشد و درغیر اینصورت جز دغدغه و هزینه چیز دیگری در بر ندارد، همانند ابتدای فروردین ماه که میزان قابل توجهی پیاز در انبار‌ها معدوم شد.

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی در نشستی، راهکارهای تأمین مالی برای توسعه سیصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران را بررسی کردند.

در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکارهای تأمین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکارهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تأمین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم‌گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 6097062

دیگر خبرها

  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم