Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوان کثیریان مدیر روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به روند برگزاری این جشنواره بین‌المللی، به خبرنگار حوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کار ثبت نام اهالی رسانه را خیلی زودتر شروع کردیم و تا آخر سال گذشته بستیم و الان که در خدمت شما هستیم، از دهم فروردین 90 درصد کارت ها چاپ و تصویرش از طریق ایمیل برای صاحبان کارت ایمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک عده هم در ثبت نام مشکل داشتند که دو سه روز قبل حل شد و پرونده آنها را نیز بستیم. حدود پانصد نفر از اهالی رسانه را پذیرش کردیم و یکصد و اندی را نپذیرفتیم. به این دلیل که شرایط و ضوابطی برای اثبات یک رسانه‌ای وجود دارد که باید شاغل، منتقد و یا نویسنده سینمایی باشد.
*سینما فلسطین ویژه اهالی باشگاه جشنواره جهانی فجر
وی افزود: امسال تلاش کردیم یک سالن اختصاصی برای خبرنگاران تخصیص دهیم تا دوستان بدون رزرو بلیط از آن استفاده کنند اما برای استفاده از سایر سالن ها همه باید بلیط رزرو کنند و یک سهمیه‌ای برای خبرنگاران، اهالی رسانه و منتقدان وجود دارد که آن را نیز باید رزرو کنند. در سینما فلسطین هم سالن اصلی را برای روزنامه نگاران با کارت مجاز کردیم که بتوانند بهره ببرند.
وی ادامه داد: سینما فلسطین مخصوص باشگاه است که امسال حدود بیست هزار نفر ثبت نام کردند که نسبت به پارسال که شش هزار نفر بود، افزایش قابل توجهی دارد. این افراد الان عضو جشنواره جهانی هستند و می توانند بلیط رزرو کرده و از جشنواره استفاده کنند.
وی اضافه کرد: جشنواره یک درصد بسیار پایینی رزرو بلیط روزانه دارد که مثل دیگر جشنواره ها عمل شده است.
کثیریان عنوان کرد: در سینما فلسطین بیشتر اهالی عام هستند اما اهالی مطبوعات هم می توانند از آن استفاده کنند اما کاخ جشنواره مخصوص استقرار اکثریت اهالی مطبوعات خواهد بود.
*نمایش نسخه مرمت شده «خانه خدا» و «ناخدا خورشید»
این مدیر بیان کرد: در بخش های مختلف جشنواره امسال فیلم های ایرانی و خارجی نمایش داده می‌شود اما دو بخش قابل توجه وجود دارد؛ اول، سینمای بالتیک که در ایران و دنیا ناشناخته است و برای اولین بار در جشنواره جهانی فجر یک بخش به آن اختصاص داده شده و پس از ما چند جشنواره بین المللی این بخش را اضافه کردند. بخش دیگر، مرمت آثار کلاسیک را داریم که ده فیلم سینمای ایران و جهان به صورت مرمت شده با کیفیت عالی تهیه و نمایش داده می شود. در این بخش سه فیلم ایرانی و هفت فیلم خارجی حضور دارد که «خانه خدا» جلال مقدم را قبلا اعلام کردیم و الان «ناخدا خورشید» را رسانه‌ای می کنم و نام یک فیلم دیگر را هم بزودی اعلام خواهیم کرد. در بخش نمایش فیلم‌های خارجی شاهد حضور «آشوب» کروساوا و بازیگر زن آن، خواهیم بود.
کثیریان اظهار داشت: آغاز جشنواره دقیقا از فردای اتمام جشنواره داخلی فجر سی و پنجم زده شد. چون قصد رضا میرکریمی این بود که جشنواره کم نقصی برگزار کنیم تا بتواند در سطح منطقه حرف اول را بزند؛ چون در منطقه اساسا جشنواره خوبی نداریم و ما باید این نقش را با توجه به قدرت و جایگاه سینمای ایران در دنیا ایفا کنیم.
*ارزیابی جشنواره جهانی فجر توسط فیاپف
وی تصریح کرد: امسال سال مهمی برای سینمای ایران و جشنواره جهانی فیلم فجر است؛ چرا که قرار است توسط هیات رئیسه فیاپف (فدراسیون بین المللی انجمن های تهیه کنندگان فیلم) مورد ارزیابی قرار بگیرد و نتیجه دریافت گرید جهانی را اعلام کنند. به این علت تمام سعی ما بر این است که استاندارد های جهانی را در آن رعایت کنیم.
کثیریان عنوان کرد: افتتاحیه مانند سال گذشته در یک سالن توسط رضا میرکریمی با یک میکروفون انجام می‌شود و در اصل افتتاحیه نداریم؛ اما مراسم اختتامیه کوتاهی داریم که بدون هیچ تشریفات اضافه‌ای در قالب اعلام و اهدای جوایز در تالار وحدت برگزار می شود.
* 1 فروردین، زمان افتتاحیه و 7 اردیبهشت، زمان اختتامیه
وی افزود: در سینما فلسطین، مراسمی کوتاه به عنوان افتتاحیه روز 31 فروردین برای اهالی باشگاه جشنواره جهانی فجر برگزار خواهند کرد که با حضور آن ها و مدیران انجام خواهد شد.
کثیریان گفت: جشنواره رسما از روز 31 فروردین در چارسو کلید می خورد که چند فیلم به انتخاب میرکریمی برای منتقدان نمایش داده می شود اما آغاز رسمی آن از اول اردییهشت تا هشتم خواهد بود و اختتامیه هفتم اردیبهشت برگزار می شود.
کثیریان درباره بلیط فروشی جشنواره اذعان داشت: مانند همه جشنواره های مهم دنیا بلیط‌فروشی به معنای عام و آن چیزی که در جشنواره ملی بود، نداریم. کسانی می توانند بلیط رزرو کنند که قبلا در سایت ثبت نام کردند.
*ارجاع خبرنگاران خارجی به وزارت امور خارجه و ارشاد برای دریافت ویزا
وی در خصوص حضور خبرنگاران خارجی بیان کرد: در بین پانصد خبرنگاری که حضور دارند خبرنگاران بسیاری از رسانه های مختلف خارجی ثبت نام کردند که آن ها را به وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه برای دریافت ویزا ارجاع دادیم اما اکثریت نمایندگان رسانه های خارجی که در ایران مستقر هستند، حضور دارند.
مدیر روابط عمومی جشنواره جهانی فجر خاطرنشان کرد: مهمانان معتبر فراوانی داریم که تعداد آنها حدود سه برابر شده است و در کنار آنها، داوران مهم و مطرحی نیز در جشنواره خواهند بود. انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار،  پیش از این در چهاردمین جشنواره بین المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود، رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» جشنواره بین‌المللی مونودراما تونس را از آن خود کرد.

جشنواره مونودراما تونس در این دوره با محوریت مقاومت و صلح در حالی برگزار شد که ۱۶ کشور دنیا در آن حضور داشتند و در نهایت نمایش «آلاء» رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» را کسب کرد.
گفتنی است این بخش از جشنواره برگزیده‌هایی مجزا در کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و... نداشت و لوح تقدیر و نشان ویژه خود را به بهترین آثار برای کامل‌ترین نمایش به لحاظ فنی، طراحی، بازیگری، متن، میزانسن و طراحی صحنه اهدا کرد.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان از: صدا: فرهاد قائمیان، محمدرضا آزادفرد، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب، مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان و طراح لباس: سمیه پسندیده خواه نام‌برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • هر آنچه باید درباره ویژگی My Week در Google Photos بدانید
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم