Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید خدایی در گفت و گو با ایسکانیوز درخصوص وضعیت بازار سرمایه طی هفته ای که گذشت، گفت: بورس در سال جاری به واسطه دلایل مختلفی از جمله انتظار سرمایه گذاران و اهالی بازار به رشد بازار قبل از انتخابات ریاست جمهوری و همچنین از سرگیری خریدهای اعتباری که به واسطه پایان سال تسویه شده بود منجر به پیشی گرفتن طرف تقاضا نسبت به عرضه در بازار شده و می توان گفت که این امر باعث رشد در بازار سرمایه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه بیان کرد: تک سهم های کوچک در بازار در حال رشد هستند که این نکته نشانگر ورود سرمایه ها بر روی سهم های کوچک بوده و همچنین شاهد حرکت چشمگیر در سهم های بزرگ که نشان دهنده ورود نقدینگی با حجم بالا در بازار هستند، نخواهیم بود.
خدایی با بیان اینکه در این بازه زمانی رشد حاکم در بازار سرمایه کوتاه مدت خواهد بود، گفت: در حال حاضر سرنوشت برخی از مسایل کلان از جمله انتخابات ریاست جمهوری پیش رو که نقش بسیار تعیین کننده ای در ادامه روند مسائل خرد و کلان اقتصادی و بازار سرمایه خواهد داشت برای بازار مشخص نشده است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، این عوامل موجب می شود تا سرمایه گذاران نتوانند با دید بلند مدت سرمایه گذاری کرده و تنها با دید کوتاه مدت اقدام به سرمایه گذاری می کنند. اما این نکته نیز قابل توجه است که انتظار می رود با پایان یافتن سال مالی بسیاری از شرکت های بورسی و نزدیک شدن به فصل برگزاری مجامع و تقسیم سود نقدی شرکت ها، روند بازار بورس از ماه های انتهایی سال گذشته مثبت تر باشد.
وی با اشاره به صنایع برتر طی چند روز نخست سال جاری گفت: سهام تک شرکت های کوچک در بازار رشد داشتند اما به طور کلی در بین صنایع می توان گفت که صنعت خودرو نسبت به سایر صنایع رشد بیشتری داشته است.

وی در ادامه وضعیت بازار سرمایه در اولین روز هفته را اینگونه بیان کرد: امروز شاخص کل با رشد 115 واحدی همراه بوده که بیشترین تاثیرات مثبت روی شاخص کل را صنعت خودرو و بیشترین تاثیرات منفی شاخص کل متاثر از فارس و کگل و وبملت بوده است.

خدایی در پایان با بیان اینکه نشانه های موجود در بازار سرمایه نشانگر رشد چند روزه شاخص کل در بورس است، گفت: بررسی های انجام شده نشانگر رشد چشمگیر خودرویی ها و سیمانی ها در بازار سرمایه است.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است

«محمد دهقان» معاون حقوقی رییس‌جمهور در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: امیدوارم مردم در دور دوم انتخابات با احساس مسوولیت شرکت کنند و انتخابات خوبی در این مرحله داشته باشیم و شاهد شروع با افتخار مجلس دوازدهم در هفتم خرداد ۱۴۰۳ باشیم.

وی افزود: خوشبختانه چهره‌های جدید به مجلس راه پیدا کرده‌اند که می‌توانند ایده‌های تازه‌ای به نمایش و اجرا بگذارند؛ این خاصیت انتخابات است که به صورت مداوم از کف جامعه، جوانان و متخصصین رویش کرده و بالا می‌آیند؛ آنان نظرات جدیدی برای حل مشکلات کشور ارایه می‌کنند و به تجربیاتی که در گذشته داشتیم، اضافه می‌کنند.

لزوم مسابقه بین شهرهای کشور برای «جذب سرمایه‌گذاری»

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در دوره جدید مجلس، حدود ۱۰۰ نفر افراد و چهره‌های کاملاً جدید داریم؛ تعدادی از نمایندگان ادوار هم به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند؛ همچنین نزدیک به ۱۱۰ نفر نمایندگان از مجلس یازدهم به دوره دوازدهم راه پیدا کرده‌اند؛ این آمارها نشان می‌دهد که آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌های نو به مجلس دوازدهم راه پیدا کرده‌اند.

دهقان با اشاره به شعار سال گفت: امیدواریم با توجه به اولویت کشور که مسایل اقتصادی است و به خصوص با توجه به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، نمایندگان مجلس آینده بتوانند نقشی ویژه در این زمینه ایفا کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم مردم وارد صحنه شوند، طبیعتاً نمایندگان که به صورت روزانه با اقشار مختلف سر و کار دارند باید در جذب سرمایه‌گذاران مؤثر باشند؛ بین شهرهای کشور باید مسابقه برای جذب سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

سرمایه بزرگ «۸ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی» برای کشور

عضو هیأت‌رییسه مجلس نهم با اشاره به فرصت نقدینگی بالا در کشور اظهار کرد: ما نزدیک ۸ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که سرمایه بزرگی است؛ بخشی از ایرانیان خارج از کشور هم سرمایه دارند و قطعاً حاضر هستند، در زادگاه خود آن را هزینه کنند و نامی نیک از خود به جا بگذارند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور افزود: بنابراین اگر فرمانداران و نمایندگان مجلس از هر شهرستان، این افراد را شناسایی و از آن‌ها با احترام دعوت به کار و سرمایه‌گذاری کنند، دولت هم قطعاً از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

دهقان با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در کشور اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور، توقع مردم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، وظیفه دولت حمایت از سرمایه‌گذاران است. بنابراین بهترین کسانی که می‌توانند در جذب سرمایه‌گذاران استانی و شهرستانی، نقش ایفا کنند، نمایندگان مجلس دوازدهم خواهند بود.

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: من از نمایندگان مجلس دوازدهم دعوت می‌کنم تا کمک کنند و تقاضا دارم وارد میدان شوند؛ دولت این آمادگی را دارد که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای کار در کشور جذب کند.

کد خبر 6090344

دیگر خبرها

  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان