Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:47:45 GMT

آغاز خروج سری چهارم افراد مسلح از محله الوعر حمص

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۴۰۵۳۱

در راستای اجرای توافق آشتی مبنی بر خروج افراد مسلح از محله الوعر به منظور فراهم کردن مقدمات برای بازگشت همه نهادهای دولتی به این محله، صبح امروز (شنبه) روند خروج سری چهارم افراد مسلح از محله الوعر آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک مقام سوری اظهار داشت: در چارچوب توافق آشتی ملی سه کاروان حامل افراد مسلح و بعضی از افراد خانواده‌هایشان در قالب گروه اول سری چهارم از محله الوعر خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات خروج افراد مسلح و بعضی از افراد خانواده‌هایشاندر حال حاضر تا تکمیل خروج چهارمین سری به طور کامل ادامه دارد.

طلال البرازی، استاندار حمص به خبرنگار سانا تصریح کرد:تمام مراحل و مقدمات برای خروج چهارمینسری از افراد مسلح و خانواده‌هایشان از محله "الوعر" در چارچوب توافق آشتی تکمیل خواهد شد.

استاندار حمص اشاره کرد: تعداد سری چهارمافرادمسلح که محله "الوعر" را ترک کردند بیشتر از۴۰۰نفربه همراه خانواده‌هایشان در هشت اتوبوس بود که به سوی حومه شمالی شرقی حلب می‌روند. از این تعداد ۱۱۰ تن فرد مسلح بودند که به سمت جرابلس در حومه شرقی حلب رفتند.

البرازی افزود: عملیات خروج افراد مسلح و بعضی از افراد خانواده‌هایشان به حومه شمالی شرقی تحت نظارت هلال احمر سوریه و نیروهای امنیت داخلی سوری و پلیس نظامی روسیه انجام می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد، امروز بیش از ۱۶۰۰ تن خارج شوند که ۴۰۰ تن آنها فرد مسلح هستند.

افراد مسلح محله الوعر در چهار سری این محله را ترک می‌کنند که سه سری به جرابلس و یک سری به استان ادلب در شمال غرب سوریه رفته‌اند.

توافق آشتی در وعر در ۱۳ ماه جاری میلادی حاصل شد و بین شش تا هشت هفته طول می‌کشد. قرار است خروج افراد مسلح پایان ماه آوریل خاتمه یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا

سخنگوی اسبق خانواده های اسرای صهیونیستی دربند مقاومت فلسطین در غزه در جدیدترین گفتگوی خود از کارشکنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در مسیر مذاکرات و توافق میان اسرائیل و حماس به منظور تبادل اسرای اسرائیلی و فلسطینی پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «خییم روبشتاین»، سخنگوی اسبق خانواده های اسرای صهیونیست دربند مقاومت در مصاحبه ای با پایگاهی صهیونیستی از کارشکنی نتانیاهو در مسیر آزادی اسرا پرده برداشت.

روبشتاین در گفتگو با پایگاه «زمان» اسرائیل گفت: شکی ندارم که نتانیاهو مانع توافق بر سر آزادی اسرای ما خواهد شد و دلیل اصلی آن تعارض این مسئله با منافع شخصی اوست.

اعتراضات خانواده اسرای اسرائیلی: اقوام ما در اسارت می‌میرندخانواده‌های اسرای اسرائیلی جلسه کنست را برهم زدند

 

وی افزود: نتانیاهو به خوبی می داند که در روزی که اسرای ما آزاد شوند، «بتسلائل اصموطریچ»، وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی از مناصب خود استعفا خواهند داد؛ چرا که آنها معتقدند در صورت آزادی اسرا هزینه ای سنگین را متقبل خواهند شد و به همین دلیل است که نتانیاهو در مسیر هرگونه مذاکره و توافق برای آزادی اسرای ما کارشکنی می کند.

وقفه های مکرر کابینه رژیم صهیونیستی به ویژه شخص بنامین نتانیاهو در مسیر پرونده تبادل اسرا در شرایطی است خانواده های اسرای صهیونیست با گذشت ماه ها همچنان به اعتراضات سراسری خود به منظور تحت فشار قرار دادن نخست وزیر این رژیم جهت قبول شرایط گروه های مقاومت فلسطین در روند مذاکرات ادامه می دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • هواداران منچستریونایتد بلیت‌هایشان را به باشگاه پس دادند!
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • روایت قهر و آشتی «بایدن» و «بی‌بی»؛ یک قاتل در دو بدن!
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳ + تمامی هزینه‌های خروج از کشور