Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- گوگل از کشف اپليکيشن جاسوسي اسرائيلي براي هک گوشي هاي هوشمند خبر داد.
به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري آريا، روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت در گزارشي نوشت: شرکت گوگل، اپليکيشن جاسوسي اسرائيلي را براي هک گوشي هاي هوشمند کشف کرد.
در اين گزارش آمده است: محققان امنيتي در شرکت هاي گوگل و لوک اوت Lookout يک اپليکيشن اندرويد به شدت پيچيده را کشف کردند که با هک کردن دوربين ها و ميکروفون هاي گوشي هاي هوشمند، قابليت جاسوسي از افراد، رديابي تماس ها، پيام ها، تاريخچه استفاده از اينترنت و موارد ديگر را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين نرم افزار جاسوسي که Chrysaor نام دارد به نظر مي رسد به برنامه پگاسوس Pegasus مرتبط است، برنامه اي بدنام که در سال دو هزار و شانزده کاربران آيفون را هدف قرار داد و گفته مي شود توسط شرکت اسرائيلي ان اس او گروپ تکنالاجيز NSO Group Technologies ايجاد شده است.
گوگل و لاک اوت هفته گذشته خبر کشف اين نرم افزار جاسوسي را اعلام کردند . اين اپليکيشن -که از گوگل پلي براي دانلود کردن در دسترس نيست- در سي و شش دستگاه کشف شد که بيشتر مالکان آنها در اسرائيل زندگي مي کنند. ديگر کشورهايي که گفته مي شود اين نرم افزار جاسوسي در آنها کشف شده است شامل گرجستان، مکزيک، ترکيه، کنيا و ديگر کشورها مي شود. اين شرکت اسرائيلي پيشتر به توليد نرم افزار هک کردن تلفن هاي هوشمند و فروختن آنها به نهادهاي جاسوسي در سراسر جهان متهم شد.
گوگل اعلام کرد:‌ «ما بر اين باوريم يک مهاجم براي نصب کريسور افراد هدف را ترغيب به دانلود اين بدافزار در دستگاه هايشان مي کند.»
اين شرکت اعلام کرد:‌ «زماني که اين نرم افزار جاسوسي نصب شود، يک اپراتور از راه دور قادر است فعاليت هاي قرباني را در دستگاهش و مکان هاي مجاور آن زير نظر بگيرد و در ميکروفون، دوربين، بخش جمع آوري داده، و غيره نفوذ کند.» اين بدافزار ويژگي خود تخريبي دارد که مانع از کشف و رديابي آن مي شود.
مايکل فلوسمن محقق امنيتي لوک اوت گفت:‌ «اگر اين بدافزار احساس کند در حال کشف شدن است خود را حذف مي کند. به همين دليل يافتن اين نمونه ها زمان بر است.»
لاک اوت و گوگل اعلام کردند از طريق داده هاي کشف شده از سال دو هزار و چهارده به شواهدي در اين باره دست يافته اند که نشان مي دهد اين نرم افزار جاسوسي زماني که در گوشي هاي اندرويد کشف شد، همچنان به فعاليت خود ادامه داد. اما احتمال کشف اين نرم افزار جاسوسي پايين است و شرکت گوگل به کاربران توصيه مي کند اقدامات احتياطي را در پيش بگيرند از جمله اين که اپليکشين ها را از منابع معتبر دانلود کنند و در زمينه هاي امنيتي دستگاه خود را به روز نگه دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان با صدور دو بیانیه جداگانه از حمله به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست و پایگاه جاسوسی آنها در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه‌های حزب الله آمده است: برای حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۴:۳۵ بعدازظهر جمعه به وقت محلی مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در مقر «السروات» در مقابل شهرک یارون با سلاح موشکی هدف قرار دادند.

مجاهدان حزب الله همچنین ساعت ۱۶:۵۰ دقیقه بعدازظهر جمعه به وقت محلی، تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را در پایگاه رویسات العلم در بلندی‌خای اشغالی کفرشوبا با سلاح مناسب و به وصرت مصتقیم هدف قرار دادند.

کد خبر 6095950

دیگر خبرها

  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند