Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا جعفری با اشاره به اینکه تالار علم کودک واقع در بلوک c و تالار علم نوجوان واقع در بلوک D، بخش فروش کتاب، 4 سالن سینمایی و همایشی این مجموعه به ظرفیت 450 نفر، یک سالن آمفی تئاتر روباز از جمله بخش‌های پروژه فاخر فرهنگی باغ کتاب تهران به شمار می‌آید که اردیبهشت ماه به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به طور کلی پروژه فاخر فرهنگی باغ کتاب تهران شامل 7 سالن سینمایی، 1 سالن همایش، 1 سالن روباز، 1 سالن تئاتر و موسیقی است.

جعفری همچنین به اهمیت افتتاح تالار علم نوجوان در پروژه باغ کتاب تهران اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مجموعه بزرگ و علمی، امیدواریم بتوانیم فرصت علم آموزی نوجوانان و آشنایی آن‌ها با دانش روز دنیا را فراهم آوریم.

جعفری با تاکید بر اینکه تالار علم کودک کاملا مدرن و الکترونیکی است، افزود: این تالار بزرگترین مرکز علمی کودکان و نوجوانان در کشور به شمار می آید که برای نخستین‌بار افتتاح می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در ساخت این تالارها از توان علمی، فنی و تخصصی شرکتهای دانش بنیان و دانشگاه‌های مختلف کشور استفاده شده است.

وی به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» اشاره کرد وگفت: پروژه فاخر فرهنگی باغ کتاب تهران نخستین مجموعه فرهنگی، علمی و تفریحی در حوزه کتاب و کتابخوانی به شمار می آید که منجر به ایجاد فرصتهای شغلی مستقیم و غیر مستقیم برای جوانان خواهد شد.

به گفته جعفری پروژه فاخر فرهنگی باغ کتاب تهران، مجموعه ای در راستای توسعه فرهنگی، اجتماعی و افزایش سرانه مطالعه در زمینه تحقق توسعه پایدار به شمار می‌آید.

جعفری با اشاره به اینکه پروژه فاخر فرهنگی باغ کتاب تهران پس از تکمیل، به عنوان یک نمایشگاه کتاب دائمی در چهارفصل سال به نمایش و ارائه کتاب می پردازد، گفت:با افتتاح باغ کتاب فضایی خاص برای کتاب و کتابخوانی فراهم خواهد شد.

به گفته جعفری محور اصلی فعالیت‌های این باغ فرهنگی در حوزه کتاب است و از چندین بخش اصلی از جمله فروشگاه موضوعی کتاب، فروشگاه کودک و نوجوان، سالن‌های همایش، تالار علم و ... تشکیل شده تا پاتوقی برای اهالی فرهنگ در سراسر کشور و حتی سایر کشورها باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از باغ کتاب ویژه کودکان و نوجوانان است و بر اساس گروه سنی مخاطبان به چهار بخش تقسیم می‌شود، گفت: بخشی هم ویژه گروه سنی خردسالان است و فضایی برای آن در نظر گرفته شده تا بتوانند در هنگام خرید کتاب به بازی و سرگرمی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه فضایی هم برای کودکان تدارک دیده شده است، افزود: ‏در این بخش برنامه‌هایی برای ‏آشنایی نوجوانان و خانواده‌های آنان با نویسندگان، برگزاری جشن رونمایی و امضای کتاب، کارگاه نقاشی، خلاقیت، خرید کتاب و کتابخوانی در آن در نظر گرفته شده است.

جعفری به بخش های دیگر پروژه باغ کتاب تهران از جمله باشگاه رباتیک، اشاره و خاطر نشان کرد: تالار علم یکی از بخش‌های مهم پروژه باغ کتاب تهران است که مفاهیم علمی را به شکلی جذاب و نوین به کودکان و نوجوانان می‌آموزد و مخاطبان آن کودکان و نوجوانان گروه‌های سنی مختلف هستند.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در این مکان کودکان و نوجوانان با بازی‌های آموزشی با کاربردهای علمی آشنامی‌شوند.

وی با بیان اینکه پروژه فاخر فرهنگی باغ کتاب تهران مشتمل بر 10پروژه کلان است، اظهار کرد: تمام هدف ما از اجرای پروژه مذکور این است که فضایی فراهم شود تا اعضای خانواده بتوانند یک روز کامل را در محیطی فرهنگی سپری کنند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به امکانات دیگر پروژه باغ کتاب اشاره کرد و گفت: به منظور تکریم شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی، مجسمه هایی از این افراد برای معرفی هر چه بهتر مشاهیر در پروژه باغ کتاب تهران نصب می شود.

وی ادامه داد: این بخش که با همکاری هنرمندان هنرهای تجسمی انجام شده است در قالب موضوعات محتوایی سعی می کند تا نسل جوان جامعه را با بزرگ ترین شخصیت‌های حوزه علم و فناوری آشنا کند.

وی گفت: بخش‌های جنبی شامل فضاهای خدماتی همچون کافی شاپ و رستوران، سالن سینمایی و تئاتر روباز است که تمامی این موارد طی ماه های آینده برای بهره برداری آماده می شوند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی کشور، اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر مساله کتاب و کتابخوانی است، ادامه داد: به همین دلیل تلاش داریم تا در قالب بازی های سرگرم کننده در کشتی کتاب،فرهنگ مطالعه را از همان دوران کودکی در فرزندان خود نهادینه کنیم.

وسعت این مجموعه فرهنگی ،110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است

آفتاب‌‌نیوز :

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، اقدام به توزیع یارانه اعتباری خرید سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌کند. 

وی با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیأت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیأت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیأت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

مدیر کمیته اداری و مالی ادامه داد: یارانه اعتباری خرید کتاب (بُن کتاب) صرفا در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

محمد خلج در پایان گفت: اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور در صورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذیربط (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و ...) به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند ۳ روز قبل از آغاز سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از ۱۶اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام ـ ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است