Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیرالله خادمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: پیش از این ریل گذاری 23 کیلومتر از این مسیر بین مهاباد - نقده به طول 23 کیلومتر به پایان رسیده و امروز ریل گذاری در مسیر نقده - ارومیه جهت اتصال این مرکز استان به شبکه ریلی کشور آغاز شد.
وی با بیان این که ریل گذاری بین نقده - ارومیه از دو نقطه از امروز( شنبه) آغاز شد، گفت: در روز جاری ریل گذاری در این مسیر از نقده آغاز شده و عملیات ریل گذاری دیگر در این مسیر از کیلومتر 55 آغاز شد و تا دو هفته دیگرعملیات ریل گذاری در این خط آهن از طرف ارومیه نیز آغاز می شود تا با اتمام این عملیات، شاهد تردد قطار و اتصال ارومیه به شبکه ریلی کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هزینه احداث خط آهن تبریز- مهاباد - ارومیه 4 هزار میلیارد ریال است که 2 هزار میلیارد ریال آن به ساخت ابنیه روسازی مسیر و سایر خدمات محور هزینه می شود و هم اکنون منابع مالی یک هزار میلیارد ریالی آن تامین شده و قرار این یک هزار میلیارد دیگر امسال برای آماده سازی این خط آهن در اختیار ما قرار گیرد.
خادمی بر اتصال 5 مرکز استان تا پایان دولت یازدهم به شبکه ریلی کشور تاکید کرد و گفت: در این طرح ارومیه، همدان، کرمانشاه و رشت به شبکه ریلی کشور متصل می شود و مسیر ریلی تبریز از طریق بستان آباد نیز بیش از 100 کیلومتر کوتاه می شود.
وی با بیان این که اتصال همدان به شبکه ریلی کشور به سرعت در حال انجام است، گفت: عملیات ساخت ایستگاه بزرگ راه آهن بستان آباد نیز روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد و خط آهن کرماشناه نیز در 5 نقطه عملیات ریل گذاری آن آغاز شده و در مسیر ریلی قزوین - رشت نیز در 4 نقطه عملیات ریل گذاری آن در حال انجام است.
خادمی تصریح کرد: توسعه شبکه ریلی کشور برای افزایش تردد بار، مسافر و ترانزیت کالا از مهم ترین اولویت های دولت یازدهم است و روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات ریل گذاری میانه به تبریز به طول 132 کیلومتر از مسیر بستان آباد آغاز شد تا این مسیر ریلی تا شهریورماه امسال به پایان برسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پایان به آغاز عملیات اجرایی ساخت آزاد راه مرند - تبریز اشاره کرد و گفت: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی روز گذشته عملیات اجرایی ساخت این آزادراه به طول 63 کیلومتر که بخشی از حلقه اتصال آسیا به ترکیه و اروپا است، آغاز شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون طول آزادراه های کشور 2500 کیلومتر است و دولت درصدد است در افق چشم انداز 1404 طول آزادراه های کشور به بیش از 8 هزارکیلومتر افزایش یابد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108*1579* خبرنگار: ایرج منصوری * انتشار : مرضیه فاتحی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر

با توجه به انجام روکش آسفالت به صورت WR در بلوار شهیدسلیمانی قم حد فاصله پل شهید ابراهیمی تا میدان زائر  جهت افزایش ضریب ایمنی شهروندان و تردد مناسب خودروها در این بلوار و جلوگیری ازحوادث ناگوار در تصادفات وسائط نقلیه، اجرای عملیات آسفالت در بلوار شهید سلیمانی تا مورخه ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری را در دستور کار قرار دارد.

از شهروندان خواسته شده تا تکمیل پروژه  بهسازی  از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار