Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو هیئت ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو توضیحاتی را در رابطه با حواشی مطرح شده پیرامون ارسال پیامک از سوی افراد محبوس در زیر آوار ساختمان پلاسکو ارائه کرد. به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، سیدباقر مرتضوی در نشستی به منظور ارائه گزارش ملی حادثه ساختمان پلاسکو برگزار شد گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران عملا در حادثه پلاسکو نقشی نداشت و کار مفیدی انجام نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این سازمان در عمل از استانداردهایی که درحوادث لازم است فعالیت شود دور بود و به همین خاطر عملکرد آن زیر سوال است.
عضو هیئت ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو با ارائه پیشنهادی مبنی بر تجمیع سازمان های امدادی اظهار کرد: درخواست ما این است که شهرداری تهران سازمان آتش نشانی ، سازمان مدیریت بحران وسایر نهادهایی که عملکرد یکسانی دارند را در یک جا جمع کرده وبا فرماندهی مشخص بر عملکرد آنها نظارت داشته باشد.
مرتضوی ادامه داد: چندی پیش در عسلویه شاهد سیلی بی سابقه بودیم اما به این خاطر که فرماندهی عملیات آموزش دیده ای در آنجا حضور داشت هیچ لطمه ای به زیرساخت های موجود در عسلویه وارد نشد.

عضو هیئت ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو با تاکید بر اینکه هر عملیات آوار برداری شامل 7 گام می شود خاطر نشان کرد: در هر عملیات آوار برداری 7 گام در نظر گرفته شده اما در حادثه پلاسکو شاهد بودیم که تنها گام آخر مورد استفاده قرار گرفت.
مرتضوی افزود: همشهریانی که در موتور خانه ساختمان پلاسکو حضور داشتند باید در اولویت خروج قرار می گرفتند اما شاهد این اتفاق نبودیم.
وی با انتقاد از در دست نبودن نقشه ساختمان پلاسکو اذعان کرد: متاسفانه سازمان آتش نشانی نقشه ساختمان پلاسکو را در اختیارنداشت و به همین خاطر طی سه مرحله آتش نشان ها مجبور به کندن تونل برای رسیدن به افراد محبوس در موتور خانه ساختمان شدند.
عضو هیئت ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو در پاسخ به این پرسش که آیا لازم بود در این حادثه از هلی کوپتر برای آبپاشی استفاده شود یا خیر گفت: هلی کوپتر در این حادثه نقشی نداشت وبه درستی از آن برای مهار آتش استفاده نشد.
وی با اشاره به تجهیزات مورد استفاده آتش نشان ها در حادثه ساختمان پلاسکو تصریح کرد: تجهیزاتی که آتش نشانها در طول عملیات آوار برداری در اختیار داشتند کافی بود و از این بابت با مشکل مواجه نبودیم .
مرتضوی در خصوص چرایی استفاده آتش نشان ها در برخی از مراحل اطفای حریق از فوم تصریح کرد: در زمانی آتش نشان ها با دود سیاه مواجه شده وبه همین خاطر از فوم استفاده کردند. علت این استفاده آن بود که آتش نشان ها تشخیص دادند در آن طبقه مواد نفتی وجود داشته است.
عضو هیئت ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو در پاسخ به حواشی مطرح شده پیرامون ارسال پیامک از سوی افراد محبوس در موتورخانه ساختمان پلاسکو بیان کرد: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و ما بررسی های لازم در این رابطه را انجام داده ایم.
وی در واکنش به درخواست های مکرر ارائه شده از سوی خبرنگاران برای اعلام نام فرمانده عملیات حادثه پلاسکو که تصمیمات حساس را اتخاد کرده است گفت: نام این فرد موجود است اما به دلایلی نام وی را اعلام نمی کنیم وتنها از این فرد در گزارش ارسال شده برای ریاست جمهوری یاد شده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟

ارسال پیامک «ذخیره‌سازی آب» به مشترکان شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد.   به گزارش ایسنا، آن‌طور که وزارت نیرو اعلام کرده، واقعیت این است که این پیامک ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد. از آنجا که سال گذشته بروشور اطلاعیه فوق بین شهروندان توزیع شده بود، مجدداً با آغاز سال جدید، به وسیله پیامک به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.   ماجرا از این قرار است که همه ساختمان‌ها براساس ابلاغیه مبحث ۱۶ قانون مقررات ملی ساختمان باید نسبت به تجهیز پمپ و مخزن اقدام کنند.   ذکر این نکته ضروری است که برخی ساختمان‌ها به جهت افت فشار آب فقط از پمپ استفاده می‌کنند که این اقدام نه تنها باعث پایمال شدن حقوق دیگر همسایه‌ها می‌شود و بیشترین ظرفیت آب شبکه کوچه و محله را به سمت ساختمان خود هدایت می‌کنند، بلکه تخلف محسوب می‌شود. زیرا نصب و قرار دادن پمپ بعد از کنتور آب غیرقانونی است؛ بنابراین شهروندان ابتدا با نصب مخزن بعد از کنتور و سپس نصب پمپ، اقدام قانونی، فنی و تأسیساتی انجام داده و باعث پایداری فشار آب می‌شوند.   لازم به ذکر است با شروع تابستان و استفاده از کولر‌های آبی در روز‌های گرم، به جهت اینکه ساختمان‌ها دچار افت فشار آب نشوند، پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شده است، بحث کمبود و قطعی آب مطرح نیست و در صورت لزوم هرگونه برنامه درخصوص نوبت‌بندی و قطعی آب حتماً از سوی شرکت آبفای تهران اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی لواسان و چمدان‌هایی که دیرتر به مقصد رسیدند
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد