Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-05-02@03:30:17 GMT

آسیب سیل پارسال به چهار هزار و 500 واحد شهری و روستایی فارس

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۴۲۳۸۲

آسیب سیل پارسال به چهار هزار و 500 واحد شهری و روستایی فارس

به گزارش خبرنگارایرنا ، مهندس عطا الله زمانی شنبه در آستانه دهه حساب 100 امام و سالروز تاسیس بنیاد مسکن در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : در باران های سیل آسای اواخر سال گذشته یک هزار و 639 واحد شهری آسیب جدی دید که به مرور در سال جاری با اعطای تسهیلات در اولویت بازسازی قرار دارند .
وی گفت:‌ تسهیلات 18 میلیون تومانی در روستاها و 20 میلیون تومانی در شهرها برای بازسازی این واحدها در نظر گرفته شده و در مناطق روستایی استان فارس نیز پنج هزار و 660 واحد روستایی بر اثر سیل خسارت دیدند که نیاز به تعمیرات اساسی دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه گفت : همزمان با دهه حساب 100 حضرت امام ، پروژه‌های عمرانی و مسکونی با اعتبار 297 میلیارد و 615 میلیون تومان در این استان به بهره ‌برداری می‌ر‌سد.
زمانی با بیان جزئیاتی از طرح های آماده افتتاح گفت : بهسازی 7 هزار و 481 واحد مسکن روستایی با اعتبار 224 میلیارد و 430 میلیون ریال ، بازسازی 351 واحد مسکن روستایی با اعتبار 11 میلیارد و 121 میلیون تومان و اجرای 9 پروژه طرح هادی روستایی با اعتبار 996 میلیون تومان از برنامه‌های ویژه دهه حساب 100 امام خمینی (ره) در استان فارس است .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد : در مسکن شهری نیز 622 واحد مسکونی در قالب 6 پروژه و با اعتبار 61 میلیارد و 70 میلیون تومان دراین دهه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت : 19 هزار و 100 خانوار استان فارس از مواهب و مزایای طرح های دهه حساب 100 امام بهره‌مند می‌شوند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین با اشاره به زلزله اواخر سال گذشته در شهرستان خنج گفت : در زمین لرزه شهرستان خنج 206 واحد مسکونی تخریب شد که اعتبارات ساخت و نوسازی آنها ابلاغ شده است.این اعتبارات و تسهیلات امسال در قالب وام های کم بهره و کمک های بلاعوض به خانوارهای خسارت دیده پرداخت می شود .
زمانی همچنین گفت: مهم‌ترین فعالیت بنیاد مسکن در زمینه توسعه روستاها تهیه طرح هادی است و بنیاد مسکن استان فارس باید برای حدود 2 هزار و 400 روستای بالای 20 خانوار این استان طرح هادی تهیه کند که تاکنون در 2 هزار و 329 روستا این طرح تهیه شده است و به زودی جشن اتمام تهیه طرح هادی در روستای استان فارس برگزار می‌شود.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: در سال گذشته طرح هادی در 664 روستا عملیاتی شده است و در مجموع از ابتدا تا کنون در یک هزار و 30 روستای بالای 20 خانوار استان فارس این طرح ها اجرا شده است.
وی همچنین به اجرای طرح توسعه معابر در قالب سهمیه قیر رایگان اشاره کرد و گفت : پارسال 2 میلیون متر مربع از معابر روستایی این استان آسفالت شده است، این میزان آسفالت معادل 200 کیلومتر طول معابر است و 12درصد از حجم فعالیت های آسفالت معابر کشور را به خود اختصاص داده است .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین به واگذاری زمین درمناطق روستایی به اقدامی برا ی ایجاد انگیزه در روستاییان و کاهش مهاجرت ها اشاره کرد و گفت : در سال گذشته 2 هزار و 949 قطعه زمین برای ساخت مسکن به روستاییان واگذار شده است، همچنین از ابتدای اجرای این طرح تاکنون نیز 86 هزار و 275 قطعه زمین به روستاییان استان فارس واگذار شده است و در نظر است که در سال جاری هم 2 هزار قطعه زمین به متقاضیان روستایی واگذار شود.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس صدو اسناد مالکیت را هم از کارکردهای مشترک بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک دانست و گفت : در سال گذشته 13 هزار جلد سند مالکیت روستایی و 7 هزار جلد سند مالکیت در شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان فارس صادر شده است، در قالب این طرح از ابتدا تاکنون 276 هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در این استان صادر شده است.
زمانی اجرای طرح های مقاوم سازی را دراستان فارس از اولویت های بنیاد مسکن بر شمرد و گفت : از 388 هزار و 680 واحد مسکونی روستایی استان تاکنون 218 هزار واحد مسکونی که معادل 56 درصد واحدهای روستایی است مقاوم‌سازی شده‌ ، در سال جاری نیز سهیمه بهسازی و نوسازی 14 هزار و 800 واحد روستایی به بنیاد مسکن ابلاغ شده است .
مدیر کل بنیاد مسکنن استان فارس عمده واحدهای غیرمقاوم استان را در اطراف کلان‌شهر شیراز دانست و گفت : این ساخت‌ و سازها خارج از طرح هادی انجام شده و بدون مجوز است و بنیاد مجوزی برای اعطای تسهیلات به واحد های خارج از طرح های هادی ندارد .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به احداث سرپناه برای خانوارهای دارای 2 معلول و بیشتر هم اشاره کرد و گفت : برای کمک به تامین مسکن معلولان تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان بهزیستی و انجمن خیرین مسکن‌ساز منعقد شده است، براساس این تفاهم‌نامه برای 934 خانواده‌ دارای دو معلول و بیشتر استان فارس مسکن ساخته می‌شود که تاکنون کار ساخت 140 واحد مسکونی آغاز شده و 42 از این واحدها تکمیل شده است.
زمانی با بیان اینکه تامین زمین برای خانوارهای شهری بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن و راه‌ و شهرسازی است، افزود: براساس این تفاهم‌نامه 32 میلیون تومان وام بلاعوض در نقاط شهری و 18 میلیون تومان وام بلاعوض در نقاط روستایی برای تامین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول در نظر گرفته شده است.
این مقام مسئول اعطای تسهیلات 15 میلیون تومانی با بهره 5 درصد به خانواده‌های دارای دو معلول در نقاط روستایی را دراولویت دانست و گفت : بنیاد مسکن در نقاط روستایی 2 میلیون تومان وام بلاعوض به روستاییان پرداخت می‌کند و زمین را نیز به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد.
زمانی همچنین با تشریح عملکرد بنیاد در حوزه مسکن شهری گفت : در سال گذشته یک هزار و 261 مسکن شهری توسط بنیاد مسکن استان ساخته شده و امسال نیز ساخت یک هزار و 524 واحد مسکن شهری در برنامه قرار دارد ، در حوزه مسکن مهر نیز تاکنون از مجموع حدود 29 هزار مسکن مهر تعهد شده 26 هزار و 209 واحد مسکن مهر تکمیل و واگذار شده است و تا شش ماه اول امسال کار مسکن مهر دراستان فار سبه سرانجام نهایی می رسد .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی ۱۲ اردیبهشت در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، با بیان اینکه ابسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری به صورت ۱۰۰ درصد در سطح استان اجرایی شده است، ظهار کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی اضافه کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به طرح کلید به کلید اظهار کرد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود