Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور از اختصاص ۸۰۰ میلیارد برای تأمین وام ۲۰ میلیونی نوسازی تاکسی های فرسوده در سال ۹۵ خبرداد.

به گزارش «قدس آنلاین»، سعید قیصر درباره عملکرد اتحادیه در حوزه نوسازی تاکسی های فرسوده اظهار داشت: در سال گذشته ۴۰ هزار تاکسی در سراسر کشور با وام ۲۰ میلیون تومانی و کارمزد ۱۶ درصدی نوسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۵ هزار خودروی تاکسی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نوسازی شده است که با توجه به اینکه درآمد راننده تاکسی کمتر است عنایت دولت را می‌طلبد که از این رانندگان کارمزد کمتری گرفته شود.

وی افزود: در نوسازی مینی‌بوس‌ها نیز با چالش جدی مواجه هستیم. با توجه به اینکه مینی‌بوس‌هایی که وزارت کشور واگذار کرده است تعهد ۷ ساله دارد، ‌این تعهد در سال ۹۶، به پایان می‌رسد و در سال جاری خلاء جدی در این حوزه خواهیم داشت.

قیصر افزود: اگر می‌خواهیم به حمل و نقل شهری توجه داشته باشیم بایستی نوسازی مینی‌بوس‌ها در اولویت قرار بگیرد.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور یادآور شد: همیشه در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به جمعیت شهری توجه شده است ولی باید به جمعیت دانشجویی شهرها نیز توجه شود چرا که در خیلی از شهرها دانشجویان زیادی تردد دارند که باید در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تعداد آنها نیز لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه توجه دولت بیشتر در حمل و نقل جاده‌ای است تا حمل و نقل شهری، ‌ گفت: از سال ۹۶ مینی‌بوس‌های شهر تهران نوسازی می‌شود و تعدادی مینی‌بوس نیز با وام ۸ درصد نوسازی خواهد شد.

قیصر گفت:‌بیش از ۸۰ درصد مینی‌بوس‌های شهر تهران در سال جاری نوسازی می‌شوند.

وی درباره نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور نیز اظهار داشت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی و به شهرداری‌های سراسر کشور واگذار کرده‌اند ولی اتوبوس نویی در سال گذشته واگذار نشده است.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور درباره سامانه سیمفا نیز اشاره کرد و گفت: این سامانه ملی و بین بخشی است که بر اساس آن ضریب تخلف به حداقل رسیده است و دخالت‌های فردی در تست خودرو از بین رفته است.

وی افزود: بر اساس معاینه فنی خودروها اطلاعاتی که به دست می‌آید می‌توان در بخش‌های مختلف استفاده کرد و ضعف‌های خودروسازان بر اساس این اطلاعات مشخص می‌شود.

قیصر افزود: تمامی مراکز معاینه فنی کشور در سال جاری در یک چارچوب بین‌المللی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور افزود: در حال حاضر ۴۴۲ مرکز معاینه فنی متصل به سامانه سیمفا هستند و ۱۵۵ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین نیز به صورت آفلاین به این سامانه متصل هستند.

وی افزود:‌ در مقایسه با سال ۹۴ مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو ۲۲۵ درصد رشد داشته است که این مهم با عزم و اراده همه دستگاه‌ها از جمله پلیس و وزارت کشور اتفاق افتاد و موجب شده که مردم معاینه فنی را جدی بگیرند.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۸ میلیون مراجعه به مراکز معاینه فنی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دهقان افزود: اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای نخستین بار به ورزش و جوانان استان تخصیص یافته است که می‌تواند به ارتقاء و پیشرفت این حوزه کمک شایانی کند.
وی ادامه داد: انعقاد قرارداد با هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی، برگزارش برنامه‌های ورزشی و فرهنگی و همایش‌های کشوری از برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای این اعتبار است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همچنین از تعیین و تکلیف طرح‌های عمرانی با پیشرفت ۷۰ درصد خبر داد و گفت: وزیر ورزش و جوانان وعده داده امسال با تخصیص اعتبار از محل بودجه ۱۴۰۳ این طرح‌ها را به اتمام برساند.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • اختصاص یک درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • اختصاص ۱ درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش استان
  • اختصاص نیافتن اعتبار برای مبارزه با کرم برگ خوار پاییزه در خراسان شمالی
  • ایمن‌سازی ۷۳۰ کلاس درس سنگی در خوزستان
  • اختصاص پنج هزار میلیارد ریالی مسئولیت اجتماعی نفتی‌ها در شیراز