Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@04:20:17 GMT

شرط حماس برای تحویل وزارتخانه‌های غزه به دولت توافقی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۴۳۲۱۶

شرط حماس برای تحویل وزارتخانه‌های غزه به دولت توافقی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد، درصورتی که دولت توافق ملی فلسطین به مسئولیت‌های خود در قبال نوار غزه پایبند باشد، حماس آماده است وزارتخانه‌ها در نوار غزه را به دولت توافق فلسطین تحویل دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، فوزی برهوم، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای گفت: جنبش حماس آماده تحویل تمامی بخش‌های دولتی و وزارتخانه‌ها به دولت توافقی است، مشروط به اینکه دولت رامی حمدالله به انجام تمامی مسئولیت‌ها و وظایفش در قبال غزه و اجرای توافق‌هایی که با حضور گروه‌های ملی و اسلامی صورت گرفت، پایبند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص به توافق "الشاطئ" اشاره کرد که بر اساس آن، دولت توافقی تشکیل شد که از ماموریت‌های آن، مقدمه چینی برای انتخابات سراسری و رسیدگی به پرونده کارمندان دولت حماس که تعداد آنها حدود ۴۰ هزار تن است و رسیدگی به پرونده دستگاه‌های امنیتی است.

برهوم گفت: دولت رامی حمدالله نه تنها وظایف خود در قبال ساکنان محاصره شده غزه را رها کرده است، بلکه عمدا به ایجاد بحران‌های ساختگی برای ساکنان غزه پرداخته و عرصه را بر آنها تنگ کرده و به ملزومات پایداری و ثبات آنها ضربه زده است. این دولت به جای آنکه از مسئولیت‌های خود فرار کند، باید تمامی ماموریت‌ها و وظایف خود را در قبال غزه و ساکنانش انجام دهد.

پیشتر رامی حمد الله گفت: برخی از حقوق اضافی و امتیازهای کارمندان کاسته شد تا بتوانیم بحران مالی را که از آن رنج می‌بریم، مدیریت کنیم.

وی از حماس خواست تا نوار غزه را به "رهبری قانونی" تحویل دهد.

از سوی دیگر، شبکه المیادین گزارش داد که ده‌ها هزار کارمند در نوار غزه با برگزاری تظاهرات، خواهان برکناری دولت رام الله شده‌اند.

دولت فلسطین سه شنبه گذشته بخشی از حقوق کارمندان نوار غزه را قطع کرد که این اقدام موجی از خشم و اعتراضات را در نوار غزه در اعتراض به این تصمیم دولت فلسطین برانگیخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی خواست که از نماز جمعه امروز تا دوشنبه آینده برای حفاظت، دفاع و خنثی کردن توطئه‌های رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی آمده و در آن اعتکاف و تحصن کنند.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که گله‌های شهرک‌نشین صهیونیست که به اصطلاح خود را «جماعت هیکل» می‌نامند، می‌خواهند با برپایی آئین یهودی و قربانی کردن در صحن‌های مسجدالاقصی در روزهای یکشنبه و دوشنبه به این مکان مقدس هتک و حرمت کنند.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که به عموم ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی که ثابت کرده‌اند در خط اول دفاع از قبله اول مسلمین و سومین حرم شریف مسلمانان قرار دارند، ادای احترام کرده و از آن‌ها می‌خواهیم که به روند دفاع از قدس و مسجدالاقصی با تمام توان در برابر دشمن اشغالگر فاشیستی و جنایتکاران جنگی مانند «بن غفیر» ادامه دهند.

جنبش حماس سراسر امت اسلامی و آزادگان جهان را به تشدید همبستگی با ملت فلسطین و حمایت از غزه، قدس و مسجدالاقصی و مبارزات مشروع ملت فلسطین تا توقف جنگ و احقاق حقوق این ملت در زمینه آزادسازی سرزمین و مقدسات خود دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در قبال مسئله فلسطین
  • در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچکاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!
  • حماس: سخنان بلینکن تحریف واقعیت ها است
  • حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند
  • حماس: مواضع دولت بایدن درباره غزه متناقض است
  • بکش اما خطا نکن!
  • سازمان ملل: اسرائیل در 6 ماه ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • «جنگ علیه زنان»؛ سازمان ملل: اسرائیل در 6 ماه ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • سازمان ملل: «جنگ علیه زنان»؛ اسرائیل در 6 ماه گذشته، ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • سازمان ملل: از 6 ماه گذشته اسرائیل ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است