Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه گفت: معیار و ملاک بالا بودن سن اگرچه در میان مردم یک معیار و ملاکی براى رسیدن به کمال محسوب می شود اما در تفکر قرآنی ممکن است یک فرد در سن کودکى فضائل، کمالات و شرائط رهبرى جامعه را دارا باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازطوبی گلستان؛حجت الاسلام حسینعلی امیر شاهی ضمن عرض تبریک و تهنیت بمناسبت ولادت باسعادت امام جواد (ع) اظهار کرد: امام جواد (ع) نخستین رهبر الهى است که در میان ائمه اطهار (ع) در خردسالى مسئولیت مقام رفیع امامت را عهده ‏دار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر شاهی ادامه داد: در روایات دینی ما از ائمه اطهار (ع) منقول است که در میان خانواده امام رضا (ع) ، از امام‏ جواد (ع ) به عنوان یک فرزند پرخیر و برکت ‏یاد می کردند. چنان که ‏روایتی از جناب صنعانى وجود دارد که می گوید: روزى در محضر امام رضا (ع) بودم . فرزندش ابوجعفر را که خردسال بود ، آوردند. امام رضا (ع) فرمود : این مولودى است که ‏براى پیروان ما با برکت ‏تر از او زاده نشده است.

وی با بیان اینکه شخصیت علمی و اخلاقی امام جواد (ع) در نگاه خلفاء، دانشمندان، نویسندگان و تاریخ نگاران زبان زد عام و خاص بوده ، اظهار داشت: بطور مثال مامون خلیفه عباسی در پاسخ به اعتراض بزرگان بنی عباس در خصوص به تزویج درآوردن دخترش ام الفضل به امام جواد (ع) ، این امام همام را اعجوبه عصر می خواند و می گوید « من بدان جهت وی را به دامادی خود برگزیدم که با کمی سن در علم و فضیلت بر همه اهل زمان برتری دارد و در علم و دانش اعجوبه ای است .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که از زندگی امام جواد (ع) در می یابیم اینست که در آن زمان برخى این سؤال را مطرح مى‏ کردند که آیا مى‏توان رهبرى جامعه را به یک کودک هفت ساله سپرد؟ آیا یک کودک هفت ساله توانایی مدیریت و هدایت یک جامعه اسلامی را دارد یا خیر ؟ در پاسخ باید گفت که از منظر اعتقادات مذهب تشیع موضوع امامت یک موهبت الهى است و خداوند متعال هر کسى را که شایسته این مقام بداند به منصب پیشوایى امت انتخاب می کند حتى اگر در سنین کودکى باشد.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: معیار و ملاک بالا بودن سن اگرچه در میان مردم یک معیار و ملاکی براى رسیدن به کمال محسوب مى‏شود اما در تفکر قرآنی ممکن است یک فرد در سن کودکى فضائل، کمالات و شرائط رهبرى جامعه را دارا باشد و همچنین امتیازات ویژه‏اى را که لازمه رهبرى، امامت و نبوت است، در او موجود باشد (مانند حضرت عیسی) و خداوند متعال رسالت و امامت را به او عنایت می کند و اطاعت از وى را بر مردم واجب و لازم می داند .

حجت الاسلام امیر شاهی در پایان افزود: امام جواد (ع) علم و دانش را یکى از مهمترین عوامل پیروزى و رسیدن به کمالات می داند و به انسان‏هاى کمال خواه و حقیقت طلب توصیه مى‏کرد که در راه رسیدن به آرزوهاى مشروع و موقعیت‏هاى عالى دنیوى و اخروى از این نیروى کارآمد بهره لازم را بگیرند. این امام همام مى‏فرمود : « أربع خصالٍ تعین المرء على العمل: الصّحة والغنى و العلم و التّوفیقٌ: چهار عامل موجب دست یابى انسان به اعمال صالح و نیک است : سلامتى ، توانگرى، دانش و توفیق خداوندى ».

انتهای پیام/صا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید

پخش زنده نماز جماعت ظهر به امامت یکی از بانوان در دبستان عترت لویزان در روز گذشته، سوالاتی را در فضای مجازی به همراه داشته که آیا امامت بانوان در نماز جماعت، صحیح است یا خیر؟ که به انتشار نظر مراجع عظام تقلید خواهیم پرداخت:

* حضرت آیت الله خامنه ای:

امامت زن در نماز جماعت فقط برای زنان جایز است.

* حضرت آیت الله سیستانی:

در صورتی که امام زن باشد احتیاط واجب آن است که امام زن در صف مأمومین باشد و از صف آن ها جلوتر نباشد.

* حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

پیشنماز بودن زن برای زنان اشکالی ندارد.

* حضرت آیت الله نوری همدانی:

امامت زن برای زنان در صورتی که دارای شرایط نماز جماعت باشند، مانع ندارد.

* حضرت آیت الله وحید خراسانی:

امامت زن برای زن صحیح است.

* حضرت آیت الله شبیری زنجانی:

امامت زن بر زنان جایز است و بهتر است که در ردیف یکدیگر بایستند و امام جلوتر از دیگران نایستد.

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • دانشگاه آزاد حلقه گمشده جدایی جامعه و دانشگاه را یافته است/ تشریح جایگاه طرح صدرا میان دانشجویان
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • شهیدان راهنمایان جامعه محسوب می‌شوند
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است