Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تصریح کردند که جنگجویان شکست خورده داعش و القاعده تلاش می‌کنند تا از طریق پاکستان وارد این ولایت شوند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله ناجی نظری» رئیس شورای ولایتی بدخشان اعلام کرد که افراد وابسته به داعش و القاعده که در عراق و سوریه شکست خورده‌اند پس از فرار به پاکستان، تلاش دارند تا وارد ولایت‌های شمال شرق افغانستان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس برخی از گزارش‌ها افراد وابسته به داعش و القاعده که در عراق و سوریه شکست خورده‌اند دوباره به پاکستان بازگشته‌اند و باز گشایش گذرگاه «کوتل توپخانه» وارد بدخشان می‌شوند.

«محمدنبی بیان» معاون عملیاتی فرماندهی پلیس بدخشان نیز گفت که با گرم شدن هوا نگرانی‌های از ورود جنگجویان خارجی به این ولایت وجود دارد زیرا برخی از مسیرهای منتهی به پاکستان در این ولایت هنوز هم باز هستند.

وی تائید کرد که احتمال قوی وجود دارد که افراد وابسته به داعش که در عراق و سوریه شکست خورده‌اند و با هم جنگجویانی که در پاکستان آموزش دیده‌اند وارد این ولایت شوند زیرا گروه‌های تروریستی پیش از این نیز از طریق مرز پاکستان وارد این ولایت شده بودند.

معاون عملیاتی فرماندهی پلیس بدخشان افزود که نیروهای پلیس مرزی هنوز نتوانسته‌اند تا همه مسیرها و ورودی‌ها در مرز مشترک با پاکستان را مسدود کنند.

ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان واقع شده است که مرز مشترکی با چین، روسیه و پاکستان دارد.

در گذشته نیز مقامات روسی و تاجیکستانی از تجمع گروه‌های تروریستی در ولایت بدخشان ابراز نگرانی کرده بودند.

کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز مدعی شده بود که آمریکا تلاش دارد تا با صدور تروریسم از طریق شمال افغانستان کشورهای آسیای مرکزی و روسیه را ناامن سازد.

سفیر پاکستان در آمریکا نیز از افغانستان به عنوان مقصد بعدی داعش پس از شکست این گروه در سوریه وعراق یاد کرده بود.

«سالوین» سخنگوی ماموریت حمایت قاطع هفته گذشته اعلام کرده بود که اولویت ماموریت نیروهای نظامی آمریکا شکست افراد وابسته به داعش و القاعده در افغانستان است.

اما برخی از کارشناسان معتقد هستند که آمریکا در افغانستان مانند سوریه و عراق در امر مبارزه با داعش صادقانه عمل نخواهد کرد بلکه به حمایت از این گروه می‌پردازد تا اطراف روسیه و چین را ناامن کند.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض حریم هوایی افغانستان در پروان

منابع محلی در ولایت پروان از گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین بر فراز این ولایت خبر داده و گفته اند این پهباد از چند ساعتی است که در آسمان پروان مشغول به گشت زنی است.

تا ‌کنون روشن نیست که این هواپیما‎ از کدام کشور وارد حریم هوایی افغانستان شده است.

در هفته‌های اخیر ولایت‌های نیمروز، قندهار، پکتیکا، پنجشیر، هرات و بدخشان گواه گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین بوده است.

پیش از این، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین را در آسمان نیمروز و قندهار تایید کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • توزیع بیش از ۶۸ هزار تذکره در کنر
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • وقوع حادثه ترافیکی در قندوز