Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: حدود 90 درصد سموم کشاورزی در این استان بدون نسخه گیاه پزشکی خریداری می‌شود.

‌به گزارش ایسنا، حسن نامجو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این استان 68 واحد گیاه پزشکی وجود دارد، افزود: خرید سموم بدون نسخه گیاه پزشکی یکی از معضلاتی است که گاهی اوقات در این استان مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: کشاورزان باید با مراجعه به کلینیک‌های گیاه پزشکی اقدام به دریافت نسخه و در این صورت سم مورد نیاز را خریداری کنند.

نامجو خاطرنشان کرد: اگر کشاورزی بدون نسخه گیاه پزشکی اقدام به خرید سم و آن را در مزارع و باغات مصرف کند و دچار خسارت شود هیچ کسی پاسخگوی وی نخواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین این انتظار وجود دارد که فروشگاه‌ها نیز از فروش سموم بدون نسخه خودداری کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته بیشترین مشکل این سازمان با فروشگاه‌هایی است که در گذشته مجوز فروش سموم را گرفته و از فارغ التحصیلان کشاورزی نیستند.

وی با بیان اینکه با مشاهده بروز هر گونه تخلف واحد متخلف به تعزیرات معرفی خواهد شد، گفت: تاکنون حداقل حدود هشت واحد متخلف به تعزیرات معرفی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: اکنون 131 پروژه در سطح بیش از دو هزار و 400 هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های استان در حال اجرا است.

وی افزود: سامانه‌های آبیاری قطره‌ای نیز در 942 هکتار از زمین‌های منطقه دشت در زمین‌های زراعی و باغی انجام می‌شود.

نامجو در باره نحوه تامین اعتبار پروژه‌های آبیاری تحت فشار گفت: اکنون به ازای تمام پرونده‌های تکمیل شده، بودجه اختصاص داده شده است.

وی تعداد اشتغال مستقیم در این حوزه را 1970 نفر بیان کرد و افزود: دولت در این راستا کمک‌های خوبی کرده است که از کشاورزان می‌خواهیم در این راستا اقدام کنند.

این مقام مسئول تعداد اعضاء سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این استان را 2600 نفر بیان کرد و گفت: اعضای زیر مجموعه این سازمان در 20 رشته در حوزه‌های زراعت، باغی، دامپروری، منابع طبیعی، جنگلداری، محیط زیست و سایر هستند که 177 شرکت نیز در همین زمینه مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اورانیوم ۶۰ درصد غنی می کنیم؟ | پاسخ رییس سازمان انرژی اتمی+ فیلم

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسلامی، رئیس انرژی اتمی در ادامه افزود: راکتور تحقیقاتی تهران قبلا با سوخت ۹۰ درصد فعالیت می‌کرد اما سوخت آن را به ما ندادند؛ ما قصد تولید سوخت بالای ۵ درصد نداشتیم.

ما برای رسیدن به رادیوایزوتوپ‌ها نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم و دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است.

کد خبر 846488 برچسب‌ها هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر ویژه دارو پزشکی

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • چرا اورانیوم ۶۰ درصد غنی می کنیم؟ | پاسخ رییس سازمان انرژی اتمی+ فیلم