Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان، داود یاراحمدی اظهار داشت: هم‌زمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، برنامه‌های مختلف و متنوعی از 19 الی 28 فروردین 96 از سوی حوزه هنری استان سمنان با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان و شهرداری سمنان در سطح استان سمنان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجدید میثاق کارکنان و هنرمندان حوزه هنری استان سمنان با شهدا و گل‌باران گلزار شهدا، دیدار با خانواده محترم شهدا، دیدار با آیت‌الله شاهچراغی نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان و دیدار هنرمندان با استاندار محترم سمنان، بخشی از برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

یاراحمدی گفت: برگزاری اختتامیه دهمین جشنواره منطقه‌ای شعر و داستان کوتاه شاهوار، نمایشنامه خوانی بیداری آتش، نمایشگاه مشترک پوستر اقتصاد مقاومتی با همکاری حوزه هنری استان‌های خراسان جنوبی و مازندران، تقدیر از هنرمندان مقام آور سال 95 و افتتاح نمایشگاه کاریکاتور و از دیگر برنامه‌های این نهاد در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری استان سمنان بیان کرد: برگزاری کارگاه عکس، اجرای ویژه‌برنامه هنر انقلاب به‌طور مشترک از سوی حوزه هنری و بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود، برگزاری کارگاه کاریکاتور و رونمایی از کتاب جامه سرخ نیز از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان سمنان در گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی است.

هفته هنر انقلاب اسلامی هم‌زمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی از 19 فروردین آغاز و تا 25 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

جشن تکلیف جشن بندگی خداست/ نوجوانان به حلقه مستحکم الهی متصل شوند

نماینده ولی‌فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه جشن تکلیف یک خاطره شیرین در حوزه تربیتی و معنوی است گفت: حضور در این فضای بسیار دینی و معنوی خاطرات شیرینی را برای نوجوانان اعم از دختر و پسر به همراه دارد.

حجت‌الاسلام مصطفی مرادی صبح شنبه در آیین جشن تکلیف فرزندان همکار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان به میزبانی نمازخانه این اداره اظهار داشت: جشن تکلیف جشن بندگی خداست و ورود نوجوانان به سن تکلیف از مهم‌ترین و باارزش‌ترین دوران زندگانی آنان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: هر فرد متکلفی که پا به سن تکلیف می‌گذارد باید آگاهی و اطلاعات خود را در باب موضوعات دینی و اسلامی افزایش دهد و به آن به‌خوبی عمل کند.

نماینده ولی‌فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه برگزاری جشن‌های تکلیف برای نوجوانان از آیین‌های معنوی و روحانی بوده افزود: برگزاری چنین جشن‌های از عوامل مهم و تأثیرگذار است که نوجوانان ما بااهمیت دادن و ارزش خاص به آن می‌توانند از این راه به ادای تکلیف الهی و عبادی در برابر خداوند بپردازند و به آنها آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: عبادات و بندگی به درگاه حق‌تعالی و انجام فرایض دینی و اقامه نماز یومیه در اول وقت و شرکت در نمازهای جمعه و جماعت و حضور مستمر در نمازهای جماعت مساجد از موضوعاتی بوده که یک فرد متکلف باید به آن بپردازد و آن را در سرلوحه کار و زندگانی خود قرار دهد و از آن غفلت نکند.

مرادی اضافه کرد: روی آوردن فردی که به سن تکلیف می‌رسد به خدا می‌تواند از بسیاری از گناه‌ها و آلودگی‌ها پاک شود و این یکی از تأکیدات دین مبین اسلام است که باید در بین افراد متکلف این موضوع بیش از گذشته تقویت شود.

وی یادآور شد: نوجوانانی که به سن تکلیف می‌رسند باید به حلقه مستحکم الهی پیوند بزنند و متصل شوند و از این راه بتوانند به فریضه مقدس امربه‌معروف و نهی از منکر، توجه به روابط محرم و نامحرم، تقلید از مراجع عظام، رعایت حجاب، آموزش قرآن، احترام به پدر و مادر توجه و به آن به‌عنوان یک امر مهم و حیاتی بپردازند.

وی خطاب به پدران و مادران حاضر جلسه گفت: مهم‌ترین باقیات و صالحات تربیت فرزندان است که این امر باید پیوسته برای آن کوشید و اما نباید در انجام این مسئولیت سخت‌گیری کرد و باید به عواقب آن نیز پی برده و توجه داشت تا به‌خوبی این مسئولیت مدیریت شود.

در این آیین از فرزندان دختر و پسر همکار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان که پا به سن تکلیف گذاشته و در این جشن شرکت کردند و از همکاران خانم شاغل در این اداره نیز با اهدا لوح و جوایزی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

2 رشته کارشناسی ارشد به رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور دامغان اضافه شد

رئیس دانشگاه پیام نور دامغان از افزایش 2 رشته جدید کارشناسی ارشد به رشته‌های دانشگاه پیام نور این شهر خبر داد.

شهرام باستی اظهار داشت: با مجوز شورای گسترش وزارت علوم و تحقیقات و فناوری دو رشته جدید علوم تربیتی گرایش برنامه‌ریزی آموزشی و علوم اجتماعی گرایش مطالعات فرهنگی برای نخستین بار در دانشگاه‌های پیام نور کشور به رشته‌های پیام نور دامغان اضافه شد.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش این دانشگاه افزود: دانشگاه پیام نور دامغان از مهرماه در هر رشته 25 نفر پذیرش خواهد داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور دامغان افزود: در حال حاضر مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های شیمی، زمین‌شناسی و حقوق در این دانشگاه دایر است که با اضافه شدن این دو رشته جدید، تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه به پنج رشته رسید.

باستی افزود: رایزنی‌ها برای راه‌اندازی 6 رشته جدید دیگر هم در مقطع کارشناسی ارشد آغازشده است.

وی اضافه کرد: این رشته‌ها شامل مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، زبان‌شناسی و علوم تربیتی است.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی در آستانه هفته عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج در نشست خبری  شرکت کرد و به خبرنگاران گفت: ۲ هزار و ۷۶۰ برنامه در سطح بسیج و ۱۴۱ برنامه در سطح سپاه طی هفته عقیدتی و سیاسی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام میثم فیاضی ادامه داد: برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، تجلیل از هادیان سیاسی و مربیان حلقه‌های صالحین، برپایی حلقات صالحین، برگزاری مسابقه نقاشی و خطاطی در مدارس، برپایی نمایشگاه کتاب از آثار شهید مطهری و سایر شهدا اهم برنامه‌ها است.

وی، بصیرت دهی به جامعه را از عمده برنامه های سپاه و بسیج در هفته عقیدتی، سیاسی اعلام کرد و گفت: امروزه جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه است. 

حجت الاسلام فیاضی، اظهار کرد: جامعه ای موفق است که اهل بصیرت باشند و با گذشت ۴۵ سال از انقلاب، مردم به واسطه بصیرت و آگاهی ایجاد شده، در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی همواره حضور فعال داشتند. 

وی تشریح ثمرات و موفقیتهای انقلاب اسلامی را از مصادق جهاد تبیین دانست و گفت: وعده صادق تجلی و مایه تبلور انقلاب اسلامی بود. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان، تاکید کرد: ایران، آرمانی ترین کشور در دفاع از دین و استقلال در دنیا است لذا تبیین دستاوردها و موفقیتهای نظام در دستور کار قرار گیرد. 

از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت ماه به عنوان هفته عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج نام‌گذاری شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است