Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@12:27:36 GMT

یک تن مواد غذایی فاسد در گرمی کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۴۶۳۱۸

یک تن مواد غذایی فاسد در گرمی کشف شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ابراهیم امامی عصر امروز در بازدید از اماکن مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان گرمی اظهار کرد: بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان گرمی کشف و ضبط شده است و اجرای این طرح با هدف کاهش تخلفات و تامین سلامتی مردم همچنان با جدیت ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح کشیک نوروزی افزود: با اجرای طرح بسیج سلامت که از یکم اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه امسال ادامه دارد به مقدار 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 تن مواد غذایی فاسد و غیرمجاز در این شهرستان گرمی کشف شده است که تمام آنها با هدف بهبود وضعیت جامعه در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به این‌که در زمان اجرای طرح سلامت به تعداد یک هزار و 169 مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان مغان انجام شده است، بیان کرد: طی بازدیدهای انجام شده به میزان یک هزار و 476 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل استفاده و غیربهداشتی توقیف شد.

امامی بیان کرد: در مدت زمان کشیک نوروزی به تعداد 72 مورد اخطار صادر و 20 مورد از مختلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند تا از این طریق اقدامات لازم برای تشکیل پرونده و رسیدگی به تخلفات انجام داده شود و متخلفان در این زمینه به جزای اعمالشان برسند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم در رابطه با کاهش تخلفات و توزیع مواد غذایی فاسد در منطقه گامهای موثری برداریم و بتوانیم شاهد بهبود وضعیت جامعه با کاهش مواد غذایی فاسد باشیم.

برنامه‌های کتابخانه‌ای و فرهنگی در شهرستان سرعین افزایش یابد

امام جمعه سرعین در بازدید ازکتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) سرعین اظهار کرد: در راستای توسعه و تعالی جامعه بایدبرنامه‌های کتابخانه‌ای و فرهنگی به ویژه در بین جوانان و نوجوانان توسعه یافته و از این برنامه‌ها برای تعالی جوانان و جامعه استفاده شود.

حجت‌الاسلام محمود اصغری با قدردانی از فعالیتها و اقدامات انجام شده در کتابخانه عمومی شهر توریستی سرعین در ایام تعطیلات عید نوروز بیان کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های کتابخوان، جمع‌خوانی و نشستهای نقد ادبی، نشستهای قصه‌خوانی برای کودکان از جمله اقدامات مطلوب در شهرستان سرعین برای ارتقای فرهنگ عمومی است.

وی معرفی و رونمایی از کتاب و نیز برپایی محفلهای شعر و ادب را زمینه‌ساز ارتقای سطح فرهنگ عمومی و افزایش آگاهیهای مردم دانست و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌تواند جامعه را به سمت پیشرفت سوق داده و مشکلات و نارسایی در سطح جامعه را کاهش یابد.

امام جمعه سرعین با اشاره به هجمه‌های نرم و فرهنگی دشمنان بر علیه کشور و تلاش برای نفوذ در بین قشر جوان و نوجوان افزود: برای خنثی‌سازی هجمه‌های فرهنگی دشمنان باید تلاش کنیم تا سطح اطلاعات و آگاهی مردم را ارتقا دهیم که این امر با ترویج کتابخوانی میسر می‌شود.

وجود13 هزار و 500 نسخه کتاب در مخزن کتابخانه عمومی سرعین

رئیس اداره کتابخانه‌‌هایعمومی شهرستان سرعین نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از مهمترین فعالیتهای کتابخانه‌ای و فرهنگی انجام شده در شهرستان سرعین از وجود بیش از 13 هزار و 500 نسخه کتاب در مخزن کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) شهرستان سرعین خبر داد.

داور نصرتی تصریح کرد: برای ارتقای سرانه فرهنگ مطالعه در سطح شهرستان سرعین تلاش می‌کنیم تا با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و مناسبتی در طول سال در این راستا تلاش کرده و زمینه‌های جلب و جذب هر چه بیشتر مردم را به سمت مطالعه و کتابخوانی فراهم آوریم.

بخشدار قصابه مشگین‌شهر بر اثر حادثه رانندگی جان باخت

داوود رضایی، بخشدار قصابه شهرستان مشگین‌شهر بر اثر حادثه رانندگی در کمربندی مشگین‌شهر جان باخت و همسر وی نیز که در این سانحه مصدوم شد توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان است.

این حادثه رانندگی شب گذشته دردر جاده کمربندی مشگین‌شهر رخ داد به طوری که خودروی پژوی مرحوم رضایی که در حال حرکت در این محور بوده از مسیر منحرف شده و پس از برخورد با تخته سنگی بزرگ واژگون شده و این سانحه را به دبنال داشته است.

پیکرمرحوم داوود رضایی امروز از مقابل بیمارستان ولی‌عصر(عج) مشگین‌شهر تشییع و خاکسپاری می‌شود.

استاندار اردبیل به مناسبت درگذشتبخشدار قصابه شهرستان مشگین‌شهر درپیامی این ضایعه را به خانواده‌های داغدیده و مردم شریف قصابه تسلیت گفت.

مرحوم رضایی کارمند آموزش و پرورش و بخشدار قصابه و از فعالان سیاسی منطقه و فردی خوشنام در منطقه بود.

مسابقات بوکس کشوری در گرمی برگزار می‌شود

رئیس اداره ورزش و جوانان گرمی مغان درجلسه هماهنگی برگزاری مسابقات کشوری بوکس نونهالان در گرمی اظهار کرد: 24 فروردین مراسم افتتاحیه مسابقات و 25 فروردین اختتامیه مسابقات در سالن فرهنگیان در نظر گرفته شده که در حال حاضر تمامی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته بتوانیم این مسابقات را به صورت باشکوه و منظم برگزار کنیم.

علی عزیزی بیان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاههای اجرایی شهرستانها بتوانیم این مسابقات را به صورت هر چه باشکوه و منظم برگزار کنیم و استقبال خوبی از ورزشکاران مطرح کشور داشته باشیم.

عزیزی بیان کرد: این مسابقات با حضور 100 بوکسور از نقاط مختلف کشور در محل سالن فرهنگیان این شهرستان برگزار می‌شود و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز برای این سالن در نظر گرفته شده تا بتوانیم در زمان مقرر این زیرساختها را تکمیل کرده و مسابقات را به صورت باشکوه برگزار کنیم و رضایت شرکت‌کنندگان را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: نورپردازی و اعلام عمومی مسابقات به مردم و استفاده از المان و پوسترهای منطقه و بومی در محل برگزاری بوکس برای معرفی شایسته منطقه از جمله اقدامات لازم و ضروری است که در دستور کار قرار داده شده تا هیچ معایب و مشکلی برای برگزاری مسابقات پیش‌رو وجود نداشته باشد.

تشدید نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی در اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیلدر جلسه بررسی و تشریح روند اجرای طرح تشدید،کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در اردبیل اظهار کرد: این طرح با ساماندهی 27اکیپ بازرسی در قالب 39پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی بهداشتی فراورده‌های خام دامی در اردبیل اجرا شد و بیش از 12 هزار و 500کیلوگرم فراورده‌های خام دامی آلوده، غیربهداشتی، تاریخ گذشته و فاسد در استان اردبیل ضبط و معدوم شد.

صادق سالحی با بیان اینکه در 20 روز فعالیت اکیپهای دامپزشکی استان بیش از 3 هزار و 600 مورد بازرسی از اماکن و مراکز از قبیل قصابیها، مرغ فروشیها، سالن غذاخوری، سردخانه‌های نگهداری، کارگاههای فرآوری و بسته‌بندی و کشتارگاههای دام و طیور و غیره انجام شده است، تصریح کرد: در این مدت 4متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی معرفی شدند.

صالحی با اشاره بر اینکه بیش از سه هزارمرکز عرضه فراورد‌ه‌های خام دامی در استان فعالیت می‌کنند، گفت: همه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان فراورده‌های خام دامی بایستی از قوانین بهداشتی دامپزشکی تمکین کنند و هیچ اغماض و چشم پوشی در زمینه تأمین نیازهای تغذیه ای مردم قابل پذیرش نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از 44مورد برخورد با خودروهای عرضه‌کننده فراورده‌های خام دامی که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کردند خبر داد و افزود:طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی از 25اسفندماه سال گذشته در سطح استان آغاز و تا 15فروردین‌ماه امسال ادامه داشت که برخی از این نظارتها به صورت بازدید مشترک با سایر دستگاههای نظارتی و بازرسی انجام شد.

وی بیان کرد: نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی لازمه رسیدن به هدف تغذیه سالم است و محوری‌ترین فعالیت دامپزشکی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و امنیت غذایی مردم انجام می‌شود تا بتوانیم با این امر سلامت مردم را تامین کنیم.

عملکرد ادارات شهرستان‌های اردبیل با جدیت رصد می‌‌شود

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در نخستین جلسه شورای اداری اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به مزین شدن سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیاز است که در تمامی فعالیتها این محورها را مبنای کار خود قرار دهیم و براساس این محورها پیش برویم.

قاسم رحیمی با اشاره به این‌که هدف اصلی ما از برگزاری این جلسات ارزیابی واحدهای ستادی و بررسی نحوه عملکرد ادارات است، افزود: اگر بتوانیم با اقدامات انجام یافته به اهداف مورد نظر دست یابیم به طور حتم شاهد رشد و توسعه منطقه در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود که در این زمینه نیازمند مشارکت و همکاری مسئولین و دستگاههای اجرایی استان هستیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بزرگترین وظیفه ما در قبال مردم ارائه خدمات مطلوب به عموم مردم است که در این زمینه نباید از هیچ تلاشی دریغ شود و برای بهبود وضعیت خدمات‌رسانی به مردم باید تلاش کنیم تا وظایف سازمانی خود را به نحو احسن انجام دهیم.

رحیمی با بیان این‌که نحوه عملکرد ادارات شهرستان‌های استان با جدیت رصد و پیگیری می‌شود، بیان کرد: انتظار داریم در مقابل واگذاری برخی از اختیارات به روسای ادارات شهرستانها شاهد عملکرد مثبت و سازنده از ادارات شهرستانها باشیم و بتوانیم خدمات مطلوبی به مردم ارائه داده و رضایت همه‌جانبه آنان را جلب کنیم.

وی با بیان این‌که تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی مناسب به مراجعین باید مبنای کار ادارات باشد، تصریح کرد: اگر بتوانیم با رضایتمندی ارباب رجوع را به دست آوریم در حقیقت توانسته‌ایم به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: انتظار ما از مسئولین و روسای شهرستانهای این است که پیگیری و نظارت بر انجام امور محوله در حوزه‌های تحت سرپرستی خود را در اولویت کاری خود قرار دهند و اقدامات انجام شده در حوزه خود را به صورت ماهانه بررسی کنند.

1512 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری اردبیل انجام شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیلدر جلسه تشریح بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری اردبیل اظهار کرد: یک هزار و 512 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان اردبیل از 26 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه امسال انجام شده و براساس این بازدیدهای نظارتی انجام شده به صورت دستگاهی و تلفیقی از تأسیسات گردشگری استان 23 مرکز اقامتی و 6 دفتر خدمات مسافرتی و 11 مرکز پذیرایی به دلیل خدمات‌دهی مطلوب به گردشگران نوروزی مورد تشویق قرار گرفته‌اند.

قادر تقی‌زادهبا اشاره به این‌که تنها یک اخطار کتبی به یکی از مراکز اقامتی استان در طول ایام تعطیلات نوروزی ارسال شده است، افزود: به 57 مرکز اقامتی، سه دفتر خدمات مسافرتی و 9 مرکز پذیرایی برای خدمات‌رسانی شایسته به میهمانان نوروزی تذکر داده شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان این‌که 543 مورد بازدید از مراکز اقامتی استان در مدت یاد شده به عمل آمده است، بیان کرد: براساس این بازدیدهای نظارتی، 32 فقره شکایت از مراکز اقامتی استان واصل که 18 مورد آن بررسی شده و بقیه در مرحله بررسی هستند.

تقی‌زاده تعداد بازدیدهای نظارتی از رستورانها و مراکز پذیرایی و بین راهی را 416 و دفاتر خدمات مسافرتی استان را 126 مورد عنوان کرد و تصریح کرد: 427 مورد بازدید نیز از مراکز اقامتی موقت از جمله کمپها، مهمانسراها و خانه مسافر به عمل آمده است.

وی اظهار کرد: تمام هدف ما خدمات‌دهی مطلوب به مسافران و میهمانان نوروزی بوده که امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل پوشانده و شاهد جلب رضایت آنان باشیم.

امدادرسانی به 3000 حادثه‌دیده در اردبیل

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در جلسه بررسی و تشریح روند اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در اردبیل اظهار کرد: هفدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از 25 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین ماه اجرا شد که به همین دلیل در 10 شهرستان استان اردبیل، 19 پست ایجاد شده بود.

بهرام غیبی با بیان اینکه 776 نفر روز از اعضای جمعیت هلال احمر در این پستها به مسافران خدمات ارائه می‌کردند، تصریح کرد: 57 هزار و 322 نفر از مسافران از پستها خدمات دریافت کرده‌اند.

غیبی افزود: هشت خیمه نماز در سطح استان برپا شده بود که با توجه به استقرار روحانی در خیمه‌های نماز برای پاسخگویی به سئوالات شرعی و اقامه نماز جماعت در طول مدت اجرای طرح 2 هزار و 127 نفر به این خیمه‌ها مراجعه کرده و فریضه الهی را به جای آوردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: 13 ایستگاه سلامت در استان ایجاد کرده بودیم که 2 هزار و 899 نفر به ایستگاههای سلامت مراجعه کرده و کنترل فشار خون و تست قند خون شده‌اند ودر این مدت 13 فضای کودک ایجاد شده و به یک هزار و 817 نفر خدمات در این فضا ارائه شد.

وی با بیان اینکه 612 نفر از طرح سحاب خدمات دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: 2 هزار و 698 نفر از مسافران به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای پیوسته و 93 هزار و 639 عدد اقلام فرهنگی بین مسافران توزیع شده است.

غیبی با بیان اینکه در طول این مدت امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل به 52 فقره حوادث امدادرسانی کرده اند، گفت: از این تعداد 6 فقره حوادث برف و کولاک، 40 فقره جاده‌ای، سه مورد حضوری و سه مورد خدمات مناسبتی بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: در این حوادث 3 هزار و 99 نفر حادثه دیده بودند که 2 هزار و 874 نفر در برف و کولاک، 203 نفر در حوادث جاده‌ای، دو نفر حضوری و پنج نفر در برنامه های مناسبی، 10 نفر شهری و یک نفر در حادثه کوهستانی خدمات امدادی دریافت کرده اند و همچنین 756 نفر در حادثه برف و کولاک اسکان داده شدند.

وی بیان کرد: در این حوادث جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اعزام 73 تیم عملیاتی، 251 نفر نیروی عملیاتی و 51 دستگاه خودرو آمبولانس به یاری هموطنان شتافته است وبالگرد امدادی جمعیت هلال احمر نیر به همراه تیم واکنش سریع جمعیت استان نیز در طول طرح آماده ارائه خدمات بود.

بازدید گردشگران از مراکز تاریخی و گردشگری مشگین‌شهر 146 درصد افزایش یافت

سرپرست فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر در جلسه بررسی آمار گردشگران شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تا روز چهارم فروردین امسال بازدید گردشگران از مراکز تاریخی و گردشگری مشگین‌شهر 146 درصد افزایش یافته و این نشان از بهبود وضعیت گردشگری این شهرستان است.

میرعلی رحیمی‌زادافزود: اگر بتوانیم ظرفیتهای بالقوه این شهرستان را به نحو احسن معرفی کنیم به طور حتم شاهد توسعه بخش گردشگری منطقه و در نتیجه افزایش آمار گردشگران خواهیم بود که به طور حتم این موضوعات می‌تواند در رابطه با رشد بخش گردشگری منطقه موثر باشد و ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر با بیان این‌کهاقامت گردشگران نیز در این شهرستان در تاریخ مذکور 10 درصد افزایش یافته است، گفت: امیدواریم با ایجاد زیرساختها و بسترهای مناسب در این شهرستان بتوانیم تمامی اهداف مورد نظر را محقق کرده و شاهد افزایش آمار گردشگران به منطقه باشیم.

رحیمی‌زاد بیان کرد: جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و استفاده از ظرفیتها و قابلیتهای آنان می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود که امیدواریم همکاران و مسئولین مربوطه همکاری و مشارکتهای همه‌جانبه‌ای در این زمینه با ما داشته باشند تا بتوانیم پروژه‌های گردشگری را هر چه سریع‌تر به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها و بهسازی راهها و مسیرهای منتهی به اماکن گردشگری و تفریحی در سال آینده این آمار افزایش چشمگیری داشته باشد و شاهد افزایش آمار گردشگران نسبت به امسال گذشته باشیم که این خود یک فرصت و امتیاز بسیار مناسب نیز برای ما محسوب می‌شود که باید از تمامی تلاش خود را برای تحقق این موضوع استفاده کنیم.

سالنها و اماکن ورزشی شهرستان نیر تجهیز می‌شود

فرماندار شهرستان نیر در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ورزش و جوانان شهرستان نیر اظهار کرد: ترویج و توسعه ورزشهای همگانی و خانوادگی برنامه واولویت مهم فرمانداری در شهرستان نیر به شمار می‌‌رود که در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

مهدی احمدی برگزاری همایشهای مختلف پیاده‌روی با خانواده و کوهنوردی را از راهکارهای ترویج ورزشهای همگانی و خانوادگی در شهرستان برشمرد و بیان کرد:‌ با توجه به نقش این گونه ورزشها در افزایش روحیه شادی و نشاط در بین خانواده‌ها باید از تمامی ظرفیتها در راستای توسعه ورزشهای همگانی استفاده شود.

فرماندار شهرستان نیربا اشاره به سرانه فضای ورزشی در شهرستان گفت: در این زمینه شهرستان نیر رتبه برتر استانی را دارد که به ازای هر ورزشکار 3 متر و 45 سانتیمتر فضای ورزشی وجود دارد و این امر زمینه‌ساز توسعه ورزش در سطح شهرستان خواهد شد.

احمدی از تامین اعتبار لازم برای تعمیر و تجهیز سالنها و اماکن ورزشی شهرستان خبر داد و افزود: 7 سالن و مکان ورزشی در شهرستان وجود دارد که با تجهیز آنها می‌توان شاهد توسعه ورزش در شهرستان بود که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم در این زمینه گامهای اساسی را برداریم.

وی با اشاره به سازماندهی ورزشکاران شهرستان بیان کرد: ساماندهی ورزشکاران از موارد ضروری در راستای تقویت ورزش شهرستان به شمار می‌رود که در این راستا از ابتدای سال تاکنون 200 ورزشکار در سطح شهرستان سازماندهی شده است.

توسعه و ترویج بازیهای بومی محلی در شهرستان نیر

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری برنامه‌های ورزشی در ایام نوروز اظهار کرد: با حضور 12 تیم مسابقات فوتسال جام نوروز در شهرستان نیر برگزار و برگزیدگان این دوره از مسابقات معرفی شدند.

اکبر نگاهی توسعه و ترویج بازیهای بومی محلی را از جمله برنامه‌ها و اولویتها دانست و گفت: ترویج این ورزشها و بازیها در روستاهای شهرستان در کنار ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین اهالی این روستاها زمینه‌ساز توسعه ورزش و حرکات ورزشی در بین آنها نیز خواهد شد.

1500 کودک بیله‌سواری از خدمات کتابخانه‌های عمومی بهره‌مند می‌شوند

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار در جلسه هماهنگی برنامه‌های روز جهانی کتاب کودک در بیله‌سواراظهار کرد: در گذشته چند کتاب در داخل کتابخانه داشتیم اما امروز در بخش کودک مستقل هستیم و بر اساس استاندارد نهاد کتابخانه‌های کشور 140 مترمربع را به کودکان اختصاص دادیم.

بهنام نورافکن با بیان اینکه بیشترین اعضای کتابخانه عمومی شهرستان بیله‌سوار کودکانهستند، گفت: هم اکنون یک هزار و 531 نفر کودک و نوجوان در کتابخانه‌های شهرستان بیله‌سوار عضویت دارند و بیشترین عضویت در کتابخانه های عمومی شهرستان بیله‌سوار مربوط به کودکان است.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های دینی، علمی و داستانی برای کودکان در کتابخانه عمومی این شهرستان موجود است، تصریح کرد: در این فضا علاوه بر امانت کتاب کارهای ویژه‌ای چون کلاس قصه‌گویی و بازی تئاتر، مسابقات ویژه برای کودکان، مسابقات نقاشی و کلاس کتابخوانی برای بچه‌های 7 تا 12 سال و مادران قصه‌گو را نیز برگزار می‌کنیم.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سواربا بیان اینکه کوچکترین عضو کتابخانه عمومی بیله سوار یک ساله است، افزود: یکی از مشکلاتی که فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در شهرستان و در بین خانواده‌ها کم رونق کرده است این است که خانواده‌ها فکر می‌کنند که کودک باید به راهنمایی و دبیرستان بروند و بعد عضو کتابخانه شوند اما این فکری اشتباه است.و باید از سنین پایه کتاب و کتابخوانی را در بین کودکان رواج داد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 6 هزار و672جلد کتاب کودک در کتابخانه های عمومی شهرستان موجود است و کتاب‌های خوبی را در کتابخانه عمومی شهرستان برای کودکان داریم اما باید غنی‌تر شود تا با استقبال بیشتری از سوی خانواده‌ها روبه‌رو شویم.

نورافکن اظهارکرد: روز 14 فروردین به نام روز جهانی کتاب کودک نامگذاری شده است و در این روز برنامه‌های ویژه‌ای اعم از مسابقات کتابخوانی و نقاشی برای کودکان در حال برگزاری است و از دانش‌آموزانموفق و نمونه در این روز تجلیل به عمل می‌آید.

ثبت‌نام 1096 نفر برای رقابت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای پارس‌آباد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد در دیار بخشداران تابعه و مشاوران خود با امام جمعه پارس‌آبادبا تشریح اهم فعالیتهای انجام شده در زمینه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، خدماتی و زیربنایی و سرمایه‌گذاری و تاکید بر تحقق فرمایش مقام مظعم رهبری در زمینه تولید و اشتغال اظهار کرد: با توجه به ظرفیتها و استعدادهای بالقوه شهرستان پارس‌آباد برنامه ریزیهای خوبی برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری انجام داده ایم.

اکبر صمدی از ثبت‌نام یک هزار و 96 نفر برایرقابت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان پارس‌آباد خبر داد.

در این دیدار حجت‌اسلام سیدسعید رشادی امام جمعه پارس‌آباد نیز با قدردانی از خدمات و پیگیریهای فرماندار شهرستان در توسعه شهرستان پارس‌آباد به جذب و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی تأکید کرد و اظهار امیدواری کرد که امسال بهتر از سالهای گذشته در زمینه رفع مشکل تولید و بیکاری اقدام شود.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند

پوست سبزیجات اغلب سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری است و ما بدون فکر کردن به آن، آن‌ها را پوست می‌گیریم.

به گزارش سلامت نیوز، با این حال، دور انداختن پوست برخی از سبزیجات می‌تواند شما را از محتوای غذایی کلی سبزیجات محروم کند.

سبزیجاتی که هرگز نباید آن‌ها را پوست بگیرید

سبزیجات بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم هستند، زیرا سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای تغذیه بدن و حفظ سلامتی هستند. پوست برخی از سبزیجات گنجینه‌ای از مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم می‌کند. از این رو، به جای پوست کندن سبزیجات، درباره فواید سلامتی خوردن چند سبزی با پوست یاد بگیرید.

در اینجا ۴ سبزی که به طور ایده آل نباید قبل از خوردن پوست آن‌ها را جدا کنید آورده شده است:

۱. سیب زمینی

سیب زمینی جزء اصلی دستور‌های غذایی و پوست آن منبع غنی از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. آن‌ها حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به گوشت هستند که برای سلامت قلب و عملکرد عضلات ضروری است.

در واقع، پوست سیب زمینی مملو از آهن است که به حمایت از عملکرد گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند. از این رو، باقی ماندن پوست روی سیب‌زمینی نه‌تن‌ها بافت لذت‌بخشی به آن می‌دهد، بلکه محتوای غذایی آن را نیز افزایش می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها را به درستی می‌شویید تا همه آلودگی‌ها قبل از پخت و پز پاک شوند.

۲. هویج

پوست هویج برای خوردن کاملا بی خطر و در واقع مفید است. پوست یا لایه‌ی نازک سطح هویچ، حاوی مواد مغذی متعددی از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C، B ۳، فیبر غذایی و فیتونوترینت‌ها است. این مواد مغذی به دلیل تقویت سیستم ایمنی و نقش آن‌ها در حفظ سلامت پوست و بینایی شناخته شده اند.

همچنین محتوای بتاکاروتن که به هویج رنگ نارنجی پر جنب و جوش می‌دهد به بهبود هضم و سلامت کلی کمک می‌کند.

۳. خیار

خیار را هم باید با پوست آن بخورید. پوست خیار سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین K است که برای جلوگیری از لخته شدن خون و سلامت استخوان‌ها ضروری است.

پوست خیار همچنین منبع سیلیس است، ترکیبی که از سلامت پوست، مو و ناخن حمایت می‌کند.

پوست خیار را در سالاد یا میان‌وعده‌های خود بگنجانید تا تغذیه‌ای بیشتری داشته باشید و هیدراته بمانید.

۴. کدو سبز

هم گوشت و هم پوست کدو سبز فواید زیادی برای سلامتی دارند، مانند هضم بهتر، بهبود خلق و خو و استخوان سازی.

پوست کدو منبع فوق العاده‌ای از فیبر رژیمی، ویتامین C و پتاسیم است. چه در حال تفت دادن کدو باشید یا کباب کردن یا افزودن آن به غذا‌های دیگر، باقی گذاشتن پوست کدو سبز یک راه عالی برای افزایش ارزش غذایی آن است.

بنابراین، اکنون می‌دانید کدام سبزیجات را هرگز نباید پوست بگیرید؛ اما مطمئن شوید که قبل از خوردن یا استفاده از این سبزیجات برای پخت و پز، آن‌ها را کاملا بشویید تا آلودگی‌ها و آفت کش‌های آن را از بین ببرید!

دیگر خبرها

  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟