Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-26@20:13:47 GMT

کاهش 10 درصدی تلفات رانندگی در جاده ها

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۴۶۸۴۱

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: آمارهایی که توسط این جانب در رسانه‌ها منتشر شده مربوط به بازه زمانی 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه بوده که به شرح زیر است.
وی ادامه داد: برای آسایش و رفاه هر چه بیشتر شهروندان در ایام نوروز پلیس از 25 اسفندماه 95 طرح نوروزی خود را با به کارگیری حدود 300 هزار تن کلید زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ناجا با برپایی بیش از 4 هزار و 500 ایستگاه انتظامی و به کارگیری بیش از 26 هزار گشت انتظامی به صورت شبانه‌روزی امنیت را برای شهروندان رقم زد.
*کاهش 10 درصدی جانباختگان تصادفات در سر صحنه

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به تصادفات رانندگی گفت: بیش از نیمی از تصادفات رانندگی در شعاع 30 کیلومتری مقصد و در نیمه دوم روز انجام شده بود و ما شاهد کاهش 10 درصدی جانباختگان تصادفات در سر صحنه بودیم.

سردار منتظر‌المهدی تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم که حدود 2 میلیون خودرو جدید در سال 95 به ناوگان خودرویی کشور افزوده شد و حدود یک میلیون و 800 هزار گواهینامه جدید صادر گردید.

سخنگوی ناجا با اشاره به 4 عامل اصلی تصادفات افزود: حدود 40 درصد از تصادفات که رخ داده به علت عدم توجه به جلو و رعایت فاصله طولی و خستگی و خواب‌آلودگی و 23 درصد نیز به جهت سرعت غیر مجاز و حدود 19 درصد انحراف به چپ و همچنین 39 درصد مربوط به واژگونی خودرو بود که ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بود.

وی خاطر نشان کرد: در بین تصادفات بیشترین حوادث متعلق به خودرو‌های سواری و کمترین آن مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی بوده است.

سردار منتظر‌المهدی با اشاره به کاهش 13 درصدی جرایم جنایی در نوروز گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در طول ایام نوروز پا به رکاب بودند و به همین دلیل شاهد کاهش 5 درصدی سرقت‌های مهم بودیم.

سخنگوی ناجا متذکر شد: کاهش 7 درصدی سرقت‌های خودرو، 9 درصدی موتورسیکلت و 18 درصدی سرقت مغازه‌ها به دلیل تلاش‌های پلیس آگاهی در ایام نوروز بود.

وی با اشاره به کشفیات خودروهای مسروقه در سال 95 ادامه داد: حدود 90 درصد کشفیات خودرو در سال 95 بود که 25 درصد خودروهای سرقت شده در 24 ساعت اول و 47 درصد آن‌ها در یک هفته اول و 25 درصد آن‌ها در یک ماهه اول کشف شد که خودرو پراید کماکان جایگاه نخست خودروهای مسروقه را از آن خود کرده است.
*کشف 19 تن موادمخدر در طرح نوروزی ناجا

سردار منتظر‌المهدی با اشاره به کشف 19 تن موادمخدر در طرح نوروزی ناجا تصریح کرد: ما شاهاد افزایش 6 درصدی کشفیات مواد مخدر در طرح نوروزی بودیم. در همین ایام بودیم که یکی از سرشبکه‌های تولید و توزیع مواد روان‌گردان شیشه در حین فرار در فرودگاه امام خمینی(ره) شناسایی و دستگیر شد که فقط در یکی از کارگاه‌‌های وی حدود 70 کیلو شیشه کشف شد.

سخنگوی ناجا با اشاره به افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی ادامه داد: در نوروز افزایش 30 درصدی جرایم سایبری را شاهد بودیم که بخش قابل توجه این جرایم در حوزه کلاهبرداری مالی و اجناس ممنوعه بود که در حوزه تلگرام مشاهده شد.

وی ادامه داد: در فرماندهی هواپیمایی نیروی انتظامی بالگردهای ناجا حدود 271 ساعت پرواز داشتند که در زمینه امدادرسانی جاده‌ای، اورژانسی و انتظامی بود.

سردار منتظر‌المهدی با اشاره به نقش رسانه‌ها در عملکرد موفق ناجا تصریح کرد: ارسال بالغ بر 3 هزار دقیقه گزارش و خبر رادیویی و پخش حدود 600 دقیقه برنامه تلویزیونی از شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و رسانه‌ها در موفقیت ناجا در طرح نوروزی مؤثر بود.
*رضایت 84 درصدی مردم از ناجا

سخنگوی ناجا با اشاره به رضایتمندی مردم از پلیس خاطر نشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که مردم از نیروی انتظامی رضایت 84 درصدی داشتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: میانگین احساس امنیت جانی، مالی، ناموسی، روانی، اجتماعی و اخلاقی مردم نیز به شدت افزایش پیدا کرده است که این نشان از موفقیت ناجا دارد.

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه کارگران شرایط رفاهی مطلوبی ندارند و دولت باید برای ایجاد رفاه نسبی آنها تدبیر کند، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده برخی کارکنان شهرداری‌های استان چندین ماه حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند و کسی هم پاسخگو نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کارگر گفت: این روز فرصت مناسبی برای تقدیر از زحمات بی دریغ کارگران بوده و باید به بهترین نحو ممکن از این فرصت استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه نقش کارگران در افزایش و‌ پایداری تولید و در مجموع در توسعه اقتصادی جامعه بی بدیل است، عنوان کرد: دولت باید برای تامین رفاه نسبی این قشر از جامعه تدبیری کند و اجازه ندهد در رنج، مشقت و سختی گذران زندگی کنند زیرا واقعیت امر در شرایط فعلی کارگران شرایط رفاهی مطلوبی ندارند.

حسینی ابراز کرد: طبق بررسی‌های انجام شده برخی کارکنان شهرداری‌های استان چندین ماه حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند و کسی هم پاسخگو نیست، در حالی نباید این‌گونه باشد به رفاه کارگران باید توجه شود ، زیرا کارگران در جامعه زحمات زیادی می‌کشند.

دولت برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای تدبیر کند

حسینی با اشاره به‌ روز ایمنی و حمل‌ونقل افزود: برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای تدبیری کرد و دولت اعتبار لازم برای رفع نقاط حادثه خیز و همچنین احداث بزرگراه و آزادراه‌های منتهی به شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد را تخصیص دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت: بسیاری از حوادث رانندگی به دلیل بی احتیاطی و‌ بی‌توجهی به آئین راهنمایی و رانندگی است تا جایی که رانندگان شوتی در جاده‌های خطرآفرین شده‌اند و‌ مستمر شاهد تلفات جاده‌ای به دلیل بی احتیاطی و رانندگی با سرعت غیرمجاز این رانندگان هستیم.

 حسینی خاطرنشان کرد: دولت باید به فکر ساخت خودروهای ایمن و همچنین ایجاد زیرساخت‌های توسعه حمل و‌نقل باشد تا شاهد کاهش تلفات رانندگی باشیم.

معلم‌ها در کنار تعلیم به تزکیه هم توجه کنند

وی با اشاره به شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: شخصیت شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول در فلسفه و کلام بود و همچنین انسانی شایسته و انقلابی و شخصیتی برجسته بود که فقدان این شهید برای جامعه علمی ما خسارت‌بار و سنگین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز معلم و با اشاره به اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، افزود: معلمان وظیفه سنگینی دارند و تعلیم و تربیت را انجام می‌دهند پیامبران نیز معلم بودند.

حسینی بیان کرد: در کنار تعلیم، تزکیه مهم است، علم باید مهد آرامش بشر باشد، ولی امروز به مهد کشتن بشر تبدیل‌ شده است، بمب‌هایی که بر سر غزه مظلوم فرود می‌آید از علم است، اما در کنار این علم تزکیه وجود نداشته است، دانش بدون تزکیه و تربیت مثل چاقویی است که در دست بچه است.

وی گفت: اسلحه در دست انگلیس و غرب و بایدن وحشی است که هیچ‌ چیزی از مفاهیم انسانی نمی‌دانند و بر غزه مظلوم بمب می‌ریزند، چندین هزار نفر کشته و چندین میلیون نفر آواره شده‌اند و این‌ها دستآورد غرب وحشی است که ادعای حقوق بشری دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال