Web Analytics Made Easy - Statcounter

گمرک ایران اعلام کرد: به زودی تمامی کانتینرهای ورودی به گمرک شهید رجایی بندر‌عباس تحت پوشش ایکس ری قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران،گمرک ایران یک دستگاه ایکس‌ری کامیونی پیشرفته را از کارخانه تولید‌کننده تحویل گرفته و طی روزهای آینده وارد بندر شهید رجایی خواهد شد. این ایکس ری پیشرفته پر سرعت بوده و به صورت fast scan عملیات اسکن و کنترل محموله‌ها را انجام می‌دهد و تمام سیستم به صورت اتوماتیک کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه ایکس ری بسیار پیشرفته قادر است در کمترین زمان ممکن محتویات کانتینرها را در حال حرکت اسکن و تصاویر را در اختیار بخش فنی گمرک قرار دهد. بر اساس اعلام مسئولان بخش تجهیز گمرک ایران، این ایکس‌ری می‌تواند در هر ساعت ۱۵۰ کانتینر را اسکن و تصاویر محتویات کانتینرها را در اختیار بخش فنی گمرک قرار دهد. بر اساس اعلام مسئولان بخش توسعه و تجهیز گمرک ایران مراحل جانمایی این دستگاه ایکس‌ری پیشرفته در محوطه بندر شهید رجایی در حال انجام است تا به زودی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. با این اقدام تمامی کانتینرهای ورودی به بندر شهید رجایی و تمامی کامیون‌های حامل کالاهای وارداتی در حال حرکت از طریق این ایکس ری پیشرفته اسکن و تمامی کانتینرهای وارداتی تحت پوشش این ایکس ری قرار خواهند گرفت. با توجه به مساحت ۲۴۰۰ هکتاری محوطه بندر شهید رجایی جانمایی این دستگاه ایکس ری از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در محلی استقرار یابد تا امکان اسکن کانتینرها و کامیون‌ها در حال حرکت فراهم گردد و کلیه کانتینرهای ورودی را تحت پوشش قرار دهد.بر اساس این گزارش تمامی هزینه‌های خرید این ایکس ری‌های کامیونی پیشرفته از محل منابع داخلی گمرک ایران تامین و پرداخت شده و قرار است برنامه تجهیز گمرکات به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته طی روزهای آینده وارد فاز جدیدی شود‌. گمرک ایران طی سال‌های اخیر تعداد ۵ دستگاه ایکس ری کامیونی از محل منابع مالی داخلی خود خریداری و در گمرکات اجرایی نصب کرده است. در حال حاضر تعداد۱۱ دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرکات کشور فعالند که ۲ دستگاه از این تعداد در گمرک بندر شهید رجایی فعال است. تفاوت عمده این ایکس‌ری‌ها با ایکس ری‌های جدید و پیشرفته که به تازگی از سوی گمرک خریداری شده در انجام عملیات کنترل کانتینرها به صورت ثابت یا متحرک است که ایکس ری‌های جدید این امکان را دارند تا محتویات کانتینرها و کامیون‌ها را در حال حرکت نیز کنترل و اسکن نمایند تا بدون معطلی و ایجاد وقفه تشریفات گمرکی کالاها نیز صورت گیرد.روزانه به طور میانگین ۲۰۰۰ کانتینر از بندر شهید رجایی وارد می‌شود که بخشی از این کانتینرها واردات قطعی بوده و بخش دیگری به ترانزیت خارجی از طریق بندر شهید رجایی اختصاص دارد.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ابطال بخشنامه جنجال‌برانگیز مدیران میانی گمرک از سوی دیوان عدالت اداری را عاملی برای رونق راه‌سازی دانست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، قهرمانی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برخی ماشین‌آلات سنگین و راهداری را بدون ثبت سفارش از مبادی قانونی وارد کشور می‌کنند که از طریق گمرک به سازمان اموال تملیکی سپرده می‌شود و واردکنندگان، ماشین‌آلات را از اموال تملیکی خریداری می‌کنند. نظر شما در این باره چیست؟ گفت: در تاریخ 18 شهریور 1492 سرپرست واردات و مدیرکل حقوقی گمرک که رده سوم در گمرک هستند، بخشنامه‌ای صادر کردند و گفتند؛ ممنوعه قانونی از باب صلاحیت است و اینکه مصداقش چه هست را گمرک تشخیص می‌دهد و اگر دولت واردات کالایی را ممنوع کند، ممنوعه قانونی است.

وی تصریح کرد: اما در قانون، ممنوعه قانونی آن چیزی است که در قانون و شرع ممنوع باشند مانند اسلحه و مشروبات الکلی، و ممنوعه دولتی کالایی است که یکی از مقامات دولتی آن را ممنوع اعلام کند مانند گوجه و پیاز که در فصلی از سال ممنوع است و یا ماشین‌آلات در دوره‌ای ممنوع است و زمان اجرای پروژه‌های راه‌سازی و مسکن، رفع ممنوعیت می‌شود؛ اما بخشنامه اینطور القا کرد که ماشین‌آلات راه‌سازی ممنوعه دولتی نیست و ممنوعه قانونی است.

قهرمانی ادامه داد: در بحث ممنوع دولتی اگر شخص کالایی ممنوعه را وارد کند کارمند گمرک به او اخطار می‌دهد که کالا را برگرداند وگرنه ضبط می‌شود که قابل اعتراض در دادگاه‌های عمومی است. اگر هم ممنوعه دولتی باشد متروکه اعلام می‌شود و به سازمان اموال تملیکی برده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: ما از دو شخصی که بخشنامه را امضا کرده بودند دعوت کردیم و جلسه گذاشتیم و 17 دلیل آوردیم که بخشنامه آن‌ها قانونی نیست و باید پایبند قانون باشیم. همزمان از آنجا که ابطال بخشنامه در صلاحیت دیوان عدالت اداری است، همزمان شخصی شکایتی را مطرح کرد و دیوان عدالت اداری رأی به ابطال بخشنامه می‌دهد. از طرفی دادگاه‌ها در هرمزگان و بوشهر و کرمان در شکایت صاحبان کالاها که گمرک دستور به بازگرداندن کالای وارداتی آن‌ها داده بود، حق را به آن‌ها داده بودند چون قانون مشخص است و برخلاف بخشنامه گمرک بود.

در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟

قهرمانی ادامه داد: بخشنامه یاد شده هرچند از سر دلسوزی بود اما ایجاد چالش کرده بود. اگر دستگاه قضایی ورود به موقع نمی‌کرد معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد. از زمان صدور بخشنامه تا کنون بیش از هزار دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی فقط در بندر شهید رجایی رسوب کرده که عودت آن خیلی سخت است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه ‌گفت: در عمل به این بخشنامه، صد در صد کالا به نفع دولت ضبط می‌شود اما وقتی قانون انجام شود، نود درصد به صاحب کالا بازمی‌گردد. به هر حال از زمان صدور آن بخشنامه دیگر هیچ ماشین‌آلات راه‌سازی وارد کسور نشده و زیان آن این است که راه‌سازی در کشور به مخاطره می‌افتد.

قهرمانی افزود: طبق مستندات دقیق شرکتی که برای حمایت از آن می‌گویند نباید دستگاه وارد کشور شود، خودش از این روش دستگاه وارد می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • پیشرفته‌ترین لباس فضانوردی رونمایی می‌شود
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور