Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@06:52:50 GMT

یک دهه انتظار برای نو شدن یک خانه!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۴۸۷۷۷

بیش از 10 سال است که دست‌اندکاران خانه تئاتر با پیگیری جدی ایرج راد (مدیر عامل پیشین خانه تئاتر) به دنبال داشتن خانه‌ای مستقل برای این تشکل صنفی هستند اما با وجود تکمیل ساخت‌وساز در محل جدید، هنوز جابجایی رسمی صورت نگرفته و خبری از انتقال خانه تئاتر به ساختمان تازه تاسیس نیست.

در حال حاضر حدود یک دهه است که خانه تئاتر در ساختمانی در اطراف چهاراه ولیعصر (عج) واقع شده و در این سال‌ها مهلت حضور اهالی خانه تئاتر در این ساختمان مرتب تمدید شده استاما به نظر می‌رسید سال 95 آخرین سال برای استقرار خانه تئاتری‌ها در یکی از طبقات یک پاساژ تولیدی باشد و فروردین سال 96 اولین روزهای راه‌اندازی ساختمان جدید در خیابان سمیه باشد که این طور نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغر همت در این باره درگفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: ساختمان جدید خانه تئاتر آماده شده و الان بخش‌ مربوط به تجهیز سالن نمایش باقی مانده است که به صندلی‌های متحرک و یکسری لوازم فنی برای اجرای نمایش نیاز دارد.

او با اشاره به اینکه شهرداری سال 96 را هم برای استقرار خانه تئاتر در ساختمان فعلی تمدید کرده است، گفت: البته بخشی از لوازم مورد نیاز خریداری شده و بخشی هم هنوز در دست بررسی برای سفارش خرید است و احتمال دارد در "اردیبهشت تئاتر" شرایط انتقال به ساختمان جدید فراهم شود.

همچنین ایرج راد که هنوز مسئول مستقیم پیگیری مسائل مربوط به خانه تئاتر است، خاطرنشان کرد: قطعا دیگر امسال جابجایی به ساختمان جدید انجام می‌شودولی مشخص نیست به همین زودی باشد یا خیر! چون در تلاش هستیم علاوه بر صندلی‌های متحرکی که بایدبرای سالن نمایش تهیه‌ کنیم دیگر وسایل و تجیهزات فنی را هم به بهترین نحو آماده و نصب کنیم.

این هنرمند در همان روزهای ابتدایی حضور سیدرضا صالحی امیری در مسند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعطای یک میلیارد تومان اعتبار توسط وزیر به ساختمان جدید خانه تئاتر خبر داد.

راد در زمستان سال گذشته با اشاره به اینکه ساختمان جدید تقریبا تمام شده و فقط سالن نمایش باقی مانده است که یکسری امکانات نوری، صوتی و صندلی احتیاج دارد، گفته بود: سالن نمایش یک بلک باکس حدود ۲۰۰ متری با ظرفیت ۱۸۰ تا ۲۰۰ تماشاگر است و برآورد ما برای تجهیزاتی که احتیاج داریم حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که امیدواریم با همین مبلغ (یک میلیارد تومان) به نتیجه برسیم.

البته مدیر عامل خانه تئاتر اخیرا اظهار کرد که همچنان به اعتباری برای تهیه و تکمیل وسایل موردنظر احتیاج استکه درصدد تامین آن هستند.

به گفته‌ی مدیرعامل پیشین خانه تئاتر که ابراز امیدواری کرد بود کهانتقال به ساختمان جدید تا پایان سال 95 انجام شود؛برای این بنا با خرید کل زمینیکه حدود ۱۵۰۰ متر زیربنا دارد؛تخریب، گودبرداری و ساخت و ساز تا پایان مرحله معماری و نقاشی حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روزهای پایانی اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هیات داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌ عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی»، «هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب‌کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس از امیرحسین میرزائی است.

کد خبر 6089905 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • سرکارگر یزدی چشم انتظار حمایت خیرین برای آزادی است
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • اگر نقشه ایران، نقشه یک ساختمان باشد! (تصویری)
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد