Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌ دقیق‌تر تمام آثار اکران‌شده در سال ۱۳۹۵ از وجود یک بحران اقتصادی جدی در سینمای ایران حکایت می‌کند. فروش کل سینمای کشور در سال گذشته، ۱۵۶ میلیارد تومان و تعداد مخاطب کل سینمای کشور به 23,6 میلیون نفر رسیده است. به گزارش نامه نیوز ، روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: اين افزايش قابل‌ملاحظه موجب شده برخي از رونق اقتصادي چشمگير سينماي ايران سخن بگويند، درحالي‌که سينماي ايران همچنان با رونق اقتصادي به معناي واقعي کلمه فاصله بسياري دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشورهايي که صنعت سينماي پررونقي دارند، مثلا در آمريکا، شهروندان آنها حداقل سه‌بار در سال به سينما مي‌روند. اين در حالي است که هر ايراني در سال گذشته فقط 0,3 مرتبه به سينما رفته است. همچنين نيمي از فروش و مخاطب کل سينماي ايران در سال ۹۵ فقط متعلق به هفت فيلم است و اين نشان مي‌دهد که اکثريت ۶۵ فيلم اکران‌شده در سال گذشته را آثار کم‌مخاطب يا حتي مخاطب‌گريز تشکيل مي‌دهند. کمااينکه ۶۶ درصد از آثار اکران‌شده در سال گذشته، تعداد مخاطب کمتر از ۲۵۰ هزار نفر داشتند. چنين آماري نشان مي‌دهد که با اتکا به فروش قابل‌توجه هفت فيلم نمي‌توان از رونق اقتصادي سخن گفت و درست برعکس، سينماي ايران با يک بحران اقتصادي جدي مواجه است.
کمتر از ۲۵۰ هزار نفر مخاطب
از ميان ۶۵ فيلمي که سال گذشته در سينماهاي کشور اکران شدند، ۴۳ فيلم کمتر از ۲۵۰ هزار نفر مخاطب داشتند که درمجموع، ۶۶ درصد آثار اکران‌شده سال ۱۳۹۵ را تشکيل مي‌دهند.
مجموع فروش اين فيلم‌ها ۲۳,۶۸۹,۸۷۸,۰۸۰ ميليارد تومان (۱۵ درصد کل فروش) و مجموع مخاطب آنها ۳,۵۶۹,۴۱۷ نفر (۱۵ درصد کل مخاطبان) است؛ از بگيريد تا آثار رئاليستي و آثار به اصطلاح فيلم‌هاي شانه‌تخم‌مرغي فاخر در اين فهرست مشاهده مي‌شود. آنچه باعث نگراني مي‌شود، اين است که از ميان ۴۳ فيلم اين فهرست، ۳۳ فيلم، فروشي کمتر از یک ميليارد تومان داشته‌اند. هدف از توليد و اکران آنها هرچه بوده، درنهايت به يک «پول‌سوزي گسترده» در سينماي ايران ختم شده است. اگر اين ۳۳ فيلم اکران نمي‌شدند و به تبع آن هفته‌ها و سالن‌هاي بيشتري در اختيار فيلم‌هاي پرمخاطب‌تر سينماي ايران قرار مي‌گرفت، شايد مجموع مخاطبان سينماي ايران در سال گذشته از ۳۰ ميليون نفر نيز فراتر مي‌رفت. فيلم‌هاي اين فهرست، بيانگر واقعيت موجود در سينماي ايران و نشانگر بحراني هستند که به ‌دليل عدم وضع سياست‌هاي مناسب درباره توليد و اکران فيلم‌ در سينماي ايران پديد آمده است.
۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر مخاطب
از ميان ۶۵ فيلمي که سال گذشته در سينماهاي کشور اکران شدند، فقط ۱۰ فيلم بين ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر مخاطب داشتند که درمجموع، ۱۵ درصد آثار اکران‌شده سال ۱۳۹۵ را تشکيل مي‌دهند.
مجموع فروش اين فيلم‌ها ۲۳,۰۳۶,۱۷۶,۵۸۰ ميليارد تومان (14,7 درصد کل فروش) و مجموع مخاطب آنها ۳,۳۵۶,۴۴۸ نفر (14,1 درصد کل مخاطبان) است. اين 10 فيلم روي‌هم‌رفته، فروشي تقريبا برابر با ۴۳ فيلم فهرست پيشين دارند.
۵۰۰ هزار تا یک ميليون نفر مخاطب
از ميان ۶۵ فيلمي که سال گذشته در سينماهاي کشور اکران شدند، فقط پنج فيلم بين نيم تا يک ميليون نفر مخاطب داشتند که درمجموع، هفت درصد آثار اکران‌شده سال ۱۳۹۵ را تشکيل مي‌دهند.
مجموع فروش اين فيلم‌ها ۲۲,۶۵۱,۳۹۲,۴۵۰ تومان (14,4 درصد کل فروش) و مجموع مخاطب آنها ۳,۵۰۵,۷۱۰ نفر (14,8 درصد کل مخاطبان) است. اين پنج فيلم نيز تقريبا ميزان فروش و مخاطب برابر با ۴۳ فيلم فهرست اول دارند.
بيش از یک ميليون نفر مخاطب
از ميان ۶۵ فيلمي که سال گذشته در سينماهاي کشور اکران شدند فقط هفت فيلم توانستند به مخاطب بيش از یک ميليون نفر دست يابند که فقط 10,7 درصد از آثار اکران‌شده سال ۱۳۹۵ را تشکيل مي‌دهند. مجموع فروش اين فيلم‌ها ۸۶,۶۸۴,۸۷۵,۱۵۰ تومان (۵۵ درصد کل فروش) و مجموع مخاطب آنها ۱۳,۲۳۲,۲۷۹ نفر (۵۶ درصد کل مخاطبان) است. شوخي با روابط زن و مرد، بحران‌هاي خانوادگي، تروريسم و عشق ناکام، بن‌مايه اين آثار پرمخاطب هستند. نکته جالب ديگر، استقبال چشمگير مخاطب از بازيگران زن خارجي، لوکيشن‌هاي خارج از کشور و فيلم‌هاي موسوم به بادي‌فيلم (فيلم‌هايي که داراي دو شخصيت اصلي- غالبا مرد- هستند) است.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران

تین نیوز

توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای می تواند تأثیر بسیار مهمی بر رونق اقتصادی ایران داشته باشد. این توسعه می تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر اقتصاد کشور تأثیرگذار باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مرکز مدیریت راه های کشور، برخی از تأثیرات مهم توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای بر رونق اقتصادی ایران عبارتند از:

1. افزایش ترافیک و حرکت آسان تر کالا و مسافران: با توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای، حرکت کالا و مسافران به صورت آسان تر و سریع تر انجام می شود که می تواند باعث افزایش تجارت و تبادلات اقتصادی شود.

2. افزایش فرصت های شغلی: توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای منجر به ایجاد فرصت های شغلی در صنایع مختلف مرتبط با حمل و نقل، مانند حمل و نقل، خدمات پشتیبانی، تولید قطعات خودرو و غیره می شود.

3. افزایش توسعه مناطق مختلف: با توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای، مناطق مختلف کشور بهبود یافته و به سرعت توسعه پیدا می کنند، که این می تواند به تعادل توسعه مناطق کمک کند.

4. کاهش هزینه ها: با بهبود شبکه های حمل و نقل جاده ای، هزینه های حمل و نقل کاهش پیدا می کند که می تواند به افزایش سودآوری کسب وکارها و کاهش هزینه های تولید منجر شود.

5. افزایش رقابت پذیری: توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای باعث افزایش رقابت در بازار محصولات و خدمات می شود که این می تواند به بهبود کیفیت و قیمت محصولات منجر شود.

بنابراین، توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای می تواند به رونق اقتصادی ایران کمک کند و به توسعه صنعت، تجارت، سرمایه گذاری، اشتغال و سودآوری کسب و کارها کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • ماجرای جنگ شهاب حسینی و پارسا پیروزفر مقابل جواد عزتی و الناز حبیبی
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد