Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@10:24:04 GMT

ورود گردشگران نوروزی به ساوه 10 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۴۹۲۱۴

ورود گردشگران نوروزی به ساوه 10 درصد افزایش یافت

رضا ایاز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعطیلات نوروزی امسال، 26 هزار و 100 نفر از مراکز تفریحی، اقامتی و توریستی شهرستان بازدید کرده اند.
وی با اشاره به بازدید حدود 400 نفر از مسجد جامع شهرستان ساوه گفت: هفت هزار نفر در چادرهای موقت، 760 نفر در کمپ های شهرداری، یکهزار و 30 نفر در مهمانپذیر و هتل ها و 15 هزار و 700 نفر در مراکز اقامتی ادارات اسکان داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: 52 مورد بازدید از دفاتر و مراکز اقامتی و رستوران های این شهرستان صورت گرفته است.
ایاز ادامه داد: نوروز امسال 170 تخت اقامتی هتل، مهمانسرا و مهمانپذیر در شهرستان ساوه برای اسکان میهمانان نوروزی تجهیز شده بود.

*** 357 مصدوم حوادث ترافیکی نوروز در ساوه و زرندیه امدادرسانی شدند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ساوه نیز گفت: 357 مصدوم حوادث ترافیکی در ساوه و زرندیه در ایام تعطیلات نوروزی امسال (25 اسفند تا 13 فروردین ماه) توسط عوامل امدادی اورژانس خدمات دریافت کردند.
نعمت الله عزیزی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال 211 مورد تصادف شامل 48 حادثه ترافیکی شهری، 162 تصادف جاده ای و یک سانحه روستایی توسط اورژانس 115 امداد رسانی شد.
وی اظهار کرد: 57 مصدوم امداد رسانی شده توسط تیم های پیش بیمارستانی در ساوه و زرندیه در حوادث شهری، 297 مصدوم جاده ای و سه مصدوم نیز روستایی بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: در ساوه 41 تصادف شهری و 104 سانحه ترافیکی جاده ای در تعطیلات نوروزی رخ داد که در تصادفات شهری 47 و سوانح ترافیکی جاده ای 215 مصدوم شدند.
وی ادامه داد: در هفت ماموریت اورژانس شهری زرندیه نیز 10 مصدوم، 58 ماموریت جاده ای 82 مصدوم و یک ماموریت روستایی در ایام تعطیلات نوروزی امسال سه مصدوم حوادث ترافیکی امداد رسانی شده اند.
عزیزی توضیح داد: در تعطیلات نوروزی امسال 10 نفر بر اثر تصادف در ساوه و زرندیه جان خود را از دست دادند که هفت نفر از آنان در محورهای ارتباطی ساوه و سه نفر در محورهای زرندیه بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پرشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: در روز طبیعت نیز 77 مصدوم حوادث ترافیکی محورهای ساوه و زرندیه امدادرسانی شدند.
عزیزی بیان کرد: در آخرین روز از تعطیلات نوروزی، در مجموع 25 ماموریت جاده ای در حوزه ساوه و زرندیه انجام شد که دو ماموریت شهری بود و یک مصدوم به جا گذاشت.
وی توضیح داد: در 13 فروردین 22 تصادف جاده ای و یک تصادف روستایی رخ داد که 73 مصدوم در ماموریت های سوانح جاده ای و سه مصدوم در حوادث روستایی امدادرسانی شدند.
عزیزی اظهار کرد: تمامی این مصدومان به بیمارستان شهید مدرس و شهید چمران ساوه و آسیابک زرندیه منتقل شدند.
6 پایگاه اورژانس 115 جاده ای ( پایگاه سلامت نوروزی ) در شهرستان های ساوه و زرندیه در طرح امداد نوروزی امسال دایر بود.

*** اسکان 16 هزار و 238 نفر روز مسافر نوروزی در مدارس ساوه
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز از اسکان 16 هزار و 238 نفر روز در قالب 2 هزار و 257 خانوار در ستادهای تکریم مهمانان و مسافرین نوروزی تا پایان 12 فروردین خبرداد.
ابراهیم فراشیانی گفت: 26 مدرسه با ظرفیت 215 کلاس درس برای اسکان میهمانان نوروزی در این شهرستان تجهیز شد.
وی افزود: پذیرش مسافران نوروزی توسط ستاد اسکان فرهنگیان از عصر روز 26 اسفند ماه آغاز و تا 12 فروردین ادامه داشت که در این راستا برنامه ریزی های لازم جهت فراهم کردن شرایط برای میزبانی از مسافرین نوروزی و به ویژه فرهنگیان انجام شد.
وی اضافه کرد: امسال به منظور رفاه مسافران در مسیر قم، یک مدرسه به عنوان پایگاه اسکان در شهر آوه پیش بینی و تجهیز شد.
ساوه دومین کانون جمعیتی و قطب صنعت استان مرکزی پس از اراک محسوب می شود.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است

علیرضا کبیری گفت: در فروردین‌ماه امسال چهار هزار و ۵۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کردند که این عدد در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۸ نفر بود.

معاون اداره کل انتقال خون قم بیان کرد: از تعداد افراد مراجعه‌کننده در فروردین‌ماه امسال، سه هزار و ۸۳۷ نفر معادل ۸۴.۵ درصد موفق به اهدای خون شدند.

او ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۸۲.۶ موفق به اهدای خون شده بودند.

به گفته کبیری، فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۵۴۱ نفر معادل ۶۶.۲ درصد و فروردین‌ماه پارسال ۲ هزار و ۵۰ نفر معادل ۶۰.۴ از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر خون بودند که ۶.۲ رشد نشان می‌دهد.

معاون اداره کل انتقال خون قم عنوان کرد: امسال ۱۱۸ نفر از اهداکنندگان معادل سه درصد و پارسال ۹۵ نفر معادل ۲.۸ درصد خانم بودند که افزایش ۰.۲ درصدی داشته‌است.

کبیری گفت: امسال چهار هزار و ۶۶۳ و پارسال چهار هزار و ۶۰۲ واحد خونی به بیمارستان‌ها ارسال شده که رشد ۱.۳ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم با اشاره به افزایش ۳۸.۵ درصدی ارسال خون به شبکه خون‌رسانی کشور، بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال، یک‌هزار و ۲۲۰ و پارسال ۷۵۰ واحد خونی از استان قم به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد.

سال گذشته میزان اهدای خون در استان قم در مقایسه با مدت سال ۱۴۰۱، چهار درصد رشد داشته است؛ سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد چهار درصدی داشته است.

هم اینک امکان اهدای خون در ۲ مرکز حضرت روح الله (ره) واقع در میدان معلم و پایگاه مرکزی سازمان واقع در تقاطع عماریاسر به‌صورت روزانه میسر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳
  • فوتی های حوادث کار در مازندران ۲۰ درصد افزایش یافت
  • ◄ ابتکار قاچاقچیان در اتوبان ساوه تهران نصف اتوبان را مسدود کرد