Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-05@21:57:26 GMT

حبیبی: بین جامعه روحانیت و جمنا افتراقی نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۴۹۹۴۷

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این که ائتلاف اصولگرایان و رسیدن به یک نامزد واحد کار آسانی نیست، گفت:‌ هیچ افتراقی بین جامعه روحانیت مبارز و جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) احساس نمی کنم.

محمدنبی حبیبی روز یکشنبه در گفت و گوی با ایرنا اظهارداشت: باتوجه به حرکت هایی که جبهه مردمی نیروهای انقلاب تاکنون انجام داده است، اهداف این جبهه را بسیار خوب می دانم یعنی یک نظر کلی در اهداف خود اعلام کرده اند و آن این است که می خواهند دایره ای ترسیم کنند که همه اصولگرایان در این دایره جای خود را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این هدف خوبی نه برای انتخابات بلکه برای مجموعه کارها و امور مرتبط با انقلاب است و این نوع اتحاد و ائتلاف را ضروری می دانیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: از اول هم از ایجاد جبهه مردمی استقبال کردیم و بنا را بر حمایت گذاشتیم و در موتلفه هم به همه موکدا دستور دادیم که هیچ کس حق بیان مطلبی که بوی مخالفت با جمنا از آن استشمام شود را ندارد.

حبیبی در خصوص رسیدن به یک نامزد واحد و ائتلاف در بین اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: البته برای ائتلاف اصولگرایان قبول هم داریم که کار آسانی نیست این که نشدنی باشد، این نظر را قبول نداریم و معتقدیم این کار سخت شدنی است.

وی افزود: حزب موتلفه هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری دارد و این نامزد را قبل از تشکیل جبهه اعلام کردیم؛ اما آنچه بسیار مهم است این است که ما در موتلفه سابقه طولاتی کمک به ائتلاف اصولگرایان را داریم؛ در برخی مواقع شاید سهم عمده ای در بنای ائتلاف را به خودمان اختصاص دادیم.

**موتلفه آسیبی به ائتلاف جبهه مردمی نمی رساند
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود:‌ بنابراین تشکیلاتی نخواهیم بود که در نهایت به ائتلاف اصولگرایان و ائتلافی که با همت جبهه مردمی شکل گرفته آسیبی برسانیم اما چگونگی این موضوع بستگی به این دارد که چه شرایطی از این به بعد اتفاق می افتد؟

حبیبی ادامه داد: ما با درک این شرایط هم نامزد موتلفه را خواهیم داشت و هم تلاش خواهیم کرد و نظر خواهیم داد که داشتن نامزد در موتلفه اسلامی آسیبی به اصل ائتلاف وارد نکند.

وی در خصوص احتمال کناره گیری میرسلیم از جمنا و این که آیا کناره گیری وی بدان معنا نیست که ائتلاف اصولگرایان به یک جامعیت نرسیده اند، گفت: رسیدن به نامزد واحد و ایجاد ائتلاف کامل کار دشواری است اما این کار مشکل را ناشدنی تلقی نمی کنم. در نهایت امکان این که اصولگرایان و اقدامی که جبهه انجام داده اند تا به نامزد واحد برسند را موضوع ممکن ولی مشکلی می بینم.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در خصوص این که آیا دوری از محوریت جامعه روحانیت مبارز به اصل ائتلاف اصولگرایان آسیب می رساند یا خیر تصریح کرد: با توجه به بند اول اساسنامه ای که روز پنج شنبه تصویب شد به نظرم جامعه روحانیت مبارز جایگاه ویژه خود را در این اساسنامه دارد و هیچ افتراقی بین این تشکل و جمنا به استناد این اساسنامه احساس نمی کنم.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به جنگ تمام عیار اقتصادی استکبار جهانی با فشار و تحریم اقتصادی، کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام جواد جعفری شامگاه _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش روز کارگر، اظهار کرد: برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد، دین اسلام نگاه والایی به کارگران دارد که مصداق آن احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) است که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشأ عزت است.

وی با اشاره به سخنان گهربار رهبری که اگر حال کارگران جامعه خوب باشد حال جامعه هم خوب خواهد شد، افزود: کارگران قشر زحمتکشی هستند که به چرخه اقتصاد کشور کمک می‌کند.

حجت الاسلام جعفری خطاب به مسئولان خواستار رسیدگی به امورات کارگران شد و گفت: کارگران با جهاد اقتصادی خود ایران را در اوج اقتدار نگه داشته است.

منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: کارگران جامعه و خانواده‌های آنان برای کشور عزیز هستند و برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد در دین اسلام نگاه والایی به کارگران وجود دارد که مصداق آن احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) است که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشأ عزت است از این‌رو در فرهنگ اسلامی کارگر یک جایگاه خاص دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: امید می‌رود این برنامه‌ها بهانه‌ای برای تقدیر از جامعه کارگری، طرح مشکلات این قشر و فتح بابی برای حل این مشکلات باشد و کارگران نیز با مجاهدت در عرصه اقتصادی روز به روز به قدرت اقتصادی کشور اضافه کنند.

صدای کارگران در مجلس خواهم بود

نبی اله محمدی کاندیدای مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مجلس خانه تمامی اقشار جامعه من جمله کارگران است و نماینده‌ای از جنس مردم می‌خواهد نه اینکه به احزاب تمامیت خواه و انحصارطلب یا گرایش به دولتی‌ها داشته باشد.

کاندیدای مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با بیان این مطلب در همایش بزرگ جامعه کارگری، اظهار کرد: امروز امنیت شغلی کارگران اغلب زیر سوال است که اگر از سوی مردم به مجلس راه یابم، قطعاً وظیفه دارم حقوق کارگران را پیگیری نمایم.

کد خبر 750252

دیگر خبرها

  • فهرست جبهه مردمی ایران قوی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فهرست نامزد‌های جبهه مردمی ایران قوی در ۲۲ حوزه اعلام شد
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد
  • استایل جذاب شبنم قربانی و الناز حبیبی در اکران مردمی تمساح خونی در مشهد + عکس
  • اعلام فهرست کاندیداهای شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند