Web Analytics Made Easy - Statcounter

20 فروردین ماه به عنوان روز ملی فناوری هسته ای نامگذاری شده است، حال با گذشت چندین سال از ثبت این روز در تقویم ملی کشورمان و با توجه به انجام مذاکرات هسته ای با گروه 5+1 ، فناوری هسته ای ایران دستخوش تغییرات بسیار زیادی بوده است، روند این تغییرات و همچنین عملکرد مسئولین امر در این خصوص را از تعدادی کارشناسان خبره این امر جویا شده ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ؛20 فروردین ماه سال 1385 خبر دستیابی ایران به فن آوری غنی سازی اورانیوم و راه اندازی یک زنجیره کامل غنی سازی در نطنز اعلام شد. در پی این خبر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پاس قدردانی از تلاش های افتخار آمیز دانشمندان جوان ایران اسلامی، بیستم فروردین ماه، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته ای در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی فن آوری هسته ای نام گرفت.

علی ای حال با گذشت چندین سال از ثبت این روز در تقویم ملی کشورمان و با توجه به انجام مذاکرات هسته ای با گروه 5+1 ، فناوری هسته ای ایران دستخوش تغییرات بسیار زیادی بوده است، روند این تغییرات و همچنین عملکرد مسئولین امر در این خصوص را از تعدادی کارشناسان خبره این امر جویا شده ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.

کارشناس مسائل سیاسی:تعجیل دولت برای متوقف کردن فناوری هسته ای ضربه بزرگی بود /دستیابی به فناوری هسته ای شرط ورود به مرحله صنعتی شدن است

جعفرقناد باشی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با بیان اینکه فناوری هسته ای آرزوی بسیاری از ملت ها و از جمله مردم ما بوده است، ابراز کرد: سرانجام بعد از زحمات زیاد و به کمک دانشمندان جوان، ما به این فناوری دست یافتیم و در واقع دسترسی به آن در جمهوری اسلانی ایران تحقق پیدا کرد.

قنادباشی در ادامه تشریح کرد: ازجمله افتخارات نظام و ملت ما این است که به کمک دانشمندان ایرانی و با اتکا به خودمان توانستیم به این دانش جهانی دست پیدا کنیم زیرا این مسئله شرط ورود به مرحله صنعتی شدن است. میدانیم که برای اینکه وارد عرصه صنعتی شویم و از جهان سومی عبور کرده و جزو کشورهای عقب افتاده نباشیم باید به دانش ها و علومی در عرصه فناوری هسته ای، فضایی، برخی از رشته کلیدی پزشکی مانند سلول های بنیادی و ... دست پیدا کنیم که از جمله شروط ورود کشورها به عرصه صنعتی شدن است.

وی با اشاره به این موضوع که اگر کشوری نتواند به فناوری هسته ای دسترسی پیدا کند, طبیعتا نمی تواند وارد جرگه کشورهای صنعتی شود، تصریح کرد: بنابراین گرامیداشت چنین روزی برای ما بسیار مهم است زیرا یادآوری زحمات زیادی است که در این عرصه صورت گرفته ، و در واقع مرحله و پله ای برای رسیدن به موفقیت های بعدی است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه وقایع تلخی در سال های اخیر با فشارها و خدعه های بیگانه در جریان موضوع هسته ای پدید آمد که باید در روزگرامیداشت دستیابی به فناوری هسته ای از آن یاد کنیم یعنی یادآوری کوشش هایی که سعی داشت پیشرفت ما را در فناوری هسته ای متوقف کند و برخی از دستاوردهای گران بهای ما را از بین ببرد.

قنادباشی با بیان اینکه دشمن ما و قدرت های بزرگ می دانند که ایران هیچگاه به سمت ساخت بمب هسته ای نمی رود، ادامه داد: بنابه فرموده مقام معظم رهبری کوشش برای ساخت بمب اتمی, یک اقدام حرام است و آن ها می دانند دانشمندان ما با پیروی از این فتوای رهبری وارد این عرصه نمی شوند.

وی افزود: مخالفت ها با مسئله هسته ای ایران و پرونده های هسته ای که در جهان علیه ما می سازنند و قطعنامه هایی که بر علیه ما تصویب می کنند در واقع کوششی برای جلوگیری از دستیابی ما به علوم هسته ای است که در زمینه های مختلف کاربرد دارد و شرط ورود به صنعتی شدن است. در واقع آن ها با ادعای دروغین دستیابی ما به سلاح هسته ای نمی گذارند ما در این عرصه به صورت آزاد فعالیت کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد:در روز گرامیداشت دسترسی ما به فناوری هسته ای باید کوشش کنیم تا برای افکار عمومی اطلاع رسانی کنیم و از سیاست هایی یاد کنیم که به بهانه های دروغین از دسترسی ما به فناوری هسته ای جلوگیری می کنند.

قنادباشی در ادامه عنوان کرد: البته اگرچه آن ها سعی کردند با نصب دوربین در مراکز هسته ای ما و فرستادن نمایندگانی به ایران، فعالیت های ما را متوقف کنند اما ادامه دادن راه شهدا همواره انگیزه ادامه دادن این راه را به ما می دهد البته به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای به خودی خود نشان می دهد که دشمن تا چه اندازه پست و ددمنش است.

وی با اشاره به این موضوع که دولت در زمینه برجام و اجرای آن تعجیل کرد، اذعان کرد: زیرا در صورتی که هنوز وعده های آمریکا تحقق پیدا نکرده بود، دولت ما در عرصه متوقف کردن فناوری هسته ای عجله کرد که این ضربه بزرگی بود و دیدیم که بعد از اینکه ما این فعالیت را متوقف کردیم و با سیمان بعضی از تاسیسات مربوط به هسته ای را از میان بردیم اما دشمن به وعده های خود عمل نکرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: این مسئله یک هشدار است و کارنامه گویایی را از دستگاه سیاست خارجی ما ارائه می کند که نادانسته به خواست دشمن عمل کردیم اما دشمن در شکستن تحریم ها که شرط اصلی اجرای برجام بود عمل نکرد و تحریم های جدیدی هم بر علیه ما اعمال کرد در واقع امروز یادآوری این مسئله است که ما باید از این به بعد سیاست درست و اصولی را در پیش بگیریم و همانند مسئله برجام فریب نخوریم.

کارشناس مسائل سیاسی:منع انرژی هسته ای در برجام دستاوردها را هدر داد/ایران در فناوری هسته ای باید به نقطه اول بازگردد

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با بیان اینکه ارتباط های هسته ای به عنوان یک دستاورد ملی و حاصل زحمات و جان فشانی صدها تن از دانشمندان هسته ای ایران بوده است، اظهار کرد: انرژی هسته ای ایران به عنوان یک نمونه در جهان تلقی می شود زیرا ایران بدون تکیه به قدرت های شرق و غرب توانست به این فناوری دست پیدا کند که در این خصوص شهدای زیادی را تقدیم کرد.

هانی زاده ابراز کرد: به نظر می رسد این اقدام یک نوع الگو و نمونه برای کشورهای اسلامی که می خواهند به این فناوری دسترسی داشته باشند به وجود بیاورد اما بعد از برجام شاهد بودیم که اتفاقاتی رخ داد و این دستاوردها نادیده گرفته شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه تشریح کرد: در حقیقت کاهش تعداد زیادی سانتریفیوژ و همچنین منع حرکت فناوری هسته ای در ایران طی جریان مذاکرات برجام و بعد از برجام به نوعی این دستاوردها را به هدر داد.

وی با اشاره به این موضوع که برجام دستاوردهای نسبی به همراه داشته است، تصریح کرد: تعطیلی سانتریفیوژها می توانست این دستاورد عظیم ملی را به هدر بدهد به همین دلیل به نظر می رسد با توجه به اقدامات اخیر آمریکا و تحریم های زیادی که علیه ایران اعمال شده است باید ایران و یا دولت جدید در آینده به نقطه اولی باز گردد و فعالیت هسته ای را با جدیت دنبال کند.

هانی زاده در پایان خاطر نشان کرد: در حقیقت ایران باید مسئله فناوری هسته ای را به عنوان یک دستاورد ملی مورد توجه قرار دهد و در حقیقت اقدام متقابلی برای تنبیه آمریکا و برخی کشورهای غربی امضا کننده برجام ایجاد کند و دولت باید به طور جدی در مورد فعالیت جدید هسته ای ایران ضرب الاجلی برای آمریکا تعیین کند و سپس به نقطه اولیه بازگردد.

وزیر دولت دهم:عدم پیشرفت صنعت هسته ای در دولت یازدهم/امیدواریم برجام درس عبرتی برای دولت آینده باشد

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در گفتگو با کرمان۱۴۰۰ در رابطه با فناوری هسته ای ایران اظهار داشت : قبل از دولت یازدهم در صنعت هسته ای کشور ما دارای رشد قابل ملاحظه ای بودیم و توانستیم به غنی سازی ۲۰ درصدی دست پیدا کنیم .

وی گفت : در آن زمان تمام اقدامات برای صیانت و حفاظت از دستاوردهای هسته ای مثل تاسیسات فردو در اعماق زمین تعبیه شد تا دشمن نتواند به این تاسیسات دسترسی پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم یادآورشد : در عین حالی که غربی ها این موضوع را باور نمی کردند؛ افراد متخصصی همانند شهید شهریاری ،شهید علی محمدی و دیگر عزیزان تلاش کردند تا این توفیقات در زمینه هسته ای برای کشورمان ایران به دست آید .

حسینی ادامه داد : صنعت هسته ای یک افتخار ملی محسوب می شود زیرا در همه شئون مختلف زندگی انسان نقش دارد و در همه زمینه ها دارای منافعی است و با توسعه ایران در این صنعت ما به عنوان یک کشور پیشرفته در هسته ای محسوب می شدیم .

این استاد دانشگاه در رابطه با پیشرفت های هسته ای در دولت یازدهم عنوان کرد : در دولت یازدهم نه تنها پیشرفتی در حوزه هسته ای نداشتیم بلکه نیروهایی را هم که با عزم ، اراده و همت شبانه روزی بسیج شده بودند و برای پیشرفت در این حوزه ها تلاش می کردند را اکنون دیگر مشاهده نمی کنیم.

وی توضیح داد : اکنون در حوزه هسته ای به نوعی عقب نشینی هم کرده ایم زیرا علاوه بر کاهش غنی سازی ها ، قلب راکتور اراک را هم سیمان گرفته ایم و این ها همه نشانه های عقبگرد است.

حسینی خاطر نشان کرد : ما در برجام همه این امتیازات را به غربی ها دادیم تا در مقابل تحریم ها علیه ایران کاملا برداشته و با برطرف شدن مشکلات بانکی کشور شرکت های دیگر به راحتی بتوانند در ایران سرمایه گذاری کرده و تعاملاتی را داشته باشند اما متاسفانه علی رغم عمل ما به همه تعهداتمان باز غربی ها به تعهدات خود پایبند نبودند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در پایان گفت : در برجام ما در صنعت هسته ای پذیرفتیم که متوقف شویم و رشد و پیشرفتی نداشته باشیم و در مقابل غربی ها هم پایبند به تعهدات خود نبودند و این زیانی برای کشور ما محسوب می شود که امیدواریم درس عبرتی شودتا در دولت آینده چنین وضعیتی را شاهد نباشیم .

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس:فراز و نشیب های چندسال اخیر نتوانسته به پیشرفت ما در دنیای علم خدشه وارد کند

یحیی کمالی پور درگفتگو با ناب نیوز با بیان اینکه دنیای غرب و استکبار در میدان عمل ثابت کرده است که با ما سر دوستی ندارد، گفت: در چنین شرایطی که استکبار بر دنیای غرب حاکم باشد، نباید دست روی دست گذاشته و منتظر باشیم تا از ناحیه آنها کمکی به ما شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوانی کشوری که داعیه استقلال طلبی و اسلامی بودن دارد، راهی جز تکیه به آرمان ها و اهداف خود ندارد که برای رسیدن به آنها باید به تکنولوژی روز و فناوری هسته ای مجهز شود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید براساس آرمان های خود حرکت کنیم، بیان کرد: تغییراتی که در دنیا به وجود آمد اثبات کرد کشور ما کشوری صلح طلب است و در مقابل آن کشورهای غربی تابع ارزش های حقوقی و بین المللی نیستند.

کمالی پور عنوان کرد: لازم است که دانشمندان ما شروع به کار کنند، به دانش هسته ای روز مجهز شوند و نیازهای ضروری خود را با اتکا به ظرفیت های فکری خود تامین کنند تا از تعرضات بیگانگان مصون بمانیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهی جز ادامه دادن به دستاوردهای خود نداریم، خاطرنشان کرد: گرچه فراز و نشیب هایی که در طول چند سال اخیر داشتیم، سرعت مارا کند کرده اما نمی تواند به پیشرفت ما در دنیای علم خدشه وارد کند؛ جوانان خوش فکر و داشمندان ما این آمادگی را دارند تا در فاصله زمانی کوتاه تر از گذشته به حالت قبل برگردیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان:برجام تفاهم نامه دوطرفه ای بود که یکطرفه نقض شد و ما همچنان به آن پایبندیم

دکتر محمود بابایی در گفتگو با دانشجوآزاد در رابطه با مقایسه عملکرد دولتها در زمینه فعالیت های هسته ای گفت: از دو نگاه می شود این موضوع را تحلیل کرد؛ یکی از نگاه دولتها به معنی خرد، یکی از نگاه نظام در معنی کلان. به عبارت دیگر نگاه خرد نگاه به تاکتیکها دارد و نگاه کلان نگاه به راهبردها. در سه دولت اخیر که درگیر این موضوع بودند، شاهد آن بوده ایم که تاکتیکهای متفاوتی توسط افراد و گروهها برای رسیدن به راهبرد کلان نظام مطرح میشد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان توضیح داد: در دولت اصلاحات تاکتیک اعتمادسازی و راستی آزمایی بود، در دولت نهم و دهم تاکتیک تنش زدایی همراه با نشان دادن جدیت در مواضع بود و در دولت کنونی تاکتیک نرمش و خوش بینی است. هر کدام از این تاکتیکها بحث مفصلی را در خود دارد. در دوره اصلاحات چون فضای ترسیم شده در ذهن بسیاری از مردم خوشبینی نسبت به نظام بین الملل بود رسیدن به راهبرد کلان نظام که همانا اقتدار ملی و تامین منافع ملی بود بر اساس تاکتیک تنش زدایی تعریف می شد. در این راستا شاهد انعقاد تفاهم نامه هایی از جمله سعد آباد و پاریس بودیم.

وی افزود: در دوره بعد عدم پایبندی غرب به تعهداتش در تفاهم نامه ها ایران را مجبور به تغییر ریل در مذاکرات و ارائه طرح هایی مانند مودالیته کرد که در چارچوب آن به مرور ابهامهای غربی ها مطرح می شد و در کنار آن پاسخهای ایران، و به طور طبیعی بعد از حل شدن هر مشکل نوبت به مشکل بعدی می رسید. در این مسیر هم طرف غربی قصد داشت جدیت خود را در برخورد با ایران نشان دهد و هم طرف ایرانی جدیت خود در پیشبرد برنامه های صلح آمیز هسته ای. لذا طرفین در نشست ها و مذاکرات بیشتر حول توانمندی های خود و خطوط قرمز خود بحث می کردند. در دوره کنونی نیز با توجه به تحولات داخلی نظام افزایش اقتدارملی خود را در افزایش اعتماد مردمی می دید و لذا با تاکتیک دولت کنونی که به انعقاد برجام انجامید موافقت کرد تا باری دیگر اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی افزایش یابد. لذا همانطور که مشهود است راهبرد کلان همان تامین منافع ملی و افزایش اقتدار نظام است که با تاکتیکهای مختلف تامین می شود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان با تاکید بر لزوم یادآوری روز ملی فناوری هسته ای اظهار داشت: در هر حال حفظ روز فناوری هسته ای به عنوان یک نماد برای اکنون و آینده ایران اسلامی امری لازم است. فراموش کردن این روزها و کوچک شمردن آنها به نوعی مرور بسیاری از روند ها و مسائل پیش آمده در آن زمینه است که عدم یادآوری آنها موجب فراموشی آن روند هاست. برای مثال شما نگاه کنید به بزرگداشتهای 22 بهمن. در سال اخیر بعد از راهپیمایی رهبری مطلب بسیاری مهمی فرمودند. ایشان فرمودند «حضور مردم را دلیل بر گلایه نداشتن آنها نگذارید. مردم گلایه دارند.» در این بیان خیلی نکته است. مردم وظیفه خود را به خوبی درک کردند و دانستند که گلایه داشتن نباید منجر به عدم حضور شود و لذا در راهپیمایی امسال حضور چشمگیری داشتند. در سایر موارد هم همین است. هم از طرف دست اندر کاران و هم از طرف مردم بایستی این روزها بزرگداشته شود. چون این روزها مرور روند هاست نه یادآور حادثه ها. این باید در بطن جامعه جا بیافتد.

بابایی ادامه داد: بالاخره مشکلاتی در زمینه هسته ای وجود دارد که به طور قطع این مشکلات دایمی نیست و برطرف خواهد شد و قطعا این مسائل با هماهنگی کلیت نظام صورت می گیرد. اما اگر ما روزی محتاج تغییر روندها در زمینه هسته ای شویم، بزرگداشتن روز فنآوری هسته ای حتما این امر را تسریع خواهد بخشید. به عبارت دیگر در وضعیت کنونی روز فنآوری هسته ای باید روز آسیب شناسی روند هسته ای باشد. آسیب شناسی اینکه راهی که آمده ایم درست است یا غلط؟

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به روند برجام تشریح کرد: در حال حاضر ما شاهد چیزی تحت عنوان تفاهم نامه برجام نیستیم. به عبارت دیگر یک تفاهم نامه دوطرفه بوده که یک طرف آن را نقض کرده و ما همچنان بر آن پایبندیم. اینکه می گویم یک تفاهم نامه دوطرفه که یک جانبه نقض شده است توضیح مختصری نیاز دارد؛ ما در موضوع هسته ای و در پرونده هسته ای، در 18 سال اخیر، تخلف فنی نداشتیم، بلکه برخی قدرتهای هسته ای با ما مشکل سیاسی داشتند. لذا پرونده ای تهیه شد و از دستور کار آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شد.

وی ادامه داد: در سالهای 86 تا 92 مشکلات فنی ای که پوششی شده بود برای ایرادات سیاسی تقریبا به طور کامل جواب داده شد. اما همان اختلاف سیاسی که بیشتر بین ایران و آمریکا هم بود مانع از مختومه شدن پرونده ایران می شد. لذا در دولت یازدهم با این نگاه که مشکل اصلی ما با آمریکاست مذاکرات با حضور جدی وزیرخارجه آمریکا ادامه پیدا کرد. نشانه دیگر این دوجانبه بودن این مذاکرات هم این بود که آقای ظریف و جان کری ابتدا با هم جلسات طولانی ای می گذاشتند و بعد در جلسات کوتاهتری با حضور 5 کشور دیگر مسأله را مکتوب می کردند.

بابایی در خصوص آینده برجام اظهار داشت: در حال حاضر آمریکا که تنها کشور یا مهمترین کشوری بود که ما با آن مشکل داشتیم تعهداتش را به طور کامل اجرا نمی کند. این یعنی برجام تفاهم نامه ای است که یکجانبه نقض شده است. ادامه این روند هم به نظر برای دولت کنونی آمریکا مطلوب است. آمریکا علی رغم اینکه سلاح تحریمش را حفظ کرده است ایران را خلع سلاح کرده. از طرفِ ایران هم این مسأله تا روی کار بودن دولت امضا کننده ادامه خواهد داشت، چه چهار ماه، چه چهار سال و چهار ماه. البته در صورتی که همین وضعیت کنونی توسط آمریکا ادامه داشته باشد. شاید چیزی شبیه به اتفاقات آخر دولت آقای خاتمی در انتظار آقای روحانی در آخر دوره اش باشد. منظور الزام دولت توسط رهبری به برگشتن به قبل از برجام.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی:خودکفایی بیشتر در فناوری هسته ای اقتصاد ما را مقاوم تر خواهد کرد

&

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس با اشاره به اقدامات ارتش یمن در جنگ غزه گفت: هیچکس نمی توانست فکرش را هم بکند که کشوری مانند یمن اینقدر تاثیر قدرتمندی داشته باشد و در دریای سرخ جریان ترانزیت را متوقف کند. این اقدام یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با شبکه "آ خبر" ترکیه در خصوص جنگ غزه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات حزب الله لبنان برای کمک به مقاومت فلسطین گفت: اگر مقاومت لبنان و حمایت آنها از ما نبود، ما در مقابل اسرائیل تنها بودیم و ناچار بودیم به تنهایی دفاع کنیم. کمک مقاومت لبنان به ما بسیار مهم است. در جنوب لبنان علیه اسرائیل رسماً یک جنگ قدرتمند در جریان است.

وی همچنین درباره اقدامات ارتش یمن علیه رژیم اسرائیل نیز اظهار داشت: در یمن نیز چنین است. هیچکس نمی توانست فکرش را هم بکند که کشوری مانند یمن اینقدر تاثیر قدرتمندی داشته باشد و در دریای سرخ جریان ترانزیت را متوقف کند. این اقدام یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید و فعالیت شرکتهای اسرائیلی را متوقف کرد. هیچکس فکرش را هم نمی کرد.

 

.

 

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس در خصوص درگیری مستقیم رژیم اسرائیل و ایران نیز گفت: بین ایران و اسرائیل تحولاتی در جریان است که باید به آن دقت داشته باشیم. این جنگ در حال گسترش است، به سوریه، به یمن و به عراق؛ به ایران نیز. چراکه یک قتل عام در حق مردم فلسطین در جریان است و تا زمانیکه این قتل عام متوقف نشود این جنگ متوقف نخواهد شد. این جبهه ها فعالیت خواهند داشت و خواهند ماند تا قتل عام علیه مردم غزه متوقف شود.

هنیه در پاسخ به سوالی درباره میزان حمایت ایران از مقاومت فلسطین در جنگ غزه و اینکه آیا این حمایتها کافی بوده یا خیر نیز گفت: حمایت مالی و نظامی ایران از مقاومت فلسطین مخفی نیست. ایران به مقاومت به شکلی قدرتمندانه کمک می کند و این یک واقعیت است که سالهاست در جریان است و همه می دانند. در ایران یک تصمیم استراتژیک گرفته شده که این حمایت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • ۱۰ ضربه بزرگی که اسرائیل از ابتدای جنگ غزه دریافت کرد
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • ضرورت به کارگیری هرچه بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان