Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@17:37:55 GMT

کاهش تعداد محکومان دیه ناشی از حوادث کارگاهی به ۱۰۰ نفر

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۵۱۷۶۱

کاهش تعداد محکومان دیه ناشی از حوادث کارگاهی به ۱۰۰ نفر

به گزارش ایلنا، اکنون ۱۰۰ مددجوی محکوم به پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی در کشور تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد تنها ۷۰ نفر واجد شرایط گزارش شده‌اند.

در حال حاضر نه فقط آمار عددی بدهکاران حوادث کارگاهی، بلکه جمعیت محکومان جرایم غیرعمد دیات ناشی از تصادفات رانندگی و موضوعات شبه عمد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با سیر نزولی همراه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز استان‌هایی چون کهگیلویه‌وبویراحمد، آذربایجان‌غربی، خراسان‌جنوبی و ایلام هیچ زندانی واجد شرایطی بابت ناتوانی در پرداخت دیه‌ در زندان ندارند و بنا بر اهتمام متولیان در آگاهی‌دهی عمومی در قراردادهای کارگری و کارفرمایی با همه کم و کاست آن‌ها، کمتر موردی لااقل در این استان‌ها مقصر حادثه کارگاهی را روانه حبس کرده است.

جالب است، استان‌هایی مانند سیستان‌ و بلوچستان، بوشهر، سمنان، قزوین، قم، کرمان، گیلان، مازندران و هرمزگان هم تنها از یک بدهکار ناشی از حوادث کارگاهی میزبانی می‌کنند.

استان فارس با ۳۳ زندانی بیشترین تعداد بدهکاران حوادث کارگاهی را به خود اختصاص داده و به ترتیب خراسان‌ رضوی با ۱۸ محبوس و یزد و آذربایجان‌ شرقی هم به طور مشترک هر کدام با ۸ زندانی در رتبه‌های بعدی این جدول آماری قرار دارند.

بر اساس این گزارش و به نقل از ستاد دیه، تجربه نشان داده با عنایت به اینکه در یک واقعه ساختمانی یا عمرانی، اگر شرایط ایمنی کار عایت نشود و کارگری بر حسب کم‌کاری کارفرما آسیب ببیند، به طور معمول اگر واقعه منجر به طرح دعوی در دادگاه شود، مجموع مصدومیت‌های حادث شده بر یک فرد ممکن است حتی از دیه نفس تخطی کند. در این موارد هر چند نمی‌توان رقم دقیقی ارایه داد اما می‌شود گفت در حال حاضر رقم ریالی بدهی ۴۱ زندانی ناشی از دیات فوتی، با عنایت به اینکه عدد نفرات آن در مقایسه با بدهکاران فوتی کمتر است، اما رقم محکوم‌به مصدومان برای مسببان آن سنگین‌تر گزارش می‌شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان

 به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۳۰ نفر مخالفت کردند.
 

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش­ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها­ درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود