Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دفتر شورای نگهبان استان بوشهر گفت: انتخابات را حق الناس تلقی خواهیم کرد و نمی گذاریم کوچک ترین خدشه به نظر، رای و انتخابات وارد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس،خلیل رضایی سرپرست دفتر شورای نگهبان استان بوشهر با بیان اینکه انتخابات سند افتخار نظام اسلامی است، گفت: در آستانه دو انتخابات، یکی 12 مین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس قانون نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر عهده ی مجلس شورای اسلامی و نظارت ما صرفا بر روی انتخابات ریاست جمهوری است.

سرپرست دفتر شورای نگهبان استان بوشهر با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: اصل انتخابات ریاست جمهوری است و انتخابات شورا ها تابع انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

وی بیان کرد: قطعا مسؤولیتی که هیات های نظارت شورای نگهبان در استان و شهرستان ها و بخش ها دارند، همچون گذشته مسؤولیت خطیری است.

رضایی با اشاره به آمادگی تشکیلات نظارتی در سنوات گذشته و در ادوار مختلف انتخابات، تصریح کرد: نیروی های آموزش دیده، بصیر، توانمند، زیرک و چالاک در استان ها با هیات نظارت همکاری داشتند.

وی افزود: نیروهایی که برای این کار استفاده می شوند، آموزش دیده هستند و امسال نیز حدود 400 فر نیرو جدید با مدرک تحصیلی حداقل لیسانس جذب شدند که به صورت ویژه آموزش داده خواهند شد.

سرپرست دفتر شورای نگهبان استان بوشهر با بیان اینکه تضمین کننده سلامت انتخابات برای ما مهم ترین اصل می باشد، ابراز کرد: قبل از انتخابات دشمنان خارجی و داخلی به دنبال این هستند که مشکلاتی برای نظام ایجاد و سلامت انتخابات را خدشه دار کنند.

وی بیان کرد:اگر همه از جمله مجریان، ناظران، بازرسان و دست اندرکاران انتخابات بر رعایت قانون ملتزم باشیم و ملاک عمل قانون باشد، هیچ مشکلی پیش نمی آید اما اگر بخواهیم بر اساس سلیقه های شخصی، حزبی و گروهی عمل کنیم، آنجا موفق نخواهیم بود.

رضایی با بیان اینکه سلامت انتخابات و رعایت قانون یک اصل است، اظهار داشت: برای ما مهم نیست اسم چه کسی از صندوق بیرون می آید و برنده می شود ولی رعایت قانون و سلامت انتخابات نکته ی مهمی است که ناظرین ما در شعب اخذ رای به دنبال آن هستند.

وی ابراز کرد: بایستی اعتماد مردم را جلب کنیم و به آن ها قول دهیم امانت دار خوب و امین رای شما هستیم.

سرپرست دفتر شورای نگهبان استان بوشهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری انتخابات را به عنوان حق الناس تلقی کرده است، اذعان کرد: انتخابات را حق الناس تلقی خواهیم کرد و نمی گذاریم کوچک ترین خدشه به نظر، رای و انتخابات وارد شود.

وی بیان کرد: نظارت موثر و کارآمد می تواند به سلامت انتخابات کمک کند که این نظارت قطعا از طرف شورای نگهبان است و تجربه ی لازم را دارد.

رضایی با بیان اینکه برخورد قاطع و جدی با تخلفات صورت می گیرد، تاکید کرد: بر اساس قانون، ورود دستگاه های دولتی و استفاده از بیت المال در انتخابات بر له یا علیه کاندید به عنوان جرم محسوب می شود که قانون گذار نیز جرم آن ها را مشخص کرده است.

وی ابراز کرد: از ناظران شورای نگهبان می خواهیم رصد انتخاباتی و تبلیغاتی داشته باشند تا هر جا ببینیم خلاف قانون عمل می شود، پیگیری و برخورد کنیم.

سرپرست دفتر شورای نگهبان استان بوشهر با بیان اینکه شفافیت در روند انتخابات می تواند در سلامت انتاخبات موثر باشد، تصریح کرد: با وجود اینکه بحث الکترونیکی بودن انتخابات مطرح است اما انتخابات همچون گذشته برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی نخواهد بود اما ممکن است بخشی از روند انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی باشد.

رضایی درخصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اظهار داشت: یکی از نقش های شورای نگهبان درخصوص مساله مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، مدیریت بهتر است زیرا اعتماد را به دنبال دارد و اعتماد نیز منجر به حضور حداکثری خواهد شد.

وی افزود: اگر خوب مدیریت کنیم و مجریان و ناظران انتخابات و نیروی انتظامی، همچون گذشته مقتدرانه عمل کنیم، مشکلی پیش نخواهد آمد و امنیت لازم در شعب اخذ رای خواهیم داشت.

سرپرست دفتر شورای نگهبان استان بوشهر با بیان اینکه مدیریت خوب را می توان در اجرا و نظارت ثابت کنیم، اذعان کرد: آن چیزی که برای مقام معظم رهبری و تمام دل سوزان نظام مهم است، حضور حداکثری مردم در انتخابات می باشد که بایستی به دلیل هم زمانی دو انتخابات با یکدیگر آسیب شناسی لازم صورت بگیرد.

وی بیان کرد: بر اساس بخش نامه های ارسال شده در سال 1392، در موارد اختلافی آن چیزی که ناظران شورای نگهبان در شعب اخذ رای تصمیم گیرند، نظر آن ها نافذ خواهد بود.
رضایی با بیان اینکه اعتماد یکی دیگر از مواردی است که بر حضور حداکثری مردم در انتخابات موثر خواهد بود، تصریح کرد: عده ای می خواهند اعتماد مردم را خدشه دار کنند و اتفاقاتی که در سال های گذشته همچون فتنه 88 افتاد، بر خدشه دار شدن اعتماد مردم کمک می کرد اما مردم به مجریان و ناظران شورای نگهبان اعتماد دارند.

وی اظهار داشت: هیات های اجرایی انتخابات شکل گرفته که در استان دو هیات اجرایی، یکی انتخابات ریاست جمهوری و دیگری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا خواهیم داشت.

سرپرست دفتر شورای نگهبان استان بوشهر با بیان اینکه دنبال جوان گرایی در هیات های نظارت شهرستان ها و روستا بودیم، ابراز کرد: حدود 33 درصد از افراد در هیات های نظارت شهرستان ها نیروهای جدید است که این افراد در گذشته به عنوان سر ناظر یا ناظر مسول بودند و سابقه برگزاری انتخابات و همکاری با تشکیلات نظارتی را داشتند.

وی بیان کرد: حدود 500 نیروی جوان زیر 30 سال را جهت کار ناظری جذب کردیم که 85 درصد آن ها مدرک شان از لیسانس بالاتر است.

انتهای پیام/صا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در تذکر خود گفت: کمیسیون اقتصادی به جای رفع ایرادات شورای نگهبان عملا قانون‌گذاری جدیدی کرده است حداقل به ما نمایندگان توضیح دهید که به چه مواردی رای می‌دهید.

محمدرضا پورابراهیمی نیز در پاسخ به تذکر زنگنه اظهار کرد: قانون مالیات بر سوداگری از مهم‌ترین قوانین ما در مجلس یازدهم است که باعث تضعیف سوداگری و رساندن آن به کمترین میزان و تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود هدف این است که بخش غیرواقعی و سوداگری در چهار بازار سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک کم و جمع شود.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده محلات هم تذکری درباره روند بررسی ایرادات شورای نگهبان داشت که قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شورای نگهبان ۱۸ ماده را مورد اشکال قرار داد از مواد ۱۸ تا ۲۹ کمیسیون موارد دیگری را اضافه کرده چون همزمان با بررسی‌ها در این ایام قانون بانک مرکزیT تسهیل مودیان و تامین مالی تولید هم دائمی شد و باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند