Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از ایسنا خراسان شمالی علی اصغر مطهری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی از یک سو تحت تاثیر ناحیه رویشی هیرکانی و از سوی دیگر تحت تاثیر ناحیه رویشی ایران تورانی است، افزود: از سوی دیگر رشته های کوه های آلاداغ و کپه داغ نیز شرایط بسیار مناسبی برای رویش و پرورش موجودات زنده و گیاهان فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خراسان شمالی دارای ذخیره گاه های ژنتیگی گیاهی و جانوری نیز است، ادامه داد: کلونی ارس در منطقه گلیل و سرانی واقع در رشته کوه کپه داغ یکی از رویشگاه های منحصر به فرد در این استان است.

مطهری اظهار کرد: می توان گفت کلونی ارس موجود در منطقه گلیل و سرانی که حدود سه هزار سال قدمت دارد یکی از ارس ستان های باستانی کشوری و جهانی است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر منطقه گلیل و سرانی واقع در رشته کوه کپه داغ به عنوان یک داروخانه طبیعی به لحاظ رویش انواع گیاهان دارویی مطرح است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 80 درصد از مساحت رشته کوه کپه داغ در خراسان شمالی و 20 درصد در کشور ترکمنستان است، بیان کرد: باید پیگیری های لازم برای به ثبت رسیدن رشته کوه کپه داغ به نام جمهوری اسلامی ایران در لیست فهرست بین المللی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در سفر دکتر ابتکار به این استان پیشنهاد شد، تصریح کرد: در این سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز قول همکاری برای اجرای این پروژه را داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تاکید کرد: برای اجرای این پروژه باید یک سری مطالعات اولیه در خصوص ظرفیت های طبیعی، فرهنگی، بومی و محلی، اداب و رسوم نیز انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه منوط به همکاری سایر سازمان ها همچون منابع طبیعی، میراث فرهنگی، استانداری، برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی است.

منتشرکننده:امین محمودی نیا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، مهدی رحمدل افزود: ۱۵ هزار و ۶۶۷ نفر از شرکت کنندگان در آزمون مهارتی را بانوان و ۱۹ هزار و ۵۷۷ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به سنجش مهارت ۱۹ هزار و ۸۳۴ نفر از طریق آزمون‌های برخط در استان افزود: پارسال پنج هزار و ۷۷۶ نفر از کارآموزان بخش دولتی، ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر از کار آموزان بخش آموزشگاه‌های آزاد و سه هزار و ۴۷۸ نفر از بخش اصناف در آزمون‌های آنلاین شرکت کردند.
به گفته رحمدل همچنین پارسال ۷۲۹ نفر در آزمون‌های صنایع ساختمان، سه هزار و ۶۴۰ نفر تمدید صنایع ساختمان، ۲۴۱ نفر در آزمون‌های تفاهم نامه و ۴۳۰ نفر در سنجش برای تمدیدتفاهم نامه شرکت کردند.
اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در ۹ مرکز دولتی به متقاضیان، آموزش مهارت‌های فنی ارایه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • فهرست سبد خرید کتاب‌ را آماده کن | تصمیمات تازه برای نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • رویداد بین المللی نوروتاک
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم