Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ احمد جوانمرد رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه و مدیر کانون بسیج هنرمندان ناحیه زرندیه با اشاره به سخن حضرت امام راحل از هنر انقلابی و هفته هنر انقلابی گفت:معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) هنر را دمیدن روح تعهد در کالبد انسانها تعریف کردند و چه زیبا سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی آن را با رفتار، کردار و منش انقلابی خویش به تصویر کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهید آوینی الگویی برای هنرمندان جوانی است که می‌خواهند پای در این عرصه بگذارند.

مدیر کانون بسیج هنرمندان ناحیه مقاومت زرندیه تصریح کرد:بیستم فروردین سالروز شهادت بزرگمردی است که هرگز نمرده و تا ابد زنده خواهد ماند.

جوانمرد با بیان اینکه شهید آوینی با قلم و تفکر بسیجی خویش به جهانیان ثابت کرد هنرمندان متعهد ایران زمین نه تنها از هنرمندان دیگر کشورهای جهان کم نیستند بلکه یک سر و گردن بالاتر هم است. چرا که ابزاری علاوه بر تخصص به همراه دارند به نام اخلاص و تعهد که کارسازتر از همه تخصص هاست.

وی افزود: شهید آوینی مردی بود که با هنر خویش در همراه کردن مردم با مسائل انقلاب و دفاع مقدس نقش بسزایی ایفا نمود، همانگونه که با شهادت خود این واژه روحانی را برای عموم مردم تعریف کرد.

رئیس مجمع بسیجیان شهرستان زرندیه تصریح کرد: شهید آوینی پرچمدار هنر متعهد و انقلابی بود. کسی که هنر مقاومت را پایه گذاری کرد و در انتقال مفاهیم و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به مردم و نسل‌های بعدی انقلاب نقشی بی‌بدیل ایفا کرد.

جوانمرد در ادامه با تاکید بر این سخن حضرت امام راحل که فرمودند هنری زیبا و پاک است که در مسیر حق و تعالی روح قدم بردارد، گفت: هنری که کوبنده سرمایه‌داری و کمونیسم خون آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام سازش و فرومایگی و اسلام مرفهین بی درد باشد.

وی افزود: هنری را متعهد و انقلابی گویند که از زشتیها و منکرات دور بوده و در راستای ارزشها انسانی و معارف الهی حرکت نماید. هنری که مروج فرهنگ نوع دوستی، انسانیت و کمال گرایی باشد. نه هنری که بدنبال ابتذال و حامی ظلم و ستمکاران باشد.

مدیرکانون بسیج هنرمندان ناحیه زرندیه اعضاء کانونهای بسیج هنرمندان کشور را هنرمندانی متعهد و انقلابی دانست و آنها را افسران جنگ نرم با دشمن و فرماندهان تاثیرگذار جبهه فرهنگی نظام معرفی نمود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، «امید شکری» عکاس مستند اجتماعی و مدیر پاتوق عکس عمیق استان با اشاره به این که در این نمایشگاه 25 اثر از مجموعه آثار تولید شده ام طی 15 سال عکاسی را با رویکرد مستند اجتماعی و در راستای به نمایش گذاشتن هنر، صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و مستند اجتماعی استان به نمایش می‌گذارم، تصریح کرد: این نمایشگاه فردا؛ هفدهم ماه جاری برای علاقه مندان در مجتمع طلای سفید دایر خواهد شد.

این هنرمند تقدیر شده از سوی هیئت داوران هشتاد و چهارمین جشنواره بین المللی «آساهی شیمبون» ژاپن و جشنواره بین المللی عکس «کاف» یکی از راه‌های معرفی عکاس به جامعه را برپایی نمایشگاه برشمرد و عنوان کرد: تولیدات هنری یکی از بسترهای مهم برای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه است که در کنار آگاهی بخشی، گرایش‌های بیشتری را در عموم مردم ایجاد می‌کند تا به سمت هنر سوق داده شوند.

مدیر پاتوق عکس عمیق استان ادامه داد: از سوی دیگر نمایشگاه‌های هنری به ویژه نمایشگاه عکس رقابتی ناخواسته را برای جامعه عکاسی ایجاد و زمینه را برای تکاپو میان هنرمندان و خارج کردن هنرمندان از رکود فراهم می کند.

شکری خاطرنشان کرد: نمایشگاه «نگاهی به خراسان شمالی» فردا ساعت 19 به صورت رسمی در طبقه منفی یک مجتمع طلای سفید بجنورد دایر می‌شود و علاقه مندان تا بیست و سوم ماه جاری فرصت دارند تا هر روز از ساعت 16 تا 22 از نمایشگاه بازدید کنند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229522 برچسب‌ها نمایشگاه عکس بجنورد

دیگر خبرها

  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه