Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-08@20:30:55 GMT

مواد غذایی مفید برای ورزشکاران

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۵۲۴۸۸

مواد غذایی مفید برای ورزشکاران

بسیاری از ورزشکاران با آزمون و خطا در می‌یابند که چه مواد غذایی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا کارایی بهتری داشته باشند. به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا؛ سه ماده غذایی که فایده آن‌ها برای ورزشکاران اثبات شده است، عبارتند از:
شکلات تلخ:
شکلات تلخ باعث افزایش نیتریک اکسید می‌شود این ماده باعث می‌شود که عروق‌ دچار تورم شوند و نیاز بدن به اکسیژن کم‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطالعات منتشر شده در مجله بین‌المللی تغذیه ورزش این مساله را اثبات کرده است. در این بررسی‌ها تفاوت بین میزان مصرف اکسیژن در افرادی که شکلات تلخ مصرف کرده بودند با افرادی که شکلات سفید مصرف کرده بودند مقایسه شد. بررسی‌ها نشان داد که خوردن شکلات تلخ باعث مصرف کم‌تر اکسیژن در بدن می‌شود.
چغندر:
مصرف نیترات با افزایش کارایی ورزش در ارتباط است. مطالعات منتشر شده در مجله تغذیه و رژیم غذایی این مساله را اثبات کرده است. افراد مورد بررسی در این مطالعات چغندر پخته مصرف کردند و ۷۵ ‌دقیقه بعد بر روی تردمیل دویدند. بررسی‌ها نشان داد که خوردن چغندر پخته باعث می‌شود که شرکت کنندگان پنج درصد سریع‌تر از دیگران می‌دوند.
آب گیلاس:
گیلاس باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود. آب گیلاس بعد از ورزش می‌تواند برای ریکاوری مفید باشد. در بررسی‌های انجام شده بر روی تاثیر آب گیلاس دوندگان ماراتن قبل از مسابقه شروع به مصرف آب گیلاس کردند و تا ۴۸ ساعت بعد از مسابقه به این کار ادامه‌ دادند.
آب گیلاس باعث افزایش آنتی اکسیدان در بدن می‌شود و به ریکاوری سرعت می‌بخشد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | بوی گل، عطر گلاب | روز ملی گل محمدی و گلاب

به گزارش همشهری آنلاین، البته در گذشته مردم بیشتر از گلاب استفاده می‌کردند و در هر خانه‌ای حداقل یک گلابدان وجود داشت، اما امروزه معمولا کسی سراغ این مایع پر خاصیت نمی‌رود، مگر برای پخت شله زرد و حلوا. اما گلاب خواص زیادی دارد که بد نیست بدانید.

شاید برایتان سؤال شده باشد که چرا در مراسم عزا از گلاب استفاده می‌شود و گلاب را روی لباس و بدن عزادارها می‌ریزند اما در مراسم عروسی و وقتی که همه شاد هستیم از آن استفاده نمی‌کنند؟ دلیلش این است که گلاب غم زداست. ترشح ئیدروفین و اندروفین را در مغز متعادل می‌کند و احساس آرامش و آسودگی به آدم می‌دهد. شب اگر فکر و خیال‌های بد یا بی‌خوابی اعصاب خردکن به سراغتان آمد، کافی است یک پارچه سفید بردارید و رویش گلاب بریزید و بگذارید زیر سرتان و تا صبح مثل یک دسته گل راحت بخوابید!

این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریک‌کننده جریان خون بوده و بافت پوست را به تولید سلول‌های جدید تحریک می‌کند و باعث کاهش التهابات پوستی می‌شود. برای همین است که امروزه به مقدار زیادی از اسانس گل رز یا همین گلاب خودمان در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده و با قیمت‌های نجومی فروخته می‌شود. به جای اینکه بخواهید برای این محصولات هزینه کنید، می‌توانید گلاب را روی صورتتان اسپری کنید تا تأثیرش را ببینید.

استفاده از گلاب، روند بیماری آلزایمر و فراموشی را به تأخیر می‌اندازد؛ چرا که مقوی حافظه است و باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود. ضمن اینکه خوردن گلاب برای رفع سردرد و بوی بد دهان مفید است و به بیماران قلبی هم توصیه می‌شود که گلاب بنوشند.

نوشیدن روزانه یک لیوان دوغ مخلوط با گلبرگ‌های گل‌ محمدی برای تنظیم کار جهاز هاضمه خصوصا در روزهای گرم سال، حسابی توصیه می‌شود. ضمن اینکه گلاب با خاصیت ضدعفونی‌کننده خود با تولید هیستامین به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و عفونت‌ها را از بین می‌برد.

مصرف روزانه یک لیوان ترکیب آب و گلاب به‌طور شگفت انگیز برای بیماری کبد چرب مفید است. گلاب علاوه بر رفع و کاهش چربی کبد از پیشرفت آن نیز جلوگیری می‌کند. بسیاری از پزشکان قبل از تجویز داروهای شیمیایی، این ترکیب را توصیه می‌کنند.

آنهایی که قصد لاغر شدن دارند هم باید سراغ گلاب بروند. مصرف روزانه ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری گلاب (همراه آب یا به تنهایی) می‌تواند به لاغری شما سرعت ببخشد. برای تأثیر بیشتر می‌توانید گلاب را ناشتا یا نیم ساعت قبل از غذا که معده شما خالی است، مصرف کنید. این را هم بدانید که خوردن گلاب در کنار ورزش، تأثیری به‌مراتب بالاتر از ورزش تنها خواهد داشت.

اینها تنها چند مورد از خواص گلاب و گل محمدی است و صحبت از همه خواص این مایع خوشبو در این مقال نمی‌گنجد. علی الحساب در این روزهای گلابگیری، یک بطری گلاب دو آتشه تهیه کنید و تا جایی که می‌توانید هر روز از آن استفاده کنید که ضرر نمی‌کنید.

بیشتر بخوانید: عطر گلاب در تهران پیچید مناسبت‌های جدید در سال نو | تقویم فارسی، خوشمزه می شود کد خبر 850500 برچسب‌ها گل كاشان گلابگیری

دیگر خبرها

  • عکس | بوی گل، عطر گلاب | روز ملی گل محمدی و گلاب
  • ۴ سبزی مفید برای سم‌زدایی بدن
  • اگر با شکم خالی میوه بخوریم چه می‌شود؟
  • دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است