Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:47:48 GMT

۲۷ میلیون کیلوگرم خوراک طیور از خراسان جنوبی صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۵۲۷۹۶

۲۷ میلیون کیلوگرم خوراک طیور از خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند- مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طی یک سال گذشته ۲۷ میلیون کیلوگرم خوراک طیور از خراسان جنوبی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رفیعی پور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی سال گذشته ۲۷ میلیون کیلوگرم خوراک طیور از استان صادر شده، این در حالی است که این میزان طی سال ۹۴، ۲۱ میلیون کیلوگرم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده طی سال گذشته اظهار کرد: آمار نظارت بر کشتار در کشتارگاه ها از سال ۹۴ تا ۹۵ از ۵۵ هزار به ۷۲ هزار رأس دام سبک و سنگین رسیده است.

رفیعی پور با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۵ میلیون جوجه ریزی داشته ایم، افزود: از این میزان، ۱۰ میلیون قطعه در خراسان جنوبی کشتار شده و ۱۴ میلیون قطعه مجوز حمل به دیگر استان را گرفته اند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: انجام ۱۴ مورد خونگیری، واکسیناسیون و تست های علیه بیماری دامی به طور منظم از جمله عملکرد مدیریت بهداشت این سازمان طی سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: همچنین طی سال ۹۵، تعداد ۴۵ هزار آزمایش دامی در آزمایشگاه های خصوصی و دولتی سازمان دامپزشکی استان انجان شده است.

رفیعی پور با اشاره به آموزش و به روز رسانی اطلاعات پرسنل سازمان دامپزشکی استان، بیان کرد: طی سال گذشته هشت هزار و ۴۰۰ نفر با میزان ۵۴ میلیون دلار هزینه شده است.

فعالیت ۷۶۰ واحد مرغداری در استان

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از فعالیت ۷۶۰ واحد مرغداری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵ واحد مرغ بدون آنتی بیوتیک و ۱۲۰ واحد نیز مرغداری غیر مجاز هستند.

وی با بیان اینکه ۱۱ شبکه دامپزشکی در سطح خراسان جنوبی فعال است، افزود: همچنین ۹ پست دامپزشکی، دو خانه بهداشت و چهار پست قرنطینه مرزی در استان فعالیت می کنند.

رفیعی پور ادامه داد: به طور مجموع ۱۸۰ پرسنل دولتی و ۱۱۵ پرسنل خصوصی نیز با سازمان دامپزشکی خراسان جنوبی همکاری دارند.

وی با اشاره به شیوع برخی بیماری های مشترک دامی در برخی از استان ها بیان کرد: خوشبختانه امسال برای سومین بار هیچ مورد مشکوکی از تب کریمه کنگو در خراسان جنوبی نداشته ایم.

رفیعی پور با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو هشت استان پاک در زمینه بیماری فوق حاد پرندگان معرفی شده است، گفت: طی سال جاری ۱۲۰ میلیون تومان برای تامین مایحتاج پیشگیری از بیماری به استان اختصاص داده شده است.

تولید ۷۰ درصد از محصولات دامی مازاد نیاز استان است

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ارزش تولیدات طیور گوشتی خراسان جنوبی در سال به ۲۵۰ میلیون تومان می رسد.

وی ادامه داد: همچنین ارزش تولید مرغ تخم گذار در استان طی یک سال ۱۳ میلیارد تومان، مرغ مادر پنج میلیارد تومان و کبک و بلدرچین نیز یک میلیارد تومان است.

رفیعی پور با بیان اینکه تولید ۷۰ درصد از محصولات دامی مازاد نیاز استان است، اظهار کرد: امید است طی سال جاری نیز پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای سال جاری بیان کرد: برگزاری رزمایش های مختلف در راستای پدافند غیرعامل از مهم ترین برنامه های پیش رو است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند

طلبه‌ها و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) به همراه بسیجیان شهر خضری دشت بیاض به کمک مردم دهستان کرغند شتافتند.

این تیم برای لایروبی منازل و کوچه‌ها به دهستان کرغند اعزام شدند. 

سیل در دو روز گذشته دهستان کرغند و برخی روستا‌های خراسان جنوبی را در نوردید و خساراتی به بار آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • ۲۳ استان گرفتار سیلاب/ امدادرسانی به ۵ هزار نف
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • امدادرسانی به ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی طی ۴ روز
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۵ هزار نفر