Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: میان شهرستان‌های کوهرنگ و اردل، بخش بازفت و دیناران و منطقه شکار ممنوع خدا آفرین از مناطقی است که قابلیت تبدیل شدن به یک پناهگاه حیات وحش را دارد.

شهرام احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به راهبرد کلی سال جاری تمامی ارگان‌ها در بحث اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار کرد: حفاظت بهینه از محیط زیست می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال و تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را حرکت به سمت تولید پایدار دانست و گفت: دید جامع و نگرش فرابخشی است که اشتغال و کارآفرینی را ایجاد می‌کند.

احمدی بیان کرد: ارتقای فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی زمینه حفظ منابع و محیط زیست را فراهم خواهد کرد و توسعه همه جانبه را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در استان پنج منطقه حفاظت شده شامل مناطق شیدا، تنگ صیاد، قیصری، سبزکوه و هلن و یک پارک ملی تحت عنوان پارک ملی تنگ صیاد و یک اثر طبیعی ملی به نام لاله واژگون وجود دارد، تصریح کرد: در اسفند ماه سال گذشته اولین پناهگاه حیات وحش شیرستان استان به تصویب رسید.

احمدی اضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری دارای قابلیت‌های طبیعی و زیست محیطی بسیاری از جمله تالاب‌ها همانند تالاب‌های چغاخور و گندمان است که در حدود 10 برابر اراضی جنگلی ارزش زیست محیطی دارند.

وی ادامه داد: تالاب گندمان جزء 10 تالاب برتر کشور در زمینه پرنده‌گری است و در دفتر حفاظت از پرندگان آبزی ثبت شده و تالاب چغاخور هم در رامسر سایت به ثبترسیده است و هر تالابی که در این کنوانسیون است بین المللی محسوب می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه چهارمحالو بختیاری یک درصد از مساحت کشور را دارا است و اگر مطالعات بیشتری روی گونه‌های زیستی انجام شود به تعداد گونه‌های شناسایی شده اضافه خواهد شد، گفت: سال گذشته با وجود محدویت‌های مالی، پرسنلی و تجهیزاتی، محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های محتلف در سطح کشور خوش درخشید.

وی خاطرنشان کرد: میان شهرستان‌های کوهرنگ و اردل، بخش بازفت و دیناران، منطقه شکار ممنوع خداآفرین از مناطقی است که قابلیت تبدیل شدن به یک پناهگاه حیات وحش را دارد.

وی تاکید کرد: اداره حفاظت محیط زیستچهارمحال و بختیاری با انجام بررسی کارشناسی و توان‌ سنجی توان اکولوژی منطقه با توجه به میزان مشارکت جوامع محلی و همکاری سایر ارگان‌ها در نظر دارد سایر مناطق دارای قابلیت را شناسایی و در سال‌های آینده تصمیمات لازم را برای ارتقاء به مکانی حفاظت شده اتخاذ کند.

احمدی از سایر برنامه‌های آتی در سال جاری خبر داد و گفت: پیگیری جامع مباحث آموزشی در ارتقای فرهنگ زیست محیطی، پیگیری برگزاری مدارس طبیعت در سطح استان، برگزاری جشنواره فیلم در مرداد ماه و نمایش فیلم‌های ملی و جهانی در استان در زمینه محیط زیست و ارتقای همکاری با سایر نهادها از جمله این اقدامات خواهد بود.

وی بیان کرد: دیگر برنامه‌های سال جاری شامل افزایش حفاظت فیزیکی، آموزش پرسنل در راستای افزایش توانمندی آنان، انجام مطالعات پژوهشی، شناسایی عوامل تخریب محیط زیست و افزایش تعداد نظارت و پایش مراکز پسماند است.رسانه شاه‌کلید ارتقای فرهنگ است و می‌تواند در جلوگیری از تخریب زیستگاه‌های طبیعی بسیار موثر واقع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، دو رأس بزغاله که توسط افراد بومی و بدلیل نا آشنا بودن با حیات وحش و همچنین آگاه نبودن نسبت به رفتار‌های حیات وحش از محل زندگی خود جدا و جهت مراقبت و نگهداری به اداره محیط زیست شهرستان‌های دالاهو و سرپل ذهاب تحویل شد .
سرپرست محیط زیست دالاهو عنوان کرد : شهرستان دالاهو بعلت داشتن شرایط مطلوب برای حیات وحش و حمایت مردم شهرستان در سال‌های اخیرحیات وحش شهرستان رشد خوبی داشته و جمعیت حیات وحش در این شهرستان رشد قابل قبولی دارد .

دیگر خبرها

  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند