Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه مهم آیت‌الله رئیسی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شد.مردم می پرسند با وجود این همه منابع سرشار و سرزمین پر نعمت، استعداد های متراکم انسانی و رهنمود های روشن رهبر عزیز انقلاب؛ چرا وضع کشور چنین است و چرا ظرفیت مجموعه های داخلی به جای هم افزایی برای حل مسائل کشور، صرف خنثی سازی یکدیگر و رقابت های تخریبی می شود؟ آیا نمی‌توان قفل رکود و بیکاری و انسداد در کسب کار و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را گشود؟!.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه سیاسی جهان نيوز، بیانیه مهم آیت‌‌الله سید ابراهیم رئیسی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شد.

به گزارش جهان نيوز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی عَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

ملت شریف و سر افراز ایران

در حالی چهارمین دهه ی عمر نظام اسلامیان سپری می شود که با وجود موفقیت ها و پیشرفت های امیدوار کننده، همچنان درد های مزمن ساختاری و سنت های نادرست مدیریتی مردم را رنج می دهد و دولت را از پاسخگویی به انتظارات مردم و تحقق اهداف قانون اساسی ناتوان ساخته است.

مردم می پرسند با وجود این همه منابع سرشار و سرزمین پر نعمت، استعداد های متراکم انسانی و رهنمود های روشن رهبر عزیز انقلاب؛ چرا وضع کشور چنین است و چرا ظرفیت مجموعه های داخلی به جای هم افزایی برای حل مسائل کشور، صرف خنثی سازی یکدیگر و رقابت های تخریبی می شود؟ آیا نمی‌توان قفل رکود و بیکاری و انسداد در کسب کار و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را گشود؟!

اینجانب به پشتوانه ی بیش از دو دهه تجربه ی مدیریتی در سطح کلان همچنین تعامل و نظارت بر ساختارهای مختلف ملی و رویارویی مستقیم با مفاسد و نواقص موجود در سازمان ها و دستگاهای مختلف اجرایی، نسبت به ریشه های مسائل کشور و گرفتاری های مردم آگاهی و اشراف یافته ام و عمیقاً معتقدم این وضعیت قابل تغییر است و به مدد الهی امکان بازگشت تحرک، نشاط و رونق به زندگی‌مردم وجود دارد.

ایران اسلامی بن‌بست ندارد و کلید واقعی حل مشکلات حضور و اراده‌ی همه ما مردم برای تحول جدی در مدیریت اجرائی کشور است و گام اول در ایجاد این تغییر، تشکیل دولتی توانمند و آگاه است که برای خدمت به مردم و بازگرداندن کرامت به آنان و مبارزه با تبعیض فقر و فساد شب از روز نشناسد.

با آنکه اکنون بیش از یک سال است مأموریت خدمت به مستضعفان و محرومان، زائران و مجاوران آستان قدس رضوی را وجهه ی همت خود قرار داده و این توفیق عظیم را غیر قابل قیاس با هر مقام مادی و معنوی دیگر می دانم ، اما ملاحظه ی رنج ها و گلایه مندی های مردم و دعوت وسیع اقشار مختلف و نخبگان از این خادم خود برای حضور در عرصه ی انتخابات، راه هر گونه عافیت طلبی و ترجیح علایق شخصی را به روی اینجانب بسته است. اکنون با شناخت دقیق از ظرفیت های عظیم انسانی و مدیریتی کشور و در پی دعوت های پر شمار و محبت آمیز علماء گرانقدر ، اقشار مختلف مردم و نخبگان و جوانان دلسوز، مسئولیت دینی ملی و انقلابی خود را حضور در این صحنه یافته ام.هر چند تا کنون و طی سه دهه ی گذشته هیچ عزمی برای دستیابی به قدرت نداشته ام.

این حضور با توکل به خدا و توسل به حضرت بقیه الله الاعظم (روحی فداه) فارغ از گروه بندی های سیاسی رایج و صرفاً با تاکید بر رعایت قانون ، اخلاق، انصاف ، #صداقت با مردم و پرهیز از جنجال و سوء استفاده از مقدسات و بیت المال در رقابت انتخاباتی خواهد بود و معتقدم مردم صاحبان حقیقی سرنوشت کشور و انقلابشان هستند و آنانند که به واسطه ی فرصت دادن برای خدمت، بر مسئولان منت دارند.

نجات کشور از بحران های پیش رو و بازگرداندن آسودگی خاطر به مردم، صرفاً با ایجاد تحول در مدیریت اجرایی، بکارگیری مدیران امین و قوی و حرکت آگاهانه بر اساس اهداف برنامه ای جامع و همه جانبه که انشاءالله آن را در فرصت گفتگوهای پیش رو با شما ارائه خواهم داد، ممکن خواهد بود.

ابراز محبت اقشار مختلف مردم گروه های مختلف سیاسی و جبهه انقلاب اسلامی به این خادم امام هشتم علیه السلام نوید بخش امکان ایجاد انسجام و همدلی حداکثری میان تمامی علاقمندان به سرافرازی ایران و دلدادگان به آرمان های انقلاب اسلامی امام و شهداء برای تشکیل دولت جدیدی است که وضع کنونی را به نفع مردم و آینده ی درخشان ایران اسلامی تغییر دهد.

ان شاالله ولینصرن الله من ینصره
سید ابراهیم رئیسی
فروردین 1396

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش گفت: ریشه ناترازی بنزین در بخش تولید نیست بلکه ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است؛ ناوگان حمل‌و نقل کشور هر سال روبه‌ نزول است و خودروهای فرسوده هنوز در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ناصر عاشوری، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش در نشستی خبری اظهار داشت: در نمایشگاه نفت امسال، بسیاری از تفاهم‌نامه‌های گذشته پالایشگاه‌های کشور به قرارداد تبدیل خواهد شد و تفاهم‌نامه‌های جدیدی نیز منعقد می‌شود که بخشی از این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها مربوط به استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: با محوریت شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است در نمایشگاه نفت امسال حضور خواهیم یافت و در 3 پنل تخصصی حضور داریم که محور آنها، برنامه‌ریزی برای تولید با کیفیت و جهش تولید، تأثیر کاهش منابع مالی در استمرار تولید و تهدید ناشی از کاهش نیروهای متخصص در صنعت پالایش است.

عاشوری از بروز چالش برای پالایشگاه لاوان در پی مهاجرت نیروهای متخصص این پالایشگاه خبر داد و گفت: تا پیش از این، مهندسین ما درخواست رفتن به خارج از کشور داشتند، الان افراد فنی و آچاربه‌دست پالایشگاه‌ها نیز درخواست کار در کشورهای خارجی را دارند؛ به‌طوری که از کشورهای همسایه دعوت‌نامه برای کارگران ماهر پالایشگاه‌ها با حقوق 600 تا 700 میلیون تومان در ماه ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در تمامی ابعاد انرژی شامل برق، گاز، بنزین و گازوئیل دچار ناترازی هستیم و اگر امروز به اصلاح روند مصرف انرژی در کشور ورود جدی نکنیم، دو سال دیگر به‌طور حتم بحران تأمین انرژی خواهیم داشت.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش تصریح کرد: ریشه ناترازی بنزین در بخش تولید نیست بلکه ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است؛ ناوگان حمل‌و نقل کشور هر سال روبه‌ نزول است و خودروهای فرسوده هنوز در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند و خودروسازی ما نیز بر اصول بهینه طراحی نمی‌شود و مصارف بالا، کار را به‌جایی رسانده که به‌جای اینکه قرار بود صادرات بنزین داشته باشیم، در سال گذشته حدود 3 میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم.

عاشوری متوسط ظرفیت تولید روزانه بنزین در کشور را 115 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: این میزان از ابتدای دولت تغییر محسوسی نداشته و تا پایان دولت هم تغییر محسوسی نخواهد داشت، چراکه از شرکت‌ها و پالایشگاه‌های فعلی نمی‌توان انتظار رشد ظرفیت تولید داشت، هرچند پروژه‌هایی در راستای افزایش کیفی محصولات در پالایشگاه‌ها در حال اجرا است.

وی افزود: دولت به‌دنبال احداث پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های بزرگ است که این روند، زمان‌بر است، به‌جای آن بهتر است روی پالایشگاه‌های کوچک برنامه ریزی شود که هم با سرمایه کمتر و هم در زمان کمتر قابل بهره‌برداری است و اشتغال‌زایی و ارزآوری برای کشور به‌دنبال دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش خاطرنشان کرد: اگر دولت پالایشگاه‌های کوچک را حمایت کند، می‌توان پالایشگاه‌های 20 تا 40 هزار بشکه‌ای احداث کرد که هر 10‌تای آن به اندازه یک پالایشگاه بزرگ آورده به دنبال دارد و به‌دلیل پراکندگی، هم سرمایه‌پذیری کمتری دارد و هم از نظر پدافند غیرعامل بسیار موثر خواهد بود.

عاشوری میزان بدهی دولت به پالایشگاه‌ها را حدود 200 همت دانست و گفت: یکی از راهکار این است که دوات اجازه تهاتر بدهی مالیاتی 50 همتی پالایشگاه‌ها را با بخشی از مطالبات آنها بدهد و راهکار دیگر که پیشنهاد شده این است که در 6 فرآورده اصلی تولیدی پالایشگاه‌ها، در بخش مازاد به ما اجازه فروش بدهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند