Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز مشهد ،محمد آذری معاون مالی و اداری شهرداری مشهدگفت: در حوزه عوارض نوسازی تقریبا ۲۷۰ میلیارد تومان بدهی جاری و معوق وجود دارد که از این مبلغ ۵۷ میلیارد تومان متعلق به عوارض سال ۹۵ بوده و ۲۲۰ میلیارد تومان نیز مطالبات معوق شهرداری از شهروندان متعلق به قبل از سال ۹۵ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای وصول این مطالبات و کمک به پرداخت‌های شهروندان در حوزه عوارض، اواخر اسفندماه سال گذشته طرح دو فوریتی در ۲۶ اسفندماه و یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد مقدس گفت: با تصویب این طرح به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد به پرداخت‌های نقدی شهروندان بابت عوارض عمران، نوسازی، خودرو، بهای پسماند و آتش‌نشانی تا پایان خردادماه سال ۹۶ اقدام نمایند و با احتساب جایزه خوش حسابی مطرح در ماده ۱۰ قانون نوسازی عمرانی شهری جمعا ۴۰ درصد تخفیف اعمال نماید.
آذری افزود: در تبصره‌های این مصوبه تاکید شده است که تخفیف ۴۰ درصدی شامل جرایم و بدهی‌ها نیز شود و همچنین آن دسته از شهروندانی که عوارض عمران، نوسازی، خدمات شهری و عوارض خودروی خود را در سال ۹۵ پرداخت نموده‌اند به عنوان شهروندان خوش حساب در سامانه درآمدی شهرداری مشهد شناخته شده‌اند و علاوه بر برخورداری از تسهیلات ویژه و برنامه‌های جایزه خوش حسابی، به میزان ۴۰ درصد تخفیف در حساب بستانکاری آن‌ها منظور می‌گردد.
وی با اشاره به مهلت این تخفیفات تا پایان خرداد ماه ۹۶، گفت: شهروندانی که عوارض عمران، نوسازی و خدمات شهری (بهای خدمات پسماند، آتش نشانی) و عوارض خودروی خود را تا پایان خرداد ماه سال ۹۶ به صورت نقدی پرداخت نمایند مشمول جایزه خوش حسابی شده و در مجموع از ۴۰ درصد تخفیف بهره‌مند می‌گردند.
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری در ارائه خدمات به مردم متعهد است، افزود: هرچند که برخی از مردم عوارض خود را پرداخت نمی‌کنند؛ که این عدم پرداخت مشکلاتی را برای اداره شهر ایجاد می‌نماید، اما شهرداری بر اساس وظیفه ذاتی خود خدمت‌رسانی به همه شهروندان را به ویژه در حوزه خدمات شهری از جمله ایجاد فضای سبز یا زیباسازی سطح شهر، نظافت شهر، خدمات آتش نشانی و... انجام می‌دهد و انتظار دارد در مقابل شهروندان حداقل وظیفه آن‌ها که پرداخت حقوق شهروندی است را انجام دهند تا ضمن انجام وظیفه و مشارکت در هزینه‌های شهری مدیون دیگر شهروندان نباشند.
آذری از امکان پرداخت عوارض شهری به دو صورت اینترنتی و یا از طریق مراجعه حضوری به مناطق و نواحی مربوطه و دفاتر پیشخوان نیز صحبت به میان آورد و راه دیگر پرداخت عوارض را مراجعه به سایت www.avarez.mashhad.ir و اخذ فیش جدید اعلام کرد.
انتهای پیام// ز.‌ی


منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند

رئیس شورای اسلامی شهر تیران گفت: امور مالی شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران توسط شرکت‌های پیمانکاری نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، عبدالله امینی امروز -جمعه– چهاردهم اردیبهشت_ در گردهمایی تجلیل از کارگران فضای سبز و خدمات شهرداری تیران با اشاره به فعالیت‌های این قشر در شهر، اظهار کرد: بخش عمده نظافت، زیبایی منظر شهری و حفظ فضای سبز بر عهده کارگران و شرکت‌های خدماتی قرار دارد و باید از این فعالیت‌ها قدرشناسی کرد.

وی افزود: پرداخت به موقع حقوق کارگران از مهمترین اقدامات در قدرشناسی از فعالیت‌های این قشر بوده و مدیریت شهری باید به این موضوع توجه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران بر لزوم اولویت بخشی در پرداخت حقوق کارگران تاکید کرد و اذعان داشت: پیش از کارمندان حقوق و دستمزد کارگران پرداخت شود تا در این شرایط سخت معیشتی از آنان حمایت شده باشد.

امینی ادامه داد: در بسیاری از مواقع اعتبار مالی در حساب شهرداری و یا شرکت وجود داشته اما حقوق کارگران و کارکنان با تأخیر پرداخته شده است که این موضوع غیرقابل گذشت بوده و در صورت تکرار این اتفاق، مدیران شهری باید نسبت به آن به شورای شهر پاسخ بدهند.

وی به جایگاه و شأن کارگران اشاره کرد و یاد آورشد: باید شأن و منزلت این قشر حفظ شود و نسبت به نیازها و دغدغه‌های آنان مطابق با قانون رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با اشاره به انتصاب سرپرست شهرداری تیران گفت: اعضای شورای اسلامی با دیدگاه انتخاب نیروی بومی، جوان و کارآمد در اداره شهر این تصمیم را گرفته و برای پیشرفت کار نیاز به همدلی بین پرسنل شهرداری با سرپرست است.

امینی با بیان اینکه وفاق و همدلی برای خدمت به شهروندان لازم است، تصریح کرد: سرپرست شهرداری تلاش خود را برای حفظ وحدت، همدلی و همکاری‌های مشترک با پرسنل مدیریت شهری و دیگر دستگا ه های اداری متمرکز کند.

سرپرست شهرداری تیران در بخشی از این گردهمایی با اشاره به بیش از ۲۷ هکتار فضای سبز این شهر گفت: نگهداری این محیط و زیبایی شهر با تلاش جامعه کارگری انجام می‌شود که کمتر این نقش دیده می‌شود.

محسن دلکرمی ادامه داد: جمع آوری روزانه بیش از ۱۰ تن زباله در شهر یکی از ارکان زیبایی و تمیزی بوده که نیروهای خدماتی شبانه روز برای این حوزه کار می‌کنند.

وی ادامه داد: توجه به شأن و جایگاه کارگران و بهره گیری از روش‌های نوین در حفظ زیبایی شهر و خدمت رسانی در حوزه خدماتی حائز اهمیت بوده که شرکت‌های پیمانکار به این سمت حرکت کنند.

کد خبر 750343

دیگر خبرها

  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم