Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که قرار بود مارین لوپن، کاندیدای ریاست جمهوری حزب جبهه ملی فرانسه در منطقه کرسیکای این کشور در یک تجمع انتخاباتی حزبش سخنرانی کند این تجمع از سوی معترضان بومی به خشونت کشیده شد و آنها به محل سخنرانی مارین لوپن حمله کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته ایندیپندنت، این معترضان که از اعضای گروه ملی گرای GI بودند اعلام کردند: هرگز به حزب جبهه ملی اجازه نخواهند داد با امنیت به کشورمان بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از این فعالان به تیم امنیتی مارین لوپن در شهر آژاکسیو مرکز جزیره کرسیکا که تحت تاثیر احساسات قدرتمند ملی گرایی قرار دارد، حمله کردند.

سفر لوپن به جزیره کرسیکا این اقدامات متقابل ده‌ها فعال ملی گرا را در پی داشت. آنها در تظاهراتشان شعار می‌دادند: ما خواهان حزب جبهه ملی نیستیم.

دست‌کم 12 تن از فعالان خود را وارد کاخ کنگره این منطقه کردند جایی که قرار بود لوپن در آنجا سخنرانی کند. آنها پیش از آنکه از این محل بیرون انداخته شوند با نگهبان‌های امنیتی درگیر شدند.

در بیرون از این مکان نیز تظاهرکنندگان با نیروهای پلیس ضد شورش درگیر شدند و گروهی دیگر نیز پلاکاردهایی حمل کردند که روی آنها نوشته شده بود "نه به فاشیسم".

نیروهای امنیتی به سمت معترضان گاز اشک آور شلیک کردند و آنها نیز به سوی این نیروهای اشیائی را پرتاب کردند.

براساس اعلام مدیر کمپین انتخاباتی لوپن یک فعال حامی حزب جبهه ملی در جزیره کرسیکا آسیب جدی دید.

دیوید راشلین، مدیر کمپین لوپن این معترضان را شبه نظامیان چپ گرا توصیف کرد.

بعد از این حمله تجمع حزب جبهه ملی به اتاقی دیگر منتقل شد و دست‌کم یک نفر بازداشت شد.

لوپن نیز با تاخیر بیش از یک ساعت توانست برای حامیانش سخنرانی کند و در این سخنرانی از رقبایش انتقاد کرده و تلاش کرد تا نظر مردم کرسیکا را به خود جلب کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد

سازمان‌های مذهبی و خیریه رسمی مصر دیروز دوشنبه هفتمین کاروان امدادی خود را با کمک به فلسطینیان در غزه به عنوان بخشی از یک کمپین بین المللی تحت هدایت و حمایت احمد الطیب، شیخ اعظم دانشگاه الازهر، اعزام کردند.

شیخ احمد الطیب گفت: این کاروان شامل ۱۱۵ کامیون حامل حدود ۲۰۰۰ تن مواد غذایی، به علاوه لوازم پزشکی و اولیه، نیاز‌های کودکان، سالمندان و افراد دارای معلولیت و مقدار زیادی لباس و تشک است. 

شیخ الطیب خاطرنشان کرد که این کاروان هفتمین کاروان در کمپین "کمک به غزه" است که او در اکتبر گذشته راه اندازی کرد. وی توضیح داد: بسیاری از کشور‌ها در پاسخ به فراخوان من برای حمایت و کمک رسانی به مردم غزه، به سرعت در آن شرکت کردند.

بیش از ۸۵ کشور از سراسر جهان در آماده سازی کاروان خانه زکات و امور خیریه شرکت کردند.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، مصر از نخستین کشور‌هایی بوده که کمک‌های بشردوستانه خود را به غزه ارسال کرده است. این کشور همچنین تلاش‌هایی برای برقراری آتش بس انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان