Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-09@02:05:53 GMT

ماه آینده؛ ورود نخستین هواپیمای مرجوعی بوئینگ

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۵۶۸۸۵

ماه آینده؛ ورود نخستین هواپیمای مرجوعی بوئینگ

نخستین هواپیما از ۸۰ فروند هواپیمایی که ایران ایر با بوئینگ بر سر خرید آنها به توافق رسیده، تا یک ماه آینده به ایران می‌آید؛ این هواپیما، مرجوعی ترکیش ایر است.به گزارش مهر، وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) مجوز فروش ۱۸۰ فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ به ایران را تائید کرد و بر این اساس نخستین فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ از هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران ایر تا یک ماه آینده وارد ناوگان هواپیمایی شرکت هما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد خرید هواپیما از بوئینگ، شامل ۸۰ فروند انواع هواپیماهای مسافری کوتاه برد، میان برد و بلندبرد است که این هواپیما (۷۷۷) جزء هواپیماهای بلندبرد محسوب می شود.نخستین فروند بوئینگ ۷۷۷ که قرار است بزودی به ایران تحویل داده شود، مرجوعی از شرکت ترکیش ایرلاین (شرکت هواپیمایی دولتی ترکیه) است که پس از انصراف این شرکت از خرید آن، شرکت بوئینگ آن را به ایران تحویل خواهد داد.در همین ارتباط، اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تائید این خبر، گفت: این هواپیما که دارای مجوز فروش از اوفک (OFAC) ـ دفتر دارایی های خارجی خزانه داری کل آمریکا ـ است، تا یک ماه آینده وارد ناوگان هوایی ایران ایر می شود.قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بازرگانی بین المللی با تأکید بر این که شرکت بوئینگ برای فروش همه ۸۰ فروند هواپیمایی که ایران ایر سفارش داده، توانسته از اوفک مجوز بگیرد، افزود: این هواپیما که به زودی وارد آسمان ایران می شود، هواپیمایی است که شرکت ترکیش ایرلاین از خرید آن انصراف داده است.وی در مورد علت مرجوعی بودن این هواپیما اظهار کرد: نباید از لفظ مرجوعی برای خرید و فروش هواپیماهای نو استفاده کرد. درواقع در عبارت «مرجوعی» نوعی بدفهمی برای مخاطب وجود دارد و رسانه ها به اشتباه این واژه را به کار می برند که سبب می شود مخاطب فکر کند «پس مانده» کشورهای دیگر به ایران فروخته شده است. حال آنکه چنین نیست.این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: سیستم خرید و فروش هواپیما در دنیا، شبیه روشی است که در ایران خودرو به مشتریان فروخته می شود؛ خودروساز پس از کسب آپشن های مورد نظر خریدار، به او وعده تحویل خودرو در چند ماه آینده را می دهد اما بسیار اتفاق می افتد که خریدار پیش از سررسید، تقاضای استمهال زمان تحویل خودرو به دلیل نداشتن منابع مالی یا هر دلیل دیگری را دارد. در خصوص هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ نیز همین اتفاق افتاده و ترکیش ایرلاین که در نوبت تحویل آن تا یک ماه آینده بوده، به دلایلی از تحویل گرفتن آن انصراف داده است.فخریه کاشان ادامه داد: پس از انصراف ترکیه از خرید این هواپیما، بوئینگ به ما پیشنهاد داد که با توجه به اینکه وعده تحویل نخستین بوئینگ ایران ایر، در ۲۰۱۸ است، چنین هواپیمایی با این مشخصات وجود دارد که می توانیم آن را به ایران ایر تحویل دهیم. در حال حاضر نیز کارشناسان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در حال بررسی چندصد صفحه مشخصات این هواپیما هستند که در صورتی که با آب و هوا و میزان نیاز حمل و نقل هوایی ایران سازگار باشد، آن را تحویل می‌گیریم.وی با بیان اینکه در صورت هماهنگ بودن آپشن های این هواپیما با نیاز ایران ایر، این هواپیما ظرف یک ماه آینده تحویل مقامات کشورمان خواهد شد، خاطرنشان کرد: اما در صورتی که بخواهیم تغییراتی در ویژگی های داخلی آن مانند تعداد صندلی ها یا سیستم آشپزخانه تهیه غذای سرد و گرم هواپیما ایجاد کنیم، تحویل آن به دو ماه آینده موکول می شود.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسوایی ایمنی در هواپیماسازی آمریکایی

بوئینگ به دلیل داده‌های به‌دست‌آمده مبنی بر جعلی بودن گزارش انجام بازرسی‌های لازم در زمینه ایمنی هواپیماها توسط کارگران، با تحقیقات جدیدی روبه‌رو شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بوئینگ گزارش داد که تعدادی از کارگران بررسی ایمنی هواپیماها، سوابق بازرسی هواپیمای ۷۸۷ این شرکت را جعل و اطلاعات نادرستی را در زمینه ایمنی آن ارائه کرده‌اند، بنابراین رگولاتور ایالات متحده (سازمان نظارتی ایالات متحده) تحقیقاتی را در مورد این شرکت صنایع هوافضایی و جنگ‌افزار چندملیتی آمریکایی آغاز کرده و سازمان هوانوردی فدرال (FAA) در حال بررسی‌های جدیدی در مورد آن است.

هواپیماهای بوئینگ، ایمن یا غیر ایمن؟

آخرین مورد از مجموعه رسوایی‌های ایمنی بوئینگ در ماه گذشته رخ داد که شرکت اعلام کرد کارمندانش در کارولینای جنوبی سوابق هواپیمایی شرکت را جعل کرده‌اند و بررسی‌های ایمنی لازم را برای هواپیماهای دریم‌لاینر ۷۸۷ به درستی انجام نشده است. در نتیجه بازرسی مجدد همه هواپیماهای ۷۸۷ که هنوز در سیستم تولید قرار دارند در دست اجرا است. این شرکت همچنین درصدد است طرحی برای رسیدگی به ناوگان در حال خدمت و بررسی کارگران مشغول به کار ایجاد کند.

بوئینگ مدعی شد که این سوء‌رفتار احتمالی مشکل فوری ایمنی پرواز ایجاد نمی‌کند و هیچ هواپیمایی از خدمت خارج نشده است. با این وجود الزامات به وجود آمده برای آزمایش‌های بیشتر، زمان تحویل جت‌های خط تولید را به تعویق خواهد انداخت.

سازمان نظارتی ایالات متحده نیز اعلام کرد در حالی که تحقیقات ادامه دارد، سازمان هوانوردی فدرال مثل همیشه تمام اقدام لازم را برای اطمینان از ایمنی عمومی پروازها انجام خواهد داد.

بوئینگ از زمانی به شدت مورد بررسی قرار گرفت که یکی از هواپیماهای ۷۳۷ مکس آن در خلال پرواز در خطوط هوایی آلاسکا طی ژانویه منفجر و حفره‌ای در بدنه آن هواپیما ایجاد شد. این حادثه تلفات جانی نداشت، اما از آن زمان، سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده از توسعه تولید پرفروش‌ترین جت‌های تک راه‌رو و باریک‌پیکر ۷۳۷ مکس بوئینگ ممانعت به‌عمل آورد و وزارت دادگستری کشور به انجام تحقیقات جنایی در مورد این رویداد برآمد.

محققان طی فوریه دریافتند پانل دری که شل شده بود به درستی متصل نبوده و فشار هوا آن را لق کرده بود. از سوی دیگر روز سه شنبه پرتاب اولین پرواز فضایی خدمه بوئینگ به دلیل مشکل دریچه موشک لغو شد، چرا که پیش‌بینی می‌شد این فضاپیما که قرار بود از کیپ کاناورال فلوریدا به‌سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کند، در مسیر منفجر شود.

کد خبر 751637

دیگر خبرها

  • بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی پارس ایر به پروازهای خراسان جنوبی پیوست
  • بوئینگ ۷۶۷ بدون چرخ جلو با دماغه در فرودگاه استانبول نشست!+ فیلم
  • فیلم/ باز نشدن چرخ جلوی هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ هنگام فرود
  • فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول+فیلم
  • فرود اضطراری هواپیمای بدون چرخ در استانبول (فیلم)
  • این جنگنده ایرانی را با اف ۳۵ و اف ۲۲ مقایسه نکنید
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی بوئینگ آمریکا
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی آمریکایی
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟