Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه همایش روز جهانی سلامت گفت: ما باید اطلاعات مردم را در زمینه افسردگی افزایش دهیم و اجازه دهیم مردم بیشتر راجع به علائم افسردگی بدانند.

وی افزود: تهمت، دروغ، غیبت و اموری که در دین ما جزو گناهان کبیره است همگی افسردگی را به وجود می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه ما در زمینه کاهش افسردگی تلاش زیادی نکردیم.

وزیر بهداشت گفت: کاهش افسردگی نیاز به یک عزم ملی است، کل ارکان حاکمیت و مردم باید با همکاری یکدیگر در زمینه کاهش افسردگی قدم بردارند این یک حوزه فرهنگی و البته بخشی از آن اقتصادی است. بیکاری، افسردگی را به وجود آورده و آن را تشدید می‌کند.

وی افزود: رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی باید زمانی را به حضور اصحاب علم و صحبت با مردم اختصاص دهند تا مردم راجع‌ به این بیماری بیشتر بدانند و در این صورت است که شرایط بهتری خواهیم داشت.

وزیر بهداشت گفت که بعضی‌ها نمی‌دانند که بیمارند و باید خود را مراجعه کنند. به عنوان مسئول سلامت کشور از همه می‌خواهم به این بخش توجه جدی کنند به خصوص از همه به خصوص رسانه ملی، ائمه جمعه و نویسندگان و همه عزیزان می‌خواهم به این بخش توجه ویژه کنند.

وزیر بهداشت در خصوص انتخابات و افسردگی گفت: انتخابات مانند هر مقوله دیگر می‌توانند باعث آسیب به سلامت مردم شود یا بالعکس عمل کند. کسانی که تخریب، تحقیر می‌کنند و وعده‌ها و گزارشات خلاف‌واقع می‌دهند همگی از کسانی هستند که مردم را ناامید می‌کنند.

وی افزود: افرادی که سطح توقع مردم را بالا می‌برند این افراد نیز روی اعصاب مردم اثر می‌گذارند. باید توجه کنیم که توقعات ما در حد داشته‌ها و شرایط کشور باشد و دم انتخابات روی اعصاب مردم راه نروید.

وزیر بهداشت گفت: متأسفانه در انتخابات الگویمان غربی است، در مناظره‌ها نقد رقبا همگی مانند کشورهای غربی عمل می‌کنیم. بنده امیدوار هستم که متوجه شویم که مسیرمان اسلامی نیست و آسیب‌رسان است.

هاشمی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما برای چکاب به روانپزشک مراجعه می‌کنید و این کار را هر چند وقت یک بار انجام می‌دهید؟ گفت: بله، بنده روانشناس و روان‌پزشک دارم و به آنها مراجعه می‌کنم و از مشورت و راهنمایی آنها سود می‌برم. همیشه در زندگی تمامی افراد اتفاقات و مشکلاتی است که نیاز به مراجعه روانپزشک و روان‌شناس وجود دارد. این کار نه تنها بر خلاف گذشته هیچ بدی و قُبحی و ندارد بلکه یک افتخار و کلاس محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما با حضور معاون وزیر بهداشت ، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودرمانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.

در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی افتتاح شد.

برخی از این طرح ها با مشارکت خیران تکمیل شده است .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال

معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که بیماران در استان‌های خود درمان شوند و کمتر به استان‌های اطراف مراجعه کنند، گفت: تحویل تخت‌های بیمارستانی تازه تاسیس یکی از اقداماتی است که در این راستا در حال انجام است.

به گفته دکتر سعید کریمی بنای این وزارت خانه بر این است تا ۲۵ هزار تخت بیمارستانی بسازد که تاکنون ۱۶هزار تخت بیمارستانی طی دو سال گذشته تحویل داده شده و ۹۰۰۰ تخت نیز تا شهریورماه امسال تحویل می شود.

وی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم‌ روزانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان هزینه می شود. 

معاون وزیر بهداشت این را هم گفت در حال حاضر علاوه بر اینکه پزشک از بدنه دولتی خارج نشده بلکه ۱۸۰۰ پزشک متخصص نیز به بدنه دانشگاه های علوم پزشکی افزوده شده است.

دیگر خبرها

  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!