Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@09:44:29 GMT

طرح پرتودهی صنعتی در استان قزوین افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۵۷۷۰۸

طرح پرتودهی صنعتی در استان قزوین افتتاح شد

با راه‌اندازی این مرکز خدمات متنوعی در بخش صنعت، کشاورزی و پزشکی ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها افزایش زمان نگهداری محصولات و پیشگیری از بروز آفت در آن‌هاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصبح قزوین؛ مراسم افتتاح طرح پرتودهی صنعتی (رودترون ) پیش از ظهر امروز( یکشنبه) 20 فروردین به مناسبت روز ملی انرژی هسته‌ای در محل پروژه توسط رئیس جمهور در قالب ویدئو کنفرانس در جنب مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (باراجین) به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصغر زارعان مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور درباره این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری اظهار کرد: این پروژه در سال 96 به صورت جدی با همکاری مسئولان استان عملیاتی شد و روز ملی فناوری هسته ای توسط ریاست جمهوری و مسئولان کشوری به صورت ویدئو کنفرانس در سالن اجلاس سران در تهران افتتاح شد.

وی در ادامه افزود: پرتودهی صنعتی دومین پروژه ملی در سطح کشور محسوب میشود. سامانه پرتودهی به صورت بومی ساخته شده و اولین شتابدهنده بومی است که در کشور ساخته شده و ایران جزو نهمین یا دهمین کشور در جهان هست که می‌تواند این قبیل شتابنده‌ها را طراحی و بسازد.

این مسئول ابراز کرد: طرح پرتودهی صنعتی در حوزه پرتودهی محصولات کشاورزی و پزشکی با مدت ماندگاری بیشتر و بهداشتی بودن با استانداردهای بین‌المللی ایجاد شده است و اولین طرح بومی رودوترن در کشور است که با حمایت دولت به بهره‌برداری رسید.

وی بابیان اینکه استان‌های همجوار نیز از این سیستم برای پرتودهی محصولات خود از جمله محصولات کشاورزی بهره‌مند می‌شوند، عنوان کرد: نکته مهم در این طرح بهره‌گیری از تجهیزات بومی ساخته‌شده توسط متخصصان صنعت هسته‌ای کشور است که با افتتاح این طرح مردم از این پروژه ملی با کارکردهای متنوع در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی بهره‌مند می‌‎شوند.
زارعان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این مرکز 50 فرصت شغلی مستقیم و 300 فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد شد و زمینه برای فعالیت‌های علمی محققان و پژوهشگران چهار استان کشور فراهم می‌شود.

‌دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز خدمات متنوعی در بخش صنعت، کشاورزی و پزشکی ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها افزایش زمان نگهداری محصولات و پیشگیری از بروز آفت در آن‌هاست که می‌تواند صادرات کالاهای کشور به خارج را تسهیل می‌کند.

وی بیان کرد: این مرکز می‌تواند خدمات متنوعی را به بخش صنعت، کشاورزی و پزشکی ارائه که یکی از آن‌ها افزایش زمان نگهداری محصولات و پیشگیری از بروز آفت در آن‌هاست که صادرات کالاهای کشور به خارج را تسهیل می‌کند. مشابه خارجی دستگاه شتابگر ساخته‌شده توسط متخصصان ایرانی 12 تا 15 میلیون دلار قیمت دارد.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کتابخانه سیار سبز کشور در قزوین به بهره برداری رسید

نخستین کتابخانه سیار سبز کشور با حضور مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استاندار و جمعی از مسئولان استان قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت.

این کتابخانه سیار با پیگیری اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین با ۲۴ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

خودروی این کتابخانه سیار یک دستگاه کامیونت ۶ تنی است که با مساعدت و اعتبار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین و با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار خریداری و تجهیز شد.

این کتابخانه سیار در مناطق فاقد کتابخانه از جمله در شهرستان البرز، ناحیه شهری مهرگان و همچنین هفت منطقه روستایی به خدمت رسانی می‌پردازد.

مخزن این کتابخانه سیار می‌تواند ۶ هزار نسخه را در بر بگیرد که به همه گروه‌های سنی (کودکان، نوجوانان و بزرگسالان) خدمات خود را ارائه خواهد کرد.

این کتابخانه به پنل خورشیدی برای تامین برق خودرو مجهز است که این مساله نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست خواهد داشت و نخستین خودروی سیار سبز در کشور نیز محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰۰ محموله محصولات باغی مازندران به خارج از کشور
  • صادرات بیش از ۵ هزار محموله محصولات باغی مازندران
  • میزان تولیدات بخش دام و طیور قم افزایش می‌یابد
  • صادرات ۵ هزار و ۴۶۷ محموله محصولات باغی مازندران
  • صدور مجوز بهره‌برداری از نخستین واحد پرورش جلبک اسپیرولینا در شیراز
  • نخستین کتابخانه سیار سبز کشور در قزوین به بهره برداری رسید
  • افتتاح بازار گل و گیاه شادمان و فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس/ ۴جایگاه سوخت کوچک مقیاس به بهره‌برداری می‌رسد
  • صدور ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروانه بهره برداری صنعتی در زنجان
  • افتتاح ۵ مجموعه پتروشیمی جدید در سال ۱۴۰۳
  • دامداران اصلاح نژادی دام سبک در قم حمایت می‌شوند