Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: در سال 96 تلاش خواهیم کرد فرآورده‌های خوراک طیور را به کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر کنیم.

به گزارشایسنا، علیرضا رفیعی‌پور، امروز(20 فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 95، ارزش تولیدات طیور گوشتی، 250 میلیارد تومان، ارزش تولیدات مرغ تخم‌گذار، 13 میلیارد تومان و ارزش تولیدات مرغ مادر، 5 میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنینارزش تولیدات شترمرغ، حدود 12 میلیارد ریال، کبک و بلدرچین، حدود یک میلیارد تومان و ارزش تولیدات بوقلمون در سال 95، حدود یک میلیارد تومان بوده است.

رفیعی‌پور گفت: تعبیر شعار سال در دامپزشکی این است که به دنبال خوداتکایی و خودکفایی در تولیدات برای تأمین نیاز کشور باشیم و مازاد را به مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای صادر ‌کنیم.

وی با بیان اینکه دامپزشکی استان در اقدامات کنترلی و مبارزه‌ای وظیفه خود را به‌درستی انجام داده است، تصریح کرد: کنترل و مبارزه با بیماری‌ها و مدیریت بهداشتی در تمامی محافل تولیدی، جزء وظایف دامپزشکی است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی ادامه داد: بیست و چهار استان کشور درگیر بیماری آنفولانزاری فوق حاد پرندگان هستند و خراسان‌جنوبی نیز جزء این استان‌ها است و ستاد آنفولانزای فوق حاد پرندگان استان در این مورد وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده و از طرف مرکز، 40 میلیارد تومان برای جبران خسارت به تصویب رسیده و در حال پرداخت شدن به استان است .

وی تصریح کرد: شروع هر تولیدی منوط به حضور مستمر ناظر بهداشتی و شرعی است و اداره‌کل دامپزشکی در تمامی مراحل تولید و همچنین در مرحله حمل و نقل، کشتارگاه و سردخانه‌ها نظارت مستمر بر تولید دارد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی افزود: در بحث خوراک طیور بیش از 21 میلیون کیلوگرم در سال 94 با ارزش ریالی 10 میلیون دلار تولید شده کهبه 27 میلیون کیلوگرم در سال 95 با ارزش ریالی 13 میلیون دلار رسیده است.در سال 96 تلاش خواهیم کرد فرآورده‌های خوراک طیور را به کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر کنیم.

وی با بیان اینکه در استان، سومین سال است که در مورد بیماری تب کنگو گزارش مشکوک نداشته‌ایم، افزود: در سال 95رجوع متقاضیان به کشتارگاه‌ها، 20 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 25 میلیون جوجه‌ریزی داشتیم که حدود 10 میلیون قطعه در استان کشتار شده و برای حدود 14 میلیون آن مجوز حمل به سایر استان‌های کشور با اولویت استان سیستان و بلوچستان گرفته شده است.

وی بیان کرد: اداره‌کل دامپزشکی استان در بحث مبارزه با بیماری‌های دامی در سال گذشته در 14 مورد خون‌گیری، تست و واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام انجام داده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مجموع آزمایشات انجام شده روی دام‌ها در سال 95، در بخش دولتی و خصوصی 45 هزار مورد بوده است که این آزمایشات در تشخیص بیماری و اقدامات به‌موقع علیه بیماری‌ها ما را یاری می‌کند.

رفیعی‌پور بیان کرد: سال 95 اداره‌کل دامپزشکی سال خوبی را در بحث آموزش و به‌روزرسانی همکاران دولتی و خصوصی انجام داده است که 8400 نفر- ساعت آموزش دیدند و 54 میلیون تومان صرف آموزش شده است.

وی دلیل موفقیت اداره‌کل دامپزشکی استان، اهمیت به نظرات ذی‌نفعان و مردم و داشتن فرهنگ انتقادپذیری دانست و افزود: شایعه مرغ هورمونی موضوعی بی‌اساس و غیرعلمی است و خوشبختانه هر 11 شهرستان استان، امکان تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک را دارند.در سال گذشته بیش از 2 میلیون کیلوگرم مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان تولید کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در استان 25 واحد مرغداری وجود دارد که مرغ بدون آنتی‌بیوتیک تولید می‌کنند، همچنین 360 تا 400 واحد مرغداری در استان جوجه‌ریزی دارند و مجموع مرغداری‌های مجاز و غیرمجاز 760 واحد است.

وی ادامه داد: اداره‌کل دامپزشکی استان طی سال‌های گذشته، حضور پررنگی در محافل بین‌المللی داشته است که در نتیجه آن در سال 95، کد IR و برند حلال برای استان صادر شد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی افزود: اداره‌کل دامپزشکی استان در سال 95، بیشترین تبادلات تحقیقاتی و علمی با کشورهای مختلف پنج قاره داشته است، همچنین در زمینه دستاوردهای نوین پیشگیری از بیماری‌ها و اثبات ارتقاء بهداشتی محصولات رشد داشته است.

وی با بیان اینکه اولویت کاری سال 96 اداره کل دامپزشکی استان، توجه به پدافند غیرعامل زیستی و برنامه‌ریزی برای آن است، افزود: در این خصوص، با انجام رزمایش‌های متفاوت با دستگاه‌های مختلف، باید توان مقابله با تهدیدات ناخواسته در استان را ارتقا داده و ظرفیت‌سنجی استان را بالا ببریم.

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اولویت دیگر دامپزشکی، در سال 96، بحث باقی‌مانده‌های دارو، مواد شیمیایی و آلاینده‌ها در فرآورده‌ها است و امیدواریم با تمرکز در این خصوص، به نقطه اطمینان برسیم.

رفیعی‌پور با بیان اینکه تولیدات در استان، بیش از مصرف است، افزود: اداره‌کل دامپزشکی استان در سال‌های 94 و 95، در بحث ارزیابی عملکرد مقام نخست کشور را به‌دست آورده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد