Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیشنهاد «ضرغامی» برای کنار گذاشتن «رئیسی» و «فتاح» از جمنا
«عزت الله ضرغامی» در مطلبی که خطاب به اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب نگاشته، از آنان خواسته است که «حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی» و «پرویز فتاح» را از بین گزینه های این جبهه کنار بگذارند.به گزارش «تابناک»، پس از بیانیه انتخاباتی اعلام حضور حجت الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما که خود از گزینه های کاندیداتوری جبهه مردمی در انتخابات پیش رو بود، آن را به منزله اعلام حضور مستقلانه وی برای کاندیداتوری در انتخابات پیش رو دانسته است.وی همچنین به اظهار گلایه «پرویز فتاح» نسبت به قرار گرفتن نامش در بین 5 گزینه نهایی جمنا اشاره کرده و تاکید کرده است حال که آقایان رئیسی و فتاح چنین مواضعی دارند و نمی خواهند زیر چتر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار گرفته و یا اصلا بنایی برای کاندیداتوری ندارند، بهتر است نام آنها از فهرست 5 کاندیدای نهایی جمنا کنار گذاشته شود.ضرغامی پیشنهاد کرده است به جای این دو نفر کاندیداهای بعد از آنان یعنی «حمیدرضا حاج بابایی» و «علی نیکزاد» جایگزین شوند. او همچنین عمل کردن خلاف این رویه را مغایر با آئین‌نامه‌ی صریح جمنا که موردپیمان همه اعضا بوده است، خوانده است.

حمید رسایی تایید صلاحت شد
صلاحیت نماینده سابق تهران که برای انتخابات مجلس دهم رد شده بود، برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم از حوزه انتخابیه اصفهان تائید شد.به گزارش ایلنا،، حمید رسایی که صلاحیت خود برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران رد شده بود، برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم از حوزه انتخابیه اصفهان ثبت‌نام کرد.در مرحله اول هیات اجرایی اصفهان صلاحیت رسایی را مجدد رد کرد که با اعتراض او به این رد صلاحیت، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، صلاحیت رسایی برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه اصفهان را تایید کرد.

کاندیدای در سایه احمدی نژاد کیست؟/ خبری از بقایی نیست!
روزنامه آفتاب یزد در گزارشی نوشت بقایی نامزد اصلی حمایت احمدی نژاد نیست.در این گزارش آمده است: خبرها حاکی از آن است که بقایی نامزد اصلی احمدی نژاد نیست و سیدشمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت قبل نامزد اصلی محمود احمدی نژاد است.
فعالیت انتخاباتی روحانی کلید خورد
روزنامه دولت از انتصاب علی جنتی وزیر مستعفی فرهنگ، به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات روحانی خبر داد.
به گزارش تسنیم، روزنامه ایران ارگان رسمی دولت امروز (یکشنبه، 20 فروردین) در مطلبی از انتصاب علی جنتی وزیر مستعفی فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام روحانی در انتخابات 96 خبر داد.پیشتر نیز محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور که از او در رسانه‌ها به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات روحانی یاد می‌شود، نشستی انتخاباتی با مدیران کانال‌ها و صفحات خریداری شده برگزار کرده بود که انتقادات زیادی را برانگیخته بود.
همچنین برخی منابع خبری از انتصاب محمد فاضلی معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت به‌عنوان دبیر ستاد انتخابات روحانی در سال 96 خبر می‌دهند.
طبق قانون ثبت‌نام‌ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از روز 22 فروردین آغاز می‌شود و تا 26 فروردین به‌مدت 5 روز ادامه خواهد یافت؛ کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری پس از احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان می‌توانند از 8 تا 27 اردیبهشت 96 به تبلیغ برنامه‌های خود بپردازند که این تبلیغات در روز 28 اردیبهشت پایان خواهد یافت.
روز گذشته محمد علی نجفی مشاور رئیس‌جمهور گفته بود که آقای روحانی فعلاً تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته و رسماً چیزی اعلام نکرده‌ است.


توصیه های انتخاباتی وزیر بهداشت به نامزدها / روی اعصاب مردم راه نروید
وزیر بهداشت گفت: کسانی که سطح توقعات مردم را در آن حدی بالا می‌برند که توان کشور در آن نیست، روی اعصاب مردم اثر می‌گذارند. باید توقعات در حد داشته‌ها و شرایط کشور باشد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه همایش روز جهانی سلامت گفت: ما باید اطلاعات مردم را در زمینه افسردگی افزایش دهیم و اجازه دهیم مردم بیشتر راجع به علائم افسردگی بدانند.
وی افزود: تهمت، دروغ، غیبت و اموری که در دین ما جزو گناهان کبیره است همگی افسردگی را به وجود می‌آورند. متأسفانه ما در زمینه کاهش افسردگی تلاش زیادی نکردیم.
وزیر بهداشت گفت: کاهش افسردگی نیاز به یک عزم ملی است، کل ارکان حاکمیت و مردم باید با همکاری یکدیگر در زمینه کاهش افسردگی قدم بردارند این یک حوزه فرهنگی و البته بخشی از آن اقتصادی است. بیکاری، افسردگی را به وجود آورده و آن را تشدید می‌کند.
وی افزود: رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی باید زمانی را به حضور اصحاب علم و صحبت با مردم اختصاص دهند تا مردم راجع‌ به این بیماری بیشتر بدانند و در این صورت است که شرایط بهتری خواهیم داشت.
وزیر بهداشت گفت که بعضی‌ها نمی‌دانند که بیمارند و باید خود را مراجعه کنند. به عنوان مسئول سلامت کشور از همه می‌خواهم به این بخش توجه جدی کنند به خصوص از همه به خصوص رسانه ملی، ائمه جمعه و نویسندگان و همه عزیزان می‌خواهم به این بخش توجه ویژه کنند.
وزیر بهداشت در خصوص انتخابات و افسردگی گفت: انتخابات مانند هر مقوله دیگر می‌توانند باعث آسیب به سلامت مردم شود یا بالعکس عمل کند. کسانی که تخریب، تحقیر می‌کنند و وعده‌ها و گزارشات خلاف‌واقع می‌دهند همگی از کسانی هستند که مردم را ناامید می‌کنند.
وی افزود: افرادی که سطح توقع مردم را بالا می‌برند این افراد نیز روی اعصاب مردم اثر می‌گذارند. باید توجه کنیم که توقعات ما در حد داشته‌ها و شرایط کشور باشد و دم انتخابات روی اعصاب مردم راه نروید.
وزیر بهداشت گفت: متأسفانه در انتخابات الگویمان غربی است، در مناظره‌ها نقد رقبا همگی مانند کشورهای غربی عمل می‌کنیم. بنده امیدوار هستم که متوجه شویم که مسیرمان اسلامی نیست و آسیب‌رسان است.


پیشینه نهادی رئیسی مانع دوقطبی شدن منفی می‌شود
فلاحت پیشه درباره کاندیداتوری سید ابراهیم رییسی تصریح کرد: آیت الله رییسی در دل جریان اصولگرایی است که شرایط وی محدود به فضای پیشاانتخاباتی نمی شود بلکه چهره ای است که شرایط حضور ازدر فضای انتخاباتی و پساانتخاباتی را دارد.
وی با بیان اینکه احتمال ریزش کاندیداهای اصولگرا به سمت آقای رییسی جدی است ، تاکید کرد: بخشی از این موضوع به مساله کاریزمای سیاسی و عقدیتی ایشان بر می گردد و بخشی نیز به جایگاه نهادی،در این بین نیز یک تحلیل ضعیف وجود دارد و آن اینکه حضور آیت رییسی با پیشینه آرام و نهاده مندی که دارد مانع از دو قطب شدن منفی فضای انتخاباتی می شود.
فلاحت پیشه همچنین خاطر نشان کرد: تلاش برای تکرار فضای انتخابات گذشته تلاش کاملی نیست چرا که امروز مردم نگاه عملیاتی به انتخابات دارند و اگر احساس کنند که کاندیداها نمی توانند مشکلات انها را کم رنگ کنند، حضور آن ها در انتخابات کم رنگ می شود.


فعالیت انتخاباتی روحانی کلید خورد

روزنامه دولت از انتصاب علی جنتی وزیر مستعفی فرهنگ، به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات روحانی خبر داد.روزنامه ایران ارگان رسمی دولت امروز (یکشنبه، 20 فروردین) در مطلبی از انتصاب علی جنتی وزیر مستعفی فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام روحانی در انتخابات 96 خبر داد.پیشتر نیز محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور که از او در رسانه‌ها به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات روحانی یاد می‌شود، نشستی انتخاباتی با مدیران کانال‌ها و صفحات خریداری شده برگزار کرده بود که انتقادات زیادی را برانگیخته بود.
همچنین برخی منابع خبری از انتصاب محمد فاضلی معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت به‌عنوان دبیر ستاد انتخابات روحانی در سال 96 خبر می‌دهند.
طبق قانون ثبت‌نام‌ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از روز 22 فروردین آغاز می‌شود و تا 26 فروردین به‌مدت 5 روز ادامه خواهد یافت؛ کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری پس از احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان می‌توانند از 8 تا 27 اردیبهشت 96 به تبلیغ برنامه‌های خود بپردازند که این تبلیغات در روز 28 اردیبهشت پایان خواهد یافت.

پزشکیان: هنوز تصمیم به کاندیداتوری نگرفته‌ام

نایب رئیس اول مجلس گفت: تا این لحظه تصمیمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نگرفته ام.به گزارش مهر، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس ظهر امروز و در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در مجلس، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره حضور و یا عدم حضور در جمع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار داشت: فعلا برای نامزدی تصمیمی نگرفته ام.
وی با اشاره به وضعیت کشور گفت: اگر مجلس ما توانمند بود مملکت درست می شد؛ همه ما در عیوب موجود شریک هستیم.
نایب رئیس اول مجلس تاکید کرد: بهتر از همه دست به دست هم دهیم تا مشکلات کشور حل شود.

شهردار مشهد: رئیس ستاد رئیسی نیستم

من نه رئیس ستاد آقای رئیسی هستم و نه کار ستادی انجام داده‌ام بلکه فقط پیام‌رسان بودم.درباره حضورم در اجلاس تهران آیا حق ندارم یک روز از جیب خودم مرخصی بگیرم؟ باید به این شکل شمشیر بردارند و حمله کنند؟
به گزارش فارس شهردار مشهد اظهارکرد: زلزله ای که در خارج مشهد بوده است بنده چه مسئولیت قانونی داشته‌ام؟ اما مسئولیت شرعی داشتم و به استاندار گفتم اگر نیاز است اعلام کنید که شهرداری مشهد در امدادرسانی کمک کند.
حق این بود اگر زلزله اتفاق افتاده، وزیر کشور، معاون اول یا رئیس جمهور بیایند.
شاید احساس تکلیف کرده و در عرصه انتخابات کمک کنم و در چارچوب قانون فعالیتی انجام دهم اما اگر خلاف قانون عمل شد، تذکر بدهید و برای این امر از مرخصی استحقاقی خود استفاده خواهم کرد.

برنامه فراکسیون امید برای تغییرات در صدا و سیما

فراکسیون امید با ارائه طرح یک فوریتی اداره و نظارت برصدا و سیما تلاش داشت شیوه مدیریتی سازمان را به هیات امنایی تغییر داده و شبکه های خصوصی ایجاد کند، که مجلس مخالفت کرد.به گزارش مهر، بررسی یک فوریت طرح اداره نظارت بر سازمان صدا و سیما روز یکشنبه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
علی مطهری نماینده تهران عضو فراکسیون امید و نایب رئیس مجلس به عنوان طراح اصلی این طرح به دفاع از آن پرداخت اما با رأی ناپلئونی نمایندگان و با اختلاف یک رأی، فوریت این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب نرسید.
این طرح به امضای ۳۵ نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود که اکثریت آنها از اعضای فراکسیون امید بودند. طبق این طرح، اعضای فراکسیون امید تلاش داشتند نحوه اداره صدا و سیما را تغییر داده و هیات امنایی کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی

در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.

این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته و دکترخالد عراقی رئیس دانشگاه کراچی که اعطاکننده این مدرک بوده، طبق قوانین پاکستان، همزمان عهده‌دار معاونت هیأت امنای دانشگاه نیز بوده است.

منبع: ایران

tags # سید ابراهیم رئیسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست