Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@13:24:15 GMT

روز خونین انفجار کلیساهای مصر + واکنش‌ها و تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۵۹۵۶۴

روز خونین انفجار کلیساهای مصر + واکنش‌ها و تصاویر

در پی دو انفجار تروریستی که کلیساهای مصر را هدف قرار داد، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از حوادث اخیر سینا که منجر به کشته شدن 7 شهروند مصری شد، کلیساهای مصر امروز صحنه انفجارهای خونینی بود که در پی آن‌ده‌ها تن کشته و زخمی شدند. پیش از این در مورخ 21 آذر ماه گذشته، یک کلیسا در قاهره هدف حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در پی آن 29 تن کشته و شماری نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه تروریستی داعش در پایان ماه فوریه گذشته با انتشار نواری ویدئویی تهدید کرد که مسیحیان مصر را که حدود 10 درصد از جمعیت 92 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند، هدف قرار خواهد داد.

انفجار اول با 25 کشته و 60 زخمی

بر اساس این گزارش، انفجار اول صبح امروز یکشنبه در داخل کلیسای مار جرجیس واقع در شهر طنطا مرکز استان الغربیه مصر واقع 93 کلیومتری شمال قاهره پایتخت این کشور به وقوع پیوست که در پی آن 25 نفر کشته و بیش از 60 تن دیگر زخمی شدند.

8 کشته و 26 زخمی در دومین انفجار

انفجار دوم نیز عصر یکشنبه در اطراف کلیسای المرقسیه در منطقه الرمل در مرکز شهر اسکندریه دومین شهر بزرگ مصر به وقوع پیوست که در پی آن 8 نفر از جمله یک افسر پلیس کشته و 26 نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت کشور مصر اعلام کرد که این انفجار به واسطه یک عامل انتحاری که کمربند انفجاری بر تن داشت صورت گرفته است.

گشایش بیمارستان‌های ارتش مصر از مجروحان

در پی وقوع این انفجارهای تروریستی، عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دستور گشایش بیمارستان‌های ارتش برای پذیرش مجروحان را صادر کرد.

داعش مسئولیت انفجارها را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای تروریستی در دو کلیسای مصر را بر عهده گرفت.

قاسمی: تعرض به اماکن دینی عین بربریت و امری محکوم و منفور است

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان انفجارهای تروریستی در کلیساهای مصر و کشته و زخمی شدن دهها تن از مردمی که در حال نیایش و عبادت بودند را به شدت محکوم و با دولت و ملت مصر و بازماندگان این جنایت شرم آور و نفرت انگیز ابراز همدردی کرد.

قاسمی تاکید کرد: قاطعانه هرگونه تعرض به اماکن و اجتماعات دینی و مذهبی و هدف قرار دادن مردم عادی و بی دفاع را با هر بهانه و انگیزه‌ای محکوم و تاکید می‌کنیم اینگونه اقدامات جنایتکارانه در راستای فتنه جویی مذهبی و ایجاد هراس و اختلاف نزد پیروان ادیان بزرگ آسمانی برنامه ریزی و اجرا می شود و چنین توطئه هایی جز با هم اندیشی و هوشیاری دولت ها و ملت های منطقه خنثی و متوقف نخواهد شد.

السیسی: تروریسم از عزم مصری‌ها در مبارزه با آن نمی‌کاهد

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در واکنش به انفجارهای تروریستی امروز در این کشور گفت: تروریسم مسیحیان و مسلمانان را در کشور هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: تروریسم هرگز از عزم مصری‌ها در مبارزه با نیروهای شر نخواهد کاست.

پوتین خطاب به السیسی: با کمک هم می‌‌توانیم تروریسم را شکست دهیم

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز یکشنبه کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان مصری در پی انفجارهای تروریستی اخیر را به عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور این کشور تسلیت گفت.

وی تاکید کرد: کار جمعی با اعضای مسئول در جامعه جهانی، به کشورها این امکان را می‌دهد که از تروریسم جلوگیری کنند.

پوتین گفت: روشن است که تروریست‌ها فقط به دنبال ترساندن مردم نیستند بلکه خواهان ایجاد تفرقه بین طوایف مختلف هستند. من مطمئنم که آن‌ها نمی‌توانند به هدف خود برسند. از طریق همکاری با اعضای مسئول در جامعه جهانی، کشورهای ما می‌توانند از تروریسم جلوگیری کنند و تفکر نفرت‌انگیز آن را از بین ببرند.

حماس و جهاد اسلامی انفجارهای مصر را محکوم کردند

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین به انفجارهای تروریستی مصر واکنش نشان دادند.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس انفجار کلیساهای مصر را محکوم و برای مصر و ملت این کشور امنیت، ثبات و شکوفایی آرزو کرد.

خضر عدنان یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز انفجارهای تروریستی که دو کلیسای مصر را هدف قرار داد محکوم کرد و گفت که این انفجارها، از لحاظ دینی، اخلاقی و انسانی، محکوم است.

وی با بیان اینکه هدف قرار دادن مسیحیان مصر با نام دین، محکوم است، خواهان همبستگی و انسجام بیشتر شد.

از زمان سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور مصر تاکنون این کشور هر از گاهی صحنه انفجارهای تروریستی است که تاکنون صدها تن بر اثر این انفجارها کشته و زخمی شده‌اند.

دمشق انفجارهای تروریستی مصر را محکوم کرد

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه حملات تروریستی مصر را شدیدا محکوم کرد.

این منبع گفت: سوریه به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید و تاکید می‌کند که گروه‌های تروریستی که این جنایات را علیه بی‌گناهان در جمهوری مصر مرتکب می‌شوند، همان گروه‌های ترویرستی هستند که با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه و اسرائیل، مردم سوریه را هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

R36348/P36446/S8,88,90/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بمباران خونین شب گذشته در رفح

صهیونیست‌ها شب گذشته خانه‌ای در رفح جنوب نوار غزه را بمباران کردند که در این حادثه ۵ فلسطینی از جمله دو کودک به شهادت رسیدند.

دریافت 14 MB

دیگر خبرها

  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • فیلم/ بمباران خونین شب گذشته در رفح
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی