Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزش معاملات امسال بازار برق با احتساب سهم امروز، به 154 میلیارد و 219 میلیون ریال رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد 16 درصدی را نشان می‌دهد.

بازار برق بورس انرژی ایران امروز (یکشنبه)، شاهد معامله 645 قرارداد معادل 8,072 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 2 میلیارد و 594 میلیون ریال بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امروز نماد بار پایه به قیمت 328 هزار و 951 ریال و نماد کم‌باری 309 هزار و 745 ریال داد و ستد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماد میان‌باری نیز با نرخ 329 هزار و 990ریال بر مگاوات ساعت معامله شد.

در آغاز جلسه معاملاتی امروز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه برای تاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه 1396 گشایش یافتند.

همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه برای تاریخ بیست و چهارم فروردین ماه 1396 در پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف و فرآیند تحویل آنها آغاز شد.

امروز در تابلو سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد ستاره961، 515 قرارداد با ارزشی یک میلیارد و 241 میلیون ریال معامله شد.

در مجموع ارزش معاملات بازار مشتقه بورس انرژی ایران، به سه میلیارد و 835 میلیون ریال رسید.

ظرفیت نیروگاهی کشور در دولت یازدهم به بیش از 76 هزار مگاوات رسیده است.

به گفته وزیر نیرو، بیش از 90 درصد فناوری مورد نیاز بخش برق کشور در داخل تولید می شود و سبب شده است ایران از این نظر بین هفت کشور برتر جهان قرار گیرد.

ژاپن، چین، ایتالیا، آلمان، فرانسه و آمریکا کشورهای پیشرو در زمینه تامین برق خود به شمار می روند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افزایش ۶۵۲  واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، شپنا و شستا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند ذوب، کاما و حزامیا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش  هزار و ۳۹۵  واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۳۷  میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

یشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس
فردا ۴،   اهرم و افران بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب، فاراک  و فردا ۴  بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
اعتماد ۴، اراد ۱۲۸۴ و مبین ۰۶۱ بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، لبخند و اعتماد ۴  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید