Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای پلیس فدرال عراق اعلام کردند که از زمان آغاز عملیات آزادسازی بخش غربی موصل در ۱۹ فوریه گذشته، ۲۶۰ هزار غیرنظامی را از دست داعش آزاد کرده‌اند. آفتاب‌‌نیوز : ستوان اول عبدالرحمن الزبیدی، افسر در دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: ما در حال حاضر در اطراف محله الاصلاح هستیم، در حال حاضر درگیری‌های شدیدی میان ما و افراد مسلح داعش در جریان است که در این درگیری‌ها از سلاح‌های سبک و نیمه سنگین استفاده می‌شود و تا به این لحظه توانسته‌ایم بیشتر خطوط دفاعی دشمن را منهدم سازیم و بیشتر افراد مسلح داعش در آنجا را کشته‌ایم و داعش در نبرد از تک تیراندازها و عاملان انتحاری استفاده می‌کند و ما با وجود شدت درگیری‌ها، توانسته‌ایم پیشروی بسیاری را حاصل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الزبیدی گفت: ما از هراس در خطر قرار گرفتن جان غیرنظامیان محاصره شده در محله‌های الاصلاح و دیگر محله‌های غربی در غرب موصل، از توپخانه و موشک و تانک استفاده نمی‌کنیم.
از سوی دیگر، شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق از آخرین آمار درگیری‌های پلیس عراق در بخش میانی غرب موصل خبر داد و گفت: از زمانی که پهپادها برای اهداف جنگی در طول دو ماه از درگیری‌ها در بخش غربی موصل مورد استفاده قرار گرفته‌اند، حدود ۵۱۲ داعشی از جمله ۷۷ تک تیرانداز کشته شدند و نیروهای ما توانستند ۲۵۶ خودروی بمب گذاری شده و ۱۶۲ موتور سیکلت بمب گذاری شده را منهدم کنند.
جودت گفت که نیروهای پلیس فدرال عراق از زمان آغاز درگیری‌ها، ۶۱ منطقه و محله در بخش غربی موصل را تحت کنترل خود درآورده‌اند و مساحتی حدود ۲۷۴ کیلومتر مربع را از اراضی بخش غربی موصل آزاد کرده‌اند.
وی تصریح کرد که پلیس فدرال ۲۶۰ هزار شهروند را از دست داعش آزاد کرده و ۱۲ هزار تن دیگر را به خانه‌هایشان بازگردانده است.
در همین حال، گروه اطلاع رسانی جنگی ارتش عراق اعلام کرد که محله المطاحن در بخش غربی موصل آزاد شده است و داعشی‌ها در طول نبردها تلفات و خسارت‌های بسیاری دیدند.
همزمان، خبرنگار المیادین گزارش داد که افراد مسلح داعش از گلدسته الحدباء برای حمله به نیروهای عراقی استفاده می‌کنند و آنها را از آنجا هدف قرار می‌دهند.
به گزارش ایسنا،المیادین همچین گزارش داد که نیروهای عراقی از سه محور تروریست‌های داعش را در مسجد النوری در موصل محاصره کرده‌اند.
درگیری‌ها میان نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش در اطراف مسجد النوری شدت گرفته است.
از سوی دیگر، پلیس فدرال عراق یک زن مسلح روس را در موصل بازداشت کرد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز به سوی خودروی یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد.   به گزارش نور نیوز؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.   در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».     «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم   جنبش حماس نیز در واکنش به شهادت «عرم ابوالفول» از فرماندهان گردان «طولکرم» وابسته به «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان آن را یک «ننگ سیاسی» برای این نهاد سیاسی دانست.   حماس گفت که اینگونه اقدامات تنها خدمت به اسرائیل است.   در این بیانیه آمده است: همگی باید به مسئولیت خود برای پایان دادن به این اقدامات خلاف و تغییر روند نهادهای امنیتی در مسیر صحیح،عمل کنند.   خودرو «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم که به آن شلیک شد

دیگر خبرها

  • محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا در محاصره؛ یورش پلیس نیویورک به دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجو
  • دانشگاه کلمبیا در محاصره نیرو‌های پلیس + فیلم
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم