Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@00:45:49 GMT

نقدی بر انتصابات غیر تخصصی در شبکه بهداشت و درمان دنا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۰۲۳۵

نقدی بر انتصابات غیر تخصصی در شبکه بهداشت و درمان دنا

پاسخگویی می تواند هم شامل مطالبات مردم و هم شامل تصمیمات و اقداماتی که یک مسوول در طول مدیریت خود اتخاذ و یا انجام می دهد باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی سفیردنا یکی از اصول مهم مسوولیت، داشتن پاسخگویی است. این پاسخگویی می تواند هم شامل مطالبات مردم و هم شامل تصمیمات و اقداماتی که یک مسوول در طول مدیریت خود اتخاذ و یا انجام می دهد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامنه این اصل از قبل از قبول یک مسولیت تا پس از اتمام آن می باشد هر گاه اصل پاسخگویی در یک سیستم نهادینه شده باشد دیگر شاهد اقدامات سلیقه ای و گاه سیاست زده نخواهیم بود .

برای همه ما واضح است هرکسی با هر مدرک تحصیلی و سابقه کاری ، شهامت تزریق یک آمپول ساده را به بیماری ندارد چون می داند در صورت خطا باید پاسخگو باشد، همه می دانیم که هرکسی با هر مدرک تحصیلی و سابقه کاری، حاضر نیست خشت های یک خانه را روی هم بچیند چون می داند اگر ساختمان فرو بریزد باید پاسخگو باشد. هر عقل سلیمی قبول دارد که هر کسی با هر مدرک تحصیلی و سابقه کاری، اقدام به تعمیر خودرو دیگران نمی نماید، چون میداند در صورت اشتباه کردن باید پاسخگو باشد و اینکه هرکسی با هر مدرک تحصیلی و سابقه کاری حاضر نیست پشت توپ پنالتی بایستد چون می داند در صورت گل نزدن باید پاسخگو باشد.

اما درسیستم های اداری ما هرکسی با هر مدرک تحصیلی و با هر میزان تجربه و دانش حاضر است مسوولیت بپذیرد و هیچ گاه خود را در مقام پاسخگویی نمی دانند. وجود چنین افرادی که بدون داشتن تخصص و سابقه مرتبط و صرفا به جهت گرایشات سیاسی اقدام به قبول مسوولیت می کنند در هر سیستمی آسیب زا است چه بسا اقدامات نسنجیده آنها سبب ضررهای هنگفتی از جمله هدر رفت منابع شود وجود چنین مدیرانی در سازمانها و اداراتی که با سلامت انسانها سر و کار دارند بسیار مضرتر است زیرا نتیجه آن به خطر افتادن سلامت افراد یک جامعه است.

در همین راستا اخیرا در شبکه بهداشت و درمان دنا فردی را به سمت معاونت بهداشتی منصوب نموده اند که تحصیلات و سابقه کاری مرتبط با این سمت را ندارد. از سهل انگاری افراد و نهادهایی که مسوول تایید چنین منصبی برای ایشان هستند که بگذریم شاید اگر چنین فردی با خود می اندیشید که باید در مقابل تمام تصمیمات و اقدامت و خطاهای زمان مسوولیت پاسخگو باشد, هیچگاه چنین مسوولیتی را نمی پذیرفت شاید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این صندوق در راستای اجرای قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت، به تعداد ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی اعطاء کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت، در نیم سال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به چهار هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل مبلغ ۱۹۴ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال وام تحصیلی اعطاء کرد.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست‌های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن