Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@23:15:43 GMT

برتری سیستم عامل اندروید در اتصال افراد به اینترنت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۰۳۱۷

برتری سیستم عامل اندروید در اتصال افراد به اینترنت



تمامی ما می‌دانیم که اندروید، یک سیستم عامل پیشرو و برتر برای پلتفرم تلفن همراه است که بیش از 80 درصد از سهم این بازار را در دست خود دارد. با این حال، آمار و گزارشات نشان می‌دهد که این سیستم عامل، از حد تصور ما نیز فراتر رفته است.

گزارش جدیدی که اخیراً توسط استت کونتر منتشر شده است، نشان می‌دهد که اندروید، حقیقتاً پرکاربردترین سیستم عامل است و حتی از ویندوز نیز پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی.تی ورلد، آمارهایی که اخیراً توسط استت کونتر منتشر شده است، به وضوح نشان می‌دهد که در ماه مارس گذشته، 37.93 درصد استفاده از اینترنت در سراسر جهان، به وسیله سیستم عامل اندروید صورت گرفته است.
این در حالی است که در همین بازه زمانی، میزان استفاده از سیستم عامل ویندوز از 37.91 درصد فراتر نرفته است.

از دید صاحبنظران، این آمار می‌تواند به عنوان یک نقطه عطف برای اندروید در تاریخ فناوری محسوب گردد.


هرچند که در بدو امر، 0.02 درصد اختلاف، عدد قابل توجهی به نظر نمی‌رسد، به هر حال همواره از ویندوز به عنوان یک رهبر دیرینه در عرصه فناوری یاد می‌شود و از دهه 1980 تا به حال، هیچ سیستم عاملی نتوانسته بود که از ویندوز پیشی بگیرد.

بدین ترتیب، اکنون که اندروید موفق شده که ولو با اختلاف ناچیز در سهم بازار خود، جایگاه خود را تثبیت و از ویندوز پیشی بگیرد، این اتفاق و تحولی مهم در عرصه سیستم عامل‌ها به شمار می‌آید.

همچنین آمارهای استت کونتر، از فراگیر بودن اندروید نیز حکایت دارد.
یکی از نتایج دیگر این پژوهش، برتری اندروید نسبت به آی.اُ.اس در زمینه استفاده از اینترنت است، بدین معنا که تعداد کاربرانی که از طریق دستگاه‌های اندروید، آنلاین می‌شوند، از سایر دستگاه‌ها مانند رایانه‌های شخصی نیز بیشتر است.
البته در این زمینه، فاکتورهای زیادی از قبیل هزینه، اتصال سلولی و قابلیت حمل در نظر گرفته می‌شود.

شایان ذکر است اعداد و ارقام نشان می‌دهد که در آمریکای شمالی، هنوز ویندوز در صدر قرار دارد و کاربرد 39.5 درصدی در مقایسه با کاربرد 21.2 درصدی اندرود را به خود اختصاص داده است.
البته استفاده از موبایل هم در گزارش آمار بسیار مهم است. به عنوان مثال، به گزارش استت کونتر، استفاده از موبایل در هند، دو برابر ایالات متحده است.

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟

گوگل چند هفته‌ی پیش اولین نسخه بتای اندروید ۱۵ را برای گوشی‌ پیکسل منتشر کرد. بااین‌حال، ویژگی‌های اندروید ۱۵ هنوز به‌طور کامل اعلام نشده‌اند.

بر اساس آنچه در وب‌سایت Google I/O 2024 آمده، این رویداد در ۱۴ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رونمایی از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۵، Android TV و Wear OS 5 آغاز می‌شود.

گوگل پس از پایان نطق اصلی I/O 2024، سایر ویژگی‌های اندروید را طی جلساتی ویژه اعلام خواهد کرد، خصوصاً آن‌هایی که روی هوش مصنوعی تمرکز دارند. گوگل قصد دارد درباره‌ی آینده‌ی Wear OS و نحوه‌ی ساخت اپلیکیشن برای طیف وسیعی از پوشیدنی‌ها نیز صحبت کند.

رویداد سالانه‌ی توسعه‌دهندگان گوگل محفلی برای بحث درباره‌ی جمنای (و API این هوش مصنوعی)، پلی استور، ChromeOS، اندروید اتو، سیستم عامل Android Automotive، دستورالعمل‌های جدید طراحی و توسعه‌ی برنامه و Android TV خواهد بود. گوگل درباره‌ی نحوه‌ی ساخت برنامه‌ها و ویجت‌ها برای فرم‌فکتورهای مختلف از جمله موبایل، تبلت و دستگاه‌های تاشدنی نیز صحبت می‌کند.

قطعاً تمامی ویژگی‌ها‌ی اندروید ۱۵ و Wear OS جدید در One UI 7 برای گوشی سامسونگ و One UI Watch 6 برای ساعت هوشمند سامسونگ گنجانده خواهند شد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • کوتاهی افراد ونهادهای مسئول درخصوص حجاب سبب ورود نیروی انتظامی شد
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن ریگی و سیفی
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن محمدرضا ریگی
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد