Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسداله عباسینایب رییس و سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه جلسه امروز کمیته تحقیق و تفحص با جمعی از کارشناسان دیوان محاسبات برگزار شد، گفت :فقط مسائل مربوط به صندوق ذخیره امروز مورد بررسی دقیق قرار گرفت و ابعاد جدیدی برای ما روشن شد که امیدواریم بتوانیم تا ۱۵اردیبهشت ماه نتایج نهایی را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد : برخی مشکلات از قبیل تاخیر و تعلل در ارائه مستندات را از سوی صندوق شاهد هستیم که از مسئولان صندوق و وزیر آموزش و پرورش خواهان حذف بوروکراسی اداری هستیم و به فرآیندها سرعت دهند.

عباسی تصریح کرد: امیدواریم فعالیت های بانک سرمایه از هفته آینده موردارز یابی قرار گیرد و واقعیتی که به آن رسیدیم این بوده که در صندوق باید تغییر رویکرد و ماهیتی ایجاد شود تا دفتر وزارتی بتواند از اموال فرهنگیان صیانت کنند.

وی با اشاره به فساد مالی عنوان کرد : عدم نظارت و ضوابط حاکم بر صندوق باعث سوءاستفاده از شرایط بوده است و از جمله مواردی که به آن دست یافتیم پروژه‌ گل نبی بوده که بین ۴۰۰تا۶۰۰میلیارد از منافع فرهنگیان تضییع شده است که به دنبال احقاق حق هستیم

سخن‌گوی کمیته تحقیق و تفحص گفت : بیشتر برآورد کارشناسی قیمت ها غیرواقعی و روی کاغذ بوده و با ارزش کارها مطابقت نداشته است.

عباسی بیان کرد : بیشترین تخلف در صندوق سرمایه‌گذاری فرهنگیان اتفاق افتاده است که ۴۵درصد دارایی فرهنگیان در آن است و مهم تر این که به دلیل عدم نظارت بر عملکرد روزنه هایی برای سود سانی افرادی ایجاد شده و معاملات سوری انجام دادند و همه اتفاقات اینجا صورت گرفته است.

وی ادامه داد : تخلفاتی در نفت و گاز و لیزینگ خودرو قورت گرفته که متاسفانه بخشی از تسهیلات به افرادی غیر از صندوق بوده است و خرید خودروهایی وارداتی انجام شده است که ضرورتی نداشته است.

سخن‌گوی کمیته تحقیق و تفحص با بیان اینکه در حال شفاف سازی تخلفات برای ارائه به همکاران در آموزش و پرورش و سایر نهادها هستیم، عنوان کرد : اعداد و ارقام را دقیقا محاسبه می کنیم و این تخلفات کاملا محرز است.

عباسی با بیان اینکه جعل اسناد درصندوق ذخیره باعث ایجاد قراردادهایی سوری شده است،اظهار کرد : فعلا پنج هزار و پانصد میلیارد از حق تضییع شده فرهنگیان آشکار شده و ممکن است این مبلغ افزایش یابد و تخلفاتی که امروز گزارش شده یک هزار میلیارد بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرکت هایی که در ارتباط با صندوق بودند این تخلفات انجام شده است.

سخن گو کمیته تحقیق و تفحص گفت : برخی از قراردادهای سوری با بانک سرمایه ارتباط داشته اما اعتبارات فرهنگیان و کارهایی که در بانک انجام شده متفاوت است.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم کومسای هورامان لغو شد

کمیته برگزاری مراسم کومسای هورامان تخت اعلام کرد: به دلیل بارندگی، این گردهمایی امروز ۱۴ اردیبهشت برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، طبق اعلام کمیته برگزاری مراسم کومسای هورامان با توجه به اینکە مراسم در فضای باز و در ساعاتی مشخص برگزار می‌شود، امروز جمعه به علت بارش رحمت الهی، مراسم کومسای برگزار نمی‌شود.

مراسم آئینی کومسای هر سال معمولاً در نیمه اردیبهشت با حضور گردشگران داخلی و خارجی در محوطه‌ای مجاور زیارتگاه سیدمصطفی مشهور به پیرشالیار از نوادگان و سادات حضرت امام جعفرصادق (ع) برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات منطقه، دف‌نوازی، اجرای شمشال هورامی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این مراسم است.

کد خبر 750293

دیگر خبرها

  • مراسم کومسای هورامان لغو شد
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد