Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،مرکزی علی عشوری رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی اظهار داشت: تاکنون ۳۰۰ بازی بومی محلی استان مرکزی شناسایی و در فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی کشور به ثبت رسیده است. وی ادامه داد : مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی روستاییان کشور در رده نوجوانان که 23 لغایت 25 فروردین به میزبانی شهرستان اراک برگزار می شود، دو تیم از استان مرکزی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی با بیان اینکه اطلاعات کامل این ۳۰۰ بازی ملی و بومی گردآوری شده و برای چاپ و انتشار آن چشم انتظار اعتبار هستیم، اظهار داشت : از میان این ۳۰۰بازی بومی محلی شناسایی شده، جشن آیین بیل گردانی نیمور محلات از طریق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال ۸۹، در فهرست آثار ملی و معنوی کشور به ثبت رسیده است.

عشوری بیان کرد : آئین بیل گردانی فروردین هر سال به صورت جشنواره با حضور جمع کثیری از علاقمندان از سراسر کشور در میدان بیل گردانی نیمور محلات برگزار می شود.

وی ادامه داد : این آئین در سال جاری طبق سنوات گذشته، بیست و پنجم فروردین ماه در میدان بیل گردانی نیمور محلات برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود بالغ بر ۱۰ هزار نفر از اقصی نقاط کشور برای دیدن این آئین به نیمور محلات سفر کنند.

علی عشوری خاطرنشان کرد : این جشن کهن با قدمت دو هزار ساله نمادی از روحیه همدلی صفا و پهلوانی بین مردم این خطه است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گفت: فراهم بودن امکانات زیر ساختی و زمین‌های حاصلخیز موجب رغبت اهالی به زندگی در این روستا شده است.
مرادی همچنین از اجرای طرح هادی در ۳۷۱ روستا با اعتبار ۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گفته وی، از ۸۰۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

دیگر خبرها

  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • مهاباد میزبان رویداد ورزشی کشور
  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • یزدانی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ورزشکار کردستانی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور را تصاحب کرد
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی استان در سقز
  • کلارآباد میزبان مسابقات قهرمانی ووشو در رده نوجوانان و جوانان
  • مسابقات آزاد تپانچه؛ ارشدنیا بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد