Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خودروهاي اقتصادي در سراسر دنيا از فروش قابل وجهي برخوردارند، به طور کلي در تمامي جوامع، خودروهايي که با عنوان اقتصادي در بازار عرضه مي شوند براي اقشار متوسط جامعه از جمله کارمندان ادارات مورد استفاده قرار مي گيرد.
قبل از گراني دلار قيمت خودروهاي اقتصادي کشور در حدود 10 تا 20 ميليون تومان بود که خودروهايي از جمله پرايد،پژو 405 و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... را شامل مي شد اما پس از افزايش نرخ ارز محدوده قيمت اين خودروها به زير 50 ميليون تومان افزايش يافت.

اما از آن طرف ماجرا خودروهاي هاچ بک به دليل طول و عرض مناسب همواره در زمره خودروهاي محبوب بانوان محسوب مي شوند، مضاف بر اينکه به طور کلي اکثر جوانان و نوجوانان به دليل اسپرت تر بودن اينگونه خودروها نسبت به خودروهاي سدان علاقه مند به کلاس خودروهاي هاچ بک هستند.
از مزيت هاي خودروهاي هاچ بک مي توان به مصرف کم در شهر، پيدا کردن جاي پارک در زمان مناسب و .... اشاره کرد.
پس از واردات گسترده خودروهاي چيني و عرض اندام رنو ساندرو در بازار، ايران خودرو که حس مي کرد ممکن است از بازار پر فروش خودروهاي زير 50 ميليون جا بماند، اقدام به پيش فروش پژو 207 جديد نمود.
ثبت نام پژو 207 از اواخر سال 94 آغاز و مشخصات آن تيرماه روي سايت ايران خودرو قرار گرفت.

مدتي است که پژو 207 هاي جديد که تغييرات آن شامل چراغ هاي جديد در جلو وعقب، ابرويي چراغ جلو (چراغ روشنايي در روز) ،آينه هاي جانبي تغيير يافته و چراغ عقب داراي LED مي باشد به دست مشتريان رسيده است.
ما نيز تصميم گرفتيم يک دستگاه برليانس H220 را در کناره پژو 207 جديد گذاشته تا ببينيم اختلاف سن و طراحي اين دو هاچ بک نه چندان محبوب چقدر مشخص است و تازه واردهاي چيني، شانسي براي عرض اندام در برابر خودرو فرانسوي ايرانيزه شده اي چون 207 دارند يا خير؟

سايپا پس از عرضه ي مدل هاي H320 و H330 برليانس به بازار تشنه ي کشور و موفقيت اوليه آن ها تصميم گرفت مدل هاي H220 و H230 را هم به عنوان نمونه اي ارزان تر از سري اچ 300 برليانس وارد بازار کند.
با اين وجود در طول سال 95 حضور برليانس در خطوط توليد سايپا چندان پر رنگ نبود و در نهايت تصميم بر آن شد تا با بکار گيري پتانسيل خطوط توليد سايپا براي مونتاژ مدل هاي سيتروئن، عرضه برليانس به پارس خودرو واگذار شود.

پژو 207 جديد عليرغم چهره پردازي آشناي خود، با تغييراتي مختصر توانسته متفاوت از مدل هاي اوليه ظاهر شود؛ چراغ هاي روشنايي در روز در جلو و تغيير کلي چراغ هاي عقب از نکاتي است که چهره ي 207 جديد را به روزتر از سري قبل نشان مي دهد.
در آن طرف گود برليانس H220  با چهره اي چيني مي تواند بيشتر جلب توجه کند،فرم طراحي کلي بدنه شباهت زيادي به حشره دارد و در نگاه اول اگر پيش فرض بدي از خودروهاي چيني نداشته باشيد براي شما جذاب خواهد بود که چگونه طراحان برليانس ريسک توليد چنين محصولي را پذيرفته اند.
يکي از نکات جالب و عجيب طراحي اين خودرو به نماي جانبي آن باز مي گردد که آينه ها به جاي قرار گرفتن روي ستون،روي درها قرار دارند و راهنماي استفاده شده روي آينه هاي جانبي در زير ستون ديده مي شود که جاي مناسبي براي آن نيست!

از آن جايي که مقوله ي زيبايي شناختي، امري سليقه اي است نمي توان به صورت کلي راجع به زيبايي ظاهري دو خودرو نظر داد و قضاوت در اين خصوص را به شما واگذار مي کنيم، اما به اعتقاد نگارنده پژو 207 از طراحي پخته تر و زيباتري برخوردار است در دراز مدت بيشتر مي تواند جذاب باشد.

فضاي کابين
تغييرات داخلي 207 جديد نسبت به مدل اوليه 207 شامل تفاوت غربيلک فرمان مي شود و دکمه هاي کنترل سيستم صوتي و قطع و وصل تلفن و کروز کنترل روي آن به چشم ميخورد، علاوه بر اينکه نمايشگر لمسي مجهز به سيستم چند رسانه اي کاملا فارسي در بالاترين قسمت داشبورد ديده مي شود که کار با آن بسيار راحت است.

از نظر کيفيت کابين نيز،قطعات اين قسمت در حالي که در ابتداي توليد اين محصول قرار دارد،در مقايسه با پژو 206 هاي خروجي سال 95 به شدت بهتر به نظر مي رسند و به راحتي مي توانند رضايت خاطر شما را تامين کنند.


ارگونومي کابين نيز در حالي که پس از سال ها سوار شدن به پژو 206،همانند لقمه ي جويده شده مي باشد که فقط بايد آن را قورت داد.
فضاي کابين براي افراد بلند قد چندان مناسب نيست و فضاي پا براي سرنشينان رديف دوم، درست مانند 206 بسيار کم است.

استفاده از دوربين دنده عقب در پژو 207 در حالي که خودرويي هاچ بک و کوچک است مي تواند نکته اي مثبت باشد که در هنگام پارک به خوبي به کمک شما مي آيد.
ارگونومي ضعيف صفحه LCD از جمله نکاتي است که بايد به آن اشاره کرد، در واقع هنگامي که راننده مي خواهد از آن استفاده کند بايد مقداري به جلو خم شود تا قابليت لمس صفحه ي LCD فراهم شود.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله ي بين دو محور پژو 207 جديد به ترتيب عبارت است از 2443،1468،1680،3900 که در مقام مقايسه با برليانس H220 در هر چهار آيتم خودرو کوچک تري محسوب مي شود.
حال سوار بر برليانس مي شويم، فضاي بيشتر کابين، چه در رديف جلو و چه عقب در مقايسه با 207 کاملا محسوس است، از نظر کيفي و زيبايي پژو 207 در جايگاه بالاتري قرار مي گيرد. هرچند بهتر است که در اين خصوص در دراز مدت قضاوت شود.

از نظر ارگونومي نيز، پشت فرمان برليانس در طول زماني کم مي توانيد با کليه ادوات و دکمه هاي اين خودرو ارتباط برقرار کنيد و از آن ها استفاده نماييد، کمتر بودن آپشن هاي برليانس در مقايسه با پژو 207 محسوس به نظر مي رسد.
به گونه اي که برخلاف پژو 207 تهويه اتوماتيک نيست و از LCD بزرگ، رنگي و لمسي استفاده نشده است و غربيلک فرمان فاقد هرگونه دکمه اي از جمله تنظيمات سيستم صوتي، قطع و وصل تلفن و کروز کنترلطراحي شده است.

طول 4170 ميلي متري عرض 1703 ميلي متري ،ارتفاع 1482 ميلي متري و فاصله ي بين دو محور 2570 متري موجب مي شود در مقايسه با 207 کمتر از کمبود جا گلايه مند باشيد.
حجم فضاي بار برليانس اچ 220، در حدود 250 ليتر اندازه گيري شده است که در مقابل 207 با حجم 245 ليتر،بيشتر است اما اين اختلاف به چشم نمي آيد.


آينه هاي بزرگتر برليانس ديد بهتري را هنگام پارک کردن به شما هديه مي دهند، در حالي که 207 اين نقيصه را با نصب دوربين دنده عقب جبران کرده است.
از نظر ايمني هر دو خودرو از 2 ايربگ بهره مي برند که در زمان تصادف از راننده و سرنشين کناري محافظت خواهد کرد. برليانس اچ 220 برخلاف مدل h300 موفق به کسب 5 ستاره ايمني از سازمان امنيتي c ncap شده است، اما پژو 207 که ظاهرا تنها در نسخه هاي ويژه بازار آمريکاي لاتين مورد بررسي قرار گرفته نتيجه اي بهتر از 3 ستاره را کسب نمي کند.

تجربه رانندگي 
به رسم ادب براي رانندگي ابتدا 207 را برمي گزينم، پس از نشستن پشت فرمان و تنظيم صندلي محصول جديد ايران خودرو با درگير کردن گيربکس شروع به حرکت مي کنيم.
مشخصات فني پژو 207 عبارت است از موتور 1587 سي سي 4 سيلندر 16 سوپاپ با حداکثر توان 105 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه  و حداکثر گشتاور 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه که قادر است ظرف مدت 11.6 ثانيه اين گربه سان فرانسوي را به سرعت 100 کيلومتر در ساعت برساند.

لازم به ذکر است 206 در تيپ 5 با مشخصاتي مشابه خريد و فروش مي شود با اين تفاوت که در سايت ايران خودرو و مشخصات فني نوشته شده توان خروجي آن 110 اسب بخار مي باشد!
بنابراين مشخص نيست اختلاف 5 اسب بخاري 206 تيپ 5 و 207 جديد با عنايت به مشخصات فني از کجا ناشي مي شود و اين احتمال وجود دارد که اختلاف عددي مذکور ناشي از بي دقتي تنظيم کنندگان جدول مشخصات فني ايران خودرو باشد.

از نظر رانندگي نکته ي خاصي در مقايسه با پژو 206 ديده نمي شد و همه چيز مشابه 206 است، ضربات بدنه زياد، شتاب گيري مناسب، هندلينگ نسبتا خوب، گيربکس ايده آل و ترمزهاي قدرتمند مواردي هستند که پس از کمي رانندگي با پژو 207 توجه شما را به خود جلب مي کنند اما در عين حال تفاوت خاصي از نظر فني بين اين خودرو و يژو 206 وجود ندارد.

پشت فرمان برليانس، صندلي هاي بزرگتر و فضاي پا و سر بيشتر در کابين برليانس محسوس است.
مشخصات فني برليانس H220  عبارت است از موتور 4 سيلندر 16 سوپاپ با حجم 1500 سي سي که توان خروجي 102 اسب بخاري آن در 5800 دور در دقيقه بدست مي آيد و حداکثر گشتاور 138 نيوتن متري آن نيز در 4000 دور در جثه نه چندان جذاب برليانس را به پيش مي راند.

گيربکس اتوماتيک برليانس (در مقابل گيربکس دستي 207)را درگير کرده و شروع به حرکت مي کنيم، شتاب گيري بسيار کند انجام مي شود و عملکرد گيربکس به شدت ضعيف و تنبل به نظر مي رسد.
عدم هماهنگي گيربکس و موتور به گونه ايست که ابتدايي ترين راننده هم متوجه آن مي شود،با افزايش سرعت و نفوذ صداي موتور به کابين گيربکس نمي تواند تصميم واضحي در خصوص تعويض دنده بگيرد و اين شرايط مدام تکرار مي شود.

ديد بهتر عقب به لطف آينه هاي پهن پيکر بهتر از 207 بوده و نقطه ي کوري وجود ندارد، پس از طي مسيري طولاني حال زمان آن فرا رسيده بود که ترمزها را تست کنيم، علکرد ترمزها نيز خوب بود هرچند با توجه به کاسه اي بودن ترمزها در محور عقب برليانس H220 در مقابل ترمزهاي چهارچرخ ديسک 207 حرفي براي گفتن ندارد.

در يک جمع بندي کلي مي توان از نظر ظاهري و زيبايي کابين پژو 207 را برتر دانست،مضاف بر اينکه از نظر رانندگي نيز پژو 207 در جايگاه بالاتري قرار مي گيرد، اما برليانس فقط از نظر فضاي بيشتر در قسمت کابين و صندوق بار مي تواند برنده ي ماجرا باشد.

از اين رو اميدوارم روزي برسد که مديران و مسئولان صنعت خودرو کشورمان به خود بيايند و در عوض عرضه خودروهاي بي نام و نشان، ضعيف و کم کيفيت که حتي در مقايسه با محصولات قديمي هم شانسي براي موفقيت ندارند، به عرضه خودروها به روز و کار آمد اهتمام ورزند، بلکه شرايط غم انگيز بازار خودرو کشورمان کمي کمرنگ شود.
در همين رابطه بخوانيد:

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟

تین نیوز

قرار است امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه برای اولین بار خودروهای وارداتی برقی در سامانه یکپارچه عرضه شود، خودروهایی که بالاخره بعد از چالش ها و انتقادات فراوان به مرحله عرضه رسیده؛ اما سوالی که مطرح می شود این است که مشتری خودروهای وارداتی برقی چه کسانی هستند؟

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، حدود یک سال از حضور عباس علی آبادی در راس وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت می گذرد و در این مدت عبارت خودرو برقی پرتکرارترین موضوع در صحبت های او بوده است. علی آبادی حتی با این اظهار نظر جنجالی که «ماشین بنده برقی است و خودم آن را ساختم و تمامی تکنولوژی ساخت موتور آن بومی است» نظرها را به خود جلب کرد.

وزیر صمت بر برقی سازی ناوگان حمل و نقل متمرکز شده و می گوید تا زمانی که موفق به تولید انبوه خودروی برقی شویم، برای این که مردم معطل نشوند، می توانیم خودرو برقی وارد کنیم.

او حتی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا ممکن است واردات خودروهای نو و کارکرده و به واردات خودروهای برقی محدود شود نیز گفته است که اولویت ما واردات خودروهای برقی است و به دنبال ایجاد شرایط ساده و مناسب برای واردات این خودرو هستیم.

در راستای تسهیل واردات خودروهای برقی هم بود که تعرفه خودروهای برقی درصد پایینی تعیین شد، به طوری که تعرفه واردات خودروهای برقی با قیمت کمتر از ۲۰ هزار یورو صرفا یک درصد و خودروهای برقی ۲۰ تا ۳۰ هزار یورویی ۱۱ درصد است.

آخرین آمار واردات خودروهای برقی طبق گفته مهدی ضیغمی، مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت ۵۵۰۰ دستگاه خودرو است.

بعد از صحبت های فراوان درباره خودروهای برقی قرار است در چند روز آینده اولین عرضه خودروهای وارداتی برقی انجام شود.

در همین زمینه مهدی ضیغمی، رییس سازمان توسعه تجارت به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: عرضه انواع خودرو وارداتی اعم از خودروهای برقی و بنزینی روز یکشنبه هفته آینده آغاز می شود.

ضیغمی افزود: خودروهای برقی فعلا در سامانه عمومی عرضه خواهد شد و سپس در سامانه مخصوص خودروهای برقی عرضه خواهد شد.

وی در مورد این که چرا خودروهای برقی در سامانه ای جدا عرضه خواهد شد هم گفت: برای این که بتوان تبلیغات بیشتری درباره این خودروها انجام داد و مشخصات و ویژگی این خودروها را بیشتر و بهتر توضیح داد و در این زمینه فرهنگ سازی شود.

رییس سازمان توسعه تجارت همچنین از رایزنی با شورای رقابت برای تسهیل واردات و عرضه خودروهای برقی خبر داد و اعلام کرد: درخواست کرده ایم که برای خودروهای برقی بحث بلوکه کردن پول و داشتن پلاک فعال حذف شود که در حال بررسی است.

همچنین مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در مورد این که آیا ثبت نام جدید برای خودروهای وارداتی انجام خواهد شد یا خیر، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در این دوره از عرضه خودروهای وارداتی ثبت نام جدید نخواهیم داشت و عرضه در روز یکشنبه مختص نفرات قبلی است.

تقدسی همچنین درباره تقاضا برای خودروهای برقی گفت: خودروهای برقی و بنزینی عرضه خواهد شد و ثبت نامی های قبلی می توانند انتخاب کنند.

بنابراین در حالی قرار است که روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت برای اولین بار خودروهای برقی عرضه شود که خبری از ثبت نام جدید برای خودروهایی وارداتی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی نیست و معلوم نیست که آیا ثبت نام کنندگان قبلی در سامانه علاقه ای به خرید خودرو برقی داشته باشند یا نه؛ چرا که اولین مرحله از ثبت نامی های سامانه که هنوز ۱۵ هزار نفر از آنها خودرو دریافت نکرده اند متعلق به اسفند ۱۴۰۱ است و در آن زمان نه علی آبادی وزیر صمت بود و نه صحبتی از واردات و عرضه خودروی برقی مطرح بود.

همین موضوع و همچنین انتقادهای بسیاری که راجع به برقی سازی خودرو توسط وزارت صمت در شرایطی که به اذعان کارشناسان زیرساخت های آن در کشور مهیا نیست، ابهاماتی را در مورد میزان تقاضای خودروهای وارداتی برقی در سامانه در روز یکشنبه ایجاد کرده است.

باید منتظر ماند و دید افرادی که هفته آینده مجاز به انتخاب خودروی وارداتی هستند کدام نوع خودروها را انتخاب خواهند کرد و چگونه از خودروی برقی که برای آن ثبت نام نکرده اند، استقبال خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟